REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Ćmielowska i Milenijna też chcą do metra!

  23 kwietnia 2012

alt='Ćmielowska i Milenijna też chcą do metra!'

Mieszkańcy ulic Ćmielowskiej i Milenijnej z nadzieją czekali na nowe linie autobusowe, które miały się pojawić u nich po otwarciu mostu Północnego. Linie się pojawiły, jednak Zarząd Transportu Miejskiego nie uwzględnił w rozkładach połączenia ze stacjami metra.

REKLAMA

W rejonie ulic Milenijnej i Ćmielowskiej kursują obecnie dwie linie, żadna z nich nie ułatwia życia mieszkańcom. 516 dojeżdża na Żerań, natomiast 302, kursująca na Pragę, pojawia się na przystanku co 30 minut i tylko w dni robocze. Żaden z autobusów nie dojeżdża bezpośrednio do którejkolwiek stacji metra.

Mieszkańcy zwrócili się o pomoc do radnej Anny Majchrzak, która zajęła się sprawą.

- Kursujące od dawna autobusy nie dojeżdżają do metra. Nowe linie 101 i 404 też nie poprawiły sytuacji komunikacyjnej mieszkańców, omijają bowiem ulice Ćmielowską i Milenijną, dlatego poprosiłam urząd dzielnicy o zajęcie się tym problemem - tłumaczy Anna Majchrzak.

Tylko co w tej sprawie może urząd dzielnicy, skoro Zarząd Transportu Miejskiego ma swoje zdanie na temat przydatności obecnych linii. - Ulice Ćmielowska i Milenijna obsługuje kursująca z wysoką częstotliwością linia 516 umożliwiająca dogodne przesiadki zarówno do linii tramwajowych kursujących bezpośrednio do Śródmieścia, jak i do linii autobusowych dojeżdżających do stacji metra Marymont, a obecnie także i do stacji Młociny. Powyższe rozwiązanie przy aktualnych uwarunkowaniach uznajemy za właściwe. Podział linii o wysokiej częstotliwości na dwie linie rzadziej kursujące, to psucie układu komunikacyjnego: wydłużanie czasu oczekiwania na przystankach, a więc i czasu całej podróży, tworzenie "stad" autobusów, a w tym przypadku także dalsze pogarszanie obsługi komunikacyjnej południowego odcinka ul. Modlińskiej, gdzie wraz z przenoszeniem linii tarchomińskich z metra Marymont do metra Młociny już następuje zmniejszenie liczby kursów - argumentuje Paweł Olek z Zarządu Transportu Miejskiego.

Anna Sadowska

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# peciak

24.04.2012 07:44

A co to za linia 404? Linia widmo? A ZTM i tak wie swoje.

# Milk

24.04.2012 13:23

A co z okolicami Kobiałki? ZTM nie widzi potrzeby żeby chociaż więcej kursów dodać ani puścić dłuższy autobus, żadnej nowej linii - bo można jechać 120, potem się przesiadać do 500(Ratusz) albo przy Derbach do 527(autorowi pomysłu życzę powodzenia w godzinach porannych). Albo lecieć do Płochocińskiej, pojechać do Konwaliowej, jeszcze jedna przesiadka i już (!!!) się jedzie do metra. Tym sposobem codzienna podróż zamiast godziny zajmuje przynajmniej półtorej. I wymaga przynajmniej 2 przesiadek.
Za chwilę wprowadzi się kolejne kilka tysięcy osób (osiedla przy Kobiałce, Zdziarskiej) a ZTM pewnie nic nie zmieni, w końcu pasażerowie i tak zapłacą jak za bilety dla ludzi a pojadą jak bydło. Derby i Lewandów, oraz nowe osiedla z tamtej okolicy też się rozrastają, niedługo żeby pojechać 527 trzeba będzie przepuścić nie 2-3 kursy, ale 8-9.
A rozwiązanie jest takie banalne :
-autobus Olesin-Marymont;
-autobus Olesin - jakiekolwiek inne metro, niech nawet Młociny będzie, byle szybko jechał.
W tej okolicy wiele osób jeździ samochodem tylko dlatego, że stojąc w korkach i tak dojeżdżają szybciej o min 30min. Linia do metra by na siebie zarobiła.
Panie Radny, ja bardzo proszę o zainteresowanie tematem, każda pomoc jest nam potrzebna.

# z Dąbrówki

24.04.2012 14:07

Po tekście o 404 widać, że radna zna komunikację z widzenia, a nie z praktyki.

REKLAMA

 platformers

24.04.2012 17:24

Po prostu w rejonie tych ulic nie mieszka nikt z ZTM-u.

 tarantula01

25.04.2012 21:33

Jeśli o mnie chodzi, to autorskim pomysłem na połączenie Kobiałki z SKM-ką jest skierowanie tam linii 214 (z wyższą niż obecnie częstotliwością):
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Niestety wiele zależy od prac, które będzie musiała wykonać dzielnica:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia120424pludy_ztm.jpg Z Kobiałki można też puścić najprościej linię przez Płochocińską - Modlińską do Marymontu, ale najpierw musi być oddany do użytku most nad kanałem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

25.04.2012 21:33

Jeśli o mnie chodzi, to autorskim pomysłem na połączenie Kobiałki z SKM-ką jest skierowanie tam linii 214 (z wyższą niż obecnie częstotliwością):
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Niestety wiele zależy od prac, które będzie musiała wykonać dzielnica:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia120424pludy_ztm.jpg Z Kobiałki można też puścić najprościej linię przez Płochocińską - Modlińską do Marymontu, ale najpierw musi być oddany do użytku most nad kanałem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# z Dąbrówki

26.04.2012 10:39

A co z Milenijną?

# pol

26.04.2012 12:14

o

# milk

26.04.2012 12:17

Za zainteresowanie dziękuję i skorzystam z okazji, żeby swoje zdanie przedstawić. Trochę mi zajęło odszukanie właściwego dokumentu, ale się udało...
Zakładając, że puszczenie linii 214 do Olesina jest wykonalne - a udostępnione przez Pana pisma raczej świadczą o sytuacji odwrotnej (dużo remontów i poprawek)- dla mieszkańców Kobiałki poprawi się jedynie dojazd na pocztę. I to rewelacyjna informacja. Pomijając kwestię poczty, uważam, że 214 miałaby charakter linii turystyczno-krajoznawczej, tak jak 120. Przy obecnym układzie szybciej byłoby przejść te 1,5km do Płochocińskiej i podjechać na PKP Żerań. I pociągiem dojechać do Dworca Gdańskiego(metro). Moim zdaniem czas przejazdu do metra, niezależnie od trasy(120+500/527, PKP Żerań czy 214) pozostaje podobny - zdecydowanie zbyt długi. Z Kobiałką problem polega na tym, że w teorii dojazd jest właściwie wszędzie, i jest całkiem sprawny. A rzeczywistość ma się nijak do teorii, bo nawet autobusy na Płochocińskiej znikają w tajemniczych okolicznościach - co jakiś czas się okazuje, że autobus, którym rano jeżdżę w rozkładzie już nie występuje. Szukam kolejnego i za jakiś czas sytuacja się powtarza.

REKLAMA

# milk

27.04.2012 12:33

Od 2 dni dłuższego komentarza nie mogę dodać, więc pozwoliłam sobie przesłać pełną odpowiedź mailem (adres ze strony internetowej). To chyba i tak było zbyt dużo jak na komentarz pod artykułem na inny temat.

# mil

27.04.2012 20:21

Komentarze nie chcą się dodawać-trudno. Moje zdanie na temat linii 214 pozwoliłam sobie przesłać mailem na adres podany na stronie.

 tarantula01

27.04.2012 21:59

Tak długi komentarz, który otrzymałem to trzeba podzielić na kilka krótszych.

REKLAMA

 tarantula01

27.04.2012 21:59

Tak długi komentarz, który otrzymałem to trzeba podzielić na kilka krótszych.

 tarantula01

27.04.2012 22:07

A wracając do tematu, to w przypadku obecnej sytuacji komunikacyjnej na Tarchominie, można podzielić obecne 516 na dwie linie, gdyż żadna z linii nie stoi w korku, więc teoretyczny czas przejazdu = rzeczywisty czas przejazdu. Stada tworzą się przez korki.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

27.04.2012 22:07

A wracając do tematu, to w przypadku obecnej sytuacji komunikacyjnej na Tarchominie, można podzielić obecne 516 na dwie linie, gdyż żadna z linii nie stoi w korku, więc teoretyczny czas przejazdu = rzeczywisty czas przejazdu. Stada tworzą się przez korki.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy