REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Cały Żerań w jednym małym autobusie

  15 grudnia 2014

alt='Cały Żerań w jednym małym autobusie'
źródło: ZTM

Tak jak można było się spodziewać, kursujące od września Myśliborską i Portową autobusy pękają w szwach. Tymczasem popyt na miejsca w nich rośnie.

REKLAMA

Aż do początku września cały wielki obszar Żerania między Trasą Kuklińskiego, Modlińską i Portem Żerańskim był pozbawiony komunikacji miejskiej a jego mieszkańcy odbywali (niekoniecznie przyjemne) wędrówki do autobusów kursujących Modlińską. Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego samorząd wybudował nowe przystanki przy Płużnickiej, Kasztanowej i Laurowej a Zarząd Transportu Miejskiego przedłużył linię 211, która miała zapewnić dojazd na Tarchomin i dowozić dzieci do szkół podstawowych i gimnazjum. Kwartał po uruchomieniu 211 pęka w szwach. Dlaczego?

Na pierwszy rzut oka widać, że autobusy są zatłoczone, bo... są po prostu zbyt małe. Dziewięciometrowce z kilkunastoma siedzeniami to z pewnością nie to, czego oczekują pasażerowie, ale - jak wykazały przeprowadzone przed przedłużeniem linii testy - na ciasnych skrzyżowaniach Żerania nie zmieści się żaden dłuższy pojazd.

- Ze względu na ograniczenia infrastrukturalne nie mamy możliwości skierowania dłuższych wozów do obsługi linii 211 - przyznaje Magdalena Potocka, rzeczniczka Zarządu Transportu Miejskiego.

Może powinny więc kursować częściej? 211 podjeżdża na przystanki co 15 minut w szczycie i co 20 poza nim. To typowa częstotliwość dla linii lokalnych, kursujących przez dość rzadko zaludnione osiedla. - 211 jest dobre dla dzieci jadących do szkoły, ale żeby dojechać do centrum, musimy się przesiadać dwa razy - mówią mieszkańcy osiedla Portowa. - Najpierw z 211 do tramwaju, potem na Młocinach z tramwaju do metra. Spośród linii na Białołęce kursuje tak np. 133, na długim odcinku trasy również będące jedynym autobusem. Problem jest taki, że 133 dowozi na Tarchomin mieszkańców Choszczówki, na której nie ma ani dużych osiedli, ani tylu dzieci dojeżdżających do szkół, co na Żeraniu.

- Niestety, nie mamy również możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania linii - mówi Potocka. - Dostępny tabor jest wykorzystywany w 100%, nie dysponujemy żadnymi rezerwowymi wozami. Z trudem udało się nam wygospodarować dodatkowe autobusy, aby zachować częstotliwość kursowania linii 211 po wydłużeniu trasy do pętli Żerań FSO. Regularnie przeprowadzamy pomiary popularności linii i zapewniam, że w przypadku bardzo dużego zainteresowania autobusami postaramy się znaleźć rozwiązanie spełniające oczekiwania pasażerów.

A jakie są oczekiwania pasażerów? Na popularnym przystanku przy Laurowej można usłyszeć, że żadna linia lokalna nie będzie wystarczająca.

- 211 jest dobre dla dzieci jadących do szkoły, ale żeby dojechać do centrum, musimy się przesiadać dwa razy - mówią mieszkańcy osiedla Portowa. - Najpierw z 211 do tramwaju, potem na Młocinach z tramwaju do metra.

Częściowym rozwiązaniem tego problemu będzie linia tramwajowa 17, która wkrótce zacznie kursować mostem Północnym na Tarchomin. Mieszkańcy Żerania będą mogli dojechać z jedną przesiadką na Starych Świdrach do Dworca Centralnego i zagłębia biurowego na Służewcu. Wkrótce może się jednak okazać, że tramwaj zachęca część mieszkańców do odstawienia samochodów. Myśliborska będzie luźniejsza, ale... tłok w 211 będzie jeszcze większy.

DG

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (10)

# jkj

15.12.2014 20:05

Poprawka: to nie Trasa Kuklińskiego, a Trasa Mostu Północnego (Skłodowskiej-Curie), ulica Kuklińskiego.

# rozum

15.12.2014 23:12

a po co ta ulica Kuklińskiego - to ulica widmo nikt przy niej. nie mieszka

# Maciek

15.12.2014 23:49

Hrabstwo stoi w 211 w drzwiach w świńskim tłoku, a dalej puste miejsca...

REKLAMA

# Urszula

19.12.2014 11:36

A może na dalsze ulice,od Pomorskiej w kierunku Buków, możnaby puszczać tylko niektóre kursy?A część,ze zwiększoną częstotliwością,na najbardziej oblegany odcinek Żeran FSO-Ćmielowska?

# 211jestsuper

19.12.2014 13:33

Obiecywali, że będzie jeździć co 15 minut, a co 10 w godzinach szczytu. Dobre i to co jest teraz, szkoda tylko, że bardzo często mija się z rozkładem, rekordem było ostatnio 25 minut oczekiwania w godzinach szczytu na autobus...

# podróżnik

19.12.2014 19:12

211 stoi sporo w korku przy Północnym.

REKLAMA

# Zaniepokojony

19.12.2014 22:26

Trzeba zwiększyć koniecznie częstotlliwość 176! Kiedyś kursowało co 15 minut(w 2007) w szczycie, a teraz tylko raz na pół godziny! Mieszkańcy Białołęki muszą być traktowani równo. Proszę redakcję o interwencję.

# 133

20.12.2014 00:59

#PASAŻEROWIE napisał(a) 13.06.2010 15:00
OBECNA TRASA AUTOBUSU 152 (BIAŁOŁĘKA DWORSKA - ŻERAŃ FSO) JEST WSPANIAŁA!!!!!!!!!!
W ŻADNYM WYPADKU NIE MOŻE I NIE POWINNA BYĆ ZMIENIONA!!!!!!!!!!!!!!
#ZIUTEK napisał(a) 06.12.2013 13:29
152 niepotrzebnie zostało skrócone z Żerania do Tarchomina.
Pretensje nie tylko do ZTM. Także do władz dzielnicy.
#qwerty napisał(a) 26.08.2013 13:20
152 powinien jeździć do żerania fso tak jak kiedyś,152 to nie linia dowozowa dla okolicznych dzieci z ceramicznej lub milenijnej a linia wywozowa i przywozowa dla mieszkańców zielonej białołęki którzy udają się do pracy,szkół,uczelni itp i jak będzie jeszcze meandrować po okolicznych dziurach to będzie prawdziwy dramat dla mieszkańców.
#133 napisał(a) 26.09.2013 22:48
133 i 152 do Żerania "po staremu" ewentualnie równolegle do Modlińskiej przez Myśliborską i Konwaliową (ew. Dorodną).
Czyli poprawę warunków podróżowania komunikacją autobusową należy upatrywać w wydłużeniu linii 133 i 152 poprzez skierowanie ich ponownie do Żerania ale śladem linii 211 ulicami Myśliborską Kasztanową Portową Dorodną i Kowalczyka.
Należy tą propozycją zainteresować wszystkich radnych dzielnicy. Bo autobusy są dla nas a nie dla radnych i ztmu. One nas wożą a nie urzędników.

# Nick

20.12.2014 11:51

Kogo to teraz po wyborach będzie obchodziło ? Może za rok albo za cztery.
#133 napisał(a) 20.12.2014 00:59
Czyli poprawę warunków podróżowania komunikacją autobusową należy upatrywać w wydłużeniu linii 133 i 152 poprzez skierowanie ich ponownie do Żerania ale śladem linii 211 ulicami Myśliborską Kasztanową Portową Dorodną i Kowalczyka.
Należy tą propozycją zainteresować wszystkich radnych dzielnicy. Bo autobusy są dla nas a nie dla radnych i ztmu. One nas wożą a nie urzędników.
Propozycja słuszna i przy odrobinie zaangażowania do szybkiego wykonania.

REKLAMA

# JMJ

07.01.2015 22:24

Bo tędy powinno jechać metro - druga linia, która od Kondratowicza powinna jechać pod PKP Toruńska i Żeraniem Północnym, dalej do nowoprojektowanej, stacja przy Leśnej Polanki, stacja przy Modlińskiej na końcu Ćwiklińskiej i odgięcie do Aluzyjnej - tam stacja końcowa.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA