REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Ćmielowska i Milenijna też chcą do metra!

  23 kwietnia 2012

alt='Ćmielowska i Milenijna też chcą do metra!'

Mieszkańcy ulic Ćmielowskiej i Milenijnej z nadzieją czekali na nowe linie autobusowe, które miały się pojawić u nich po otwarciu mostu Północnego. Linie się pojawiły, jednak Zarząd Transportu Miejskiego nie uwzględnił w rozkładach połączenia ze stacjami metra.

REKLAMA

W rejonie ulic Milenijnej i Ćmielowskiej kursują obecnie dwie linie, żadna z nich nie ułatwia życia mieszkańcom. 516 dojeżdża na Żerań, natomiast 302, kursująca na Pragę, pojawia się na przystanku co 30 minut i tylko w dni robocze. Żaden z autobusów nie dojeżdża bezpośrednio do którejkolwiek stacji metra.

Mieszkańcy zwrócili się o pomoc do radnej Anny Majchrzak, która zajęła się sprawą.

- Kursujące od dawna autobusy nie dojeżdżają do metra. Nowe linie 101 i 404 też nie poprawiły sytuacji komunikacyjnej mieszkańców, omijają bowiem ulice Ćmielowską i Milenijną, dlatego poprosiłam urząd dzielnicy o zajęcie się tym problemem - tłumaczy Anna Majchrzak.

Tylko co w tej sprawie może urząd dzielnicy, skoro Zarząd Transportu Miejskiego ma swoje zdanie na temat przydatności obecnych linii. - Ulice Ćmielowska i Milenijna obsługuje kursująca z wysoką częstotliwością linia 516 umożliwiająca dogodne przesiadki zarówno do linii tramwajowych kursujących bezpośrednio do Śródmieścia, jak i do linii autobusowych dojeżdżających do stacji metra Marymont, a obecnie także i do stacji Młociny. Powyższe rozwiązanie przy aktualnych uwarunkowaniach uznajemy za właściwe. Podział linii o wysokiej częstotliwości na dwie linie rzadziej kursujące, to psucie układu komunikacyjnego: wydłużanie czasu oczekiwania na przystankach, a więc i czasu całej podróży, tworzenie "stad" autobusów, a w tym przypadku także dalsze pogarszanie obsługi komunikacyjnej południowego odcinka ul. Modlińskiej, gdzie wraz z przenoszeniem linii tarchomińskich z metra Marymont do metra Młociny już następuje zmniejszenie liczby kursów - argumentuje Paweł Olek z Zarządu Transportu Miejskiego.

Anna Sadowska

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# peciak

24.04.2012 07:44

A co to za linia 404? Linia widmo? A ZTM i tak wie swoje.

# Milk

24.04.2012 13:23

A co z okolicami Kobiałki? ZTM nie widzi potrzeby żeby chociaż więcej kursów dodać ani puścić dłuższy autobus, żadnej nowej linii - bo można jechać 120, potem się przesiadać do 500(Ratusz) albo przy Derbach do 527(autorowi pomysłu życzę powodzenia w godzinach porannych). Albo lecieć do Płochocińskiej, pojechać do Konwaliowej, jeszcze jedna przesiadka i już (!!!) się jedzie do metra. Tym sposobem codzienna podróż zamiast godziny zajmuje przynajmniej półtorej. I wymaga przynajmniej 2 przesiadek.
Za chwilę wprowadzi się kolejne kilka tysięcy osób (osiedla przy Kobiałce, Zdziarskiej) a ZTM pewnie nic nie zmieni, w końcu pasażerowie i tak zapłacą jak za bilety dla ludzi a pojadą jak bydło. Derby i Lewandów, oraz nowe osiedla z tamtej okolicy też się rozrastają, niedługo żeby pojechać 527 trzeba będzie przepuścić nie 2-3 kursy, ale 8-9.
A rozwiązanie jest takie banalne :
-autobus Olesin-Marymont;
-autobus Olesin - jakiekolwiek inne metro, niech nawet Młociny będzie, byle szybko jechał.
W tej okolicy wiele osób jeździ samochodem tylko dlatego, że stojąc w korkach i tak dojeżdżają szybciej o min 30min. Linia do metra by na siebie zarobiła.
Panie Radny, ja bardzo proszę o zainteresowanie tematem, każda pomoc jest nam potrzebna.

# z Dąbrówki

24.04.2012 14:07

Po tekście o 404 widać, że radna zna komunikację z widzenia, a nie z praktyki.

REKLAMA

 platformers

24.04.2012 17:24

Po prostu w rejonie tych ulic nie mieszka nikt z ZTM-u.

 tarantula01

25.04.2012 21:33

Jeśli o mnie chodzi, to autorskim pomysłem na połączenie Kobiałki z SKM-ką jest skierowanie tam linii 214 (z wyższą niż obecnie częstotliwością):
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Niestety wiele zależy od prac, które będzie musiała wykonać dzielnica:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia120424pludy_ztm.jpg Z Kobiałki można też puścić najprościej linię przez Płochocińską - Modlińską do Marymontu, ale najpierw musi być oddany do użytku most nad kanałem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

25.04.2012 21:33

Jeśli o mnie chodzi, to autorskim pomysłem na połączenie Kobiałki z SKM-ką jest skierowanie tam linii 214 (z wyższą niż obecnie częstotliwością):
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/
Niestety wiele zależy od prac, które będzie musiała wykonać dzielnica:
http://radny.com.pl/dok2kadencja/pisma2ztm/ztm-214linia120424pludy_ztm.jpg Z Kobiałki można też puścić najprościej linię przez Płochocińską - Modlińską do Marymontu, ale najpierw musi być oddany do użytku most nad kanałem.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

# z Dąbrówki

26.04.2012 10:39

A co z Milenijną?

# pol

26.04.2012 12:14

o

# milk

26.04.2012 12:17

Za zainteresowanie dziękuję i skorzystam z okazji, żeby swoje zdanie przedstawić. Trochę mi zajęło odszukanie właściwego dokumentu, ale się udało...
Zakładając, że puszczenie linii 214 do Olesina jest wykonalne - a udostępnione przez Pana pisma raczej świadczą o sytuacji odwrotnej (dużo remontów i poprawek)- dla mieszkańców Kobiałki poprawi się jedynie dojazd na pocztę. I to rewelacyjna informacja. Pomijając kwestię poczty, uważam, że 214 miałaby charakter linii turystyczno-krajoznawczej, tak jak 120. Przy obecnym układzie szybciej byłoby przejść te 1,5km do Płochocińskiej i podjechać na PKP Żerań. I pociągiem dojechać do Dworca Gdańskiego(metro). Moim zdaniem czas przejazdu do metra, niezależnie od trasy(120+500/527, PKP Żerań czy 214) pozostaje podobny - zdecydowanie zbyt długi. Z Kobiałką problem polega na tym, że w teorii dojazd jest właściwie wszędzie, i jest całkiem sprawny. A rzeczywistość ma się nijak do teorii, bo nawet autobusy na Płochocińskiej znikają w tajemniczych okolicznościach - co jakiś czas się okazuje, że autobus, którym rano jeżdżę w rozkładzie już nie występuje. Szukam kolejnego i za jakiś czas sytuacja się powtarza.

REKLAMA

# milk

27.04.2012 12:33

Od 2 dni dłuższego komentarza nie mogę dodać, więc pozwoliłam sobie przesłać pełną odpowiedź mailem (adres ze strony internetowej). To chyba i tak było zbyt dużo jak na komentarz pod artykułem na inny temat.

# mil

27.04.2012 20:21

Komentarze nie chcą się dodawać-trudno. Moje zdanie na temat linii 214 pozwoliłam sobie przesłać mailem na adres podany na stronie.

 tarantula01

27.04.2012 21:59

Tak długi komentarz, który otrzymałem to trzeba podzielić na kilka krótszych.

REKLAMA

 tarantula01

27.04.2012 21:59

Tak długi komentarz, który otrzymałem to trzeba podzielić na kilka krótszych.

 tarantula01

27.04.2012 22:07

A wracając do tematu, to w przypadku obecnej sytuacji komunikacyjnej na Tarchominie, można podzielić obecne 516 na dwie linie, gdyż żadna z linii nie stoi w korku, więc teoretyczny czas przejazdu = rzeczywisty czas przejazdu. Stada tworzą się przez korki.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

 tarantula01

27.04.2012 22:07

A wracając do tematu, to w przypadku obecnej sytuacji komunikacyjnej na Tarchominie, można podzielić obecne 516 na dwie linie, gdyż żadna z linii nie stoi w korku, więc teoretyczny czas przejazdu = rzeczywisty czas przejazdu. Stada tworzą się przez korki.
Pozdrawiam
Wojciech Tumasz

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Boże Narodzenie 2024
Boże Narodzenie 2024