Budowa Kasprowicza, likwidacja parkingu!
19 kwietnia 2012
Pod koniec zeszłego roku Zarząd Transportu Miejskiego ruszył z długo wyczekiwaną przez mieszkańców Bielan budową drugiej nitki ul. Kasprowicza. Mieszkańcy obawiają się o miejsca parkingowe. - Kiedy drogowcy wyrównają nawierzchnię parkingu przy stacji metra, na którym notorycznie w dziurach zbiera się woda? - pyta pan Bogumił z ul. Kasprowicza, dopytując jednocześnie, ile miejsc postojowych zaplanowano w projekcie inwestycji.
Jeszcze pogadamy
Z projektu przebudowy ul. Kasprowicza wynikałoby, że parking na kilkadziesiąt stanowisk miałby znajdować się nieco dalej niż obecny, za wyjściem północnym ze stacji Wawrzyszew. Teraz jednak nie wiadomo, czy nie zostanie on zlikwidowany w ogóle. Zarząd Transportu Miejskiego rozważa bowiem i taką możliwość. - Na razie parking zostanie tymczasowo zlikwidowany. Będziemy starali się go odtworzyć - zapewnia Konrad Klimczak, rzecznik ZTM. - O jego przyszłości będziemy rozmawiać z władzami dzielnicy i wykonawcą - dodaje.
Parking z drugiej strony
W ramach przebudowy Kasprowicza powstaną oczywiście nowe miejsca postojowe, tyle tylko, że w części południowej. Pierwszy parking na ok. 20-30 aut powstanie wzdłuż Lasu Lindego na odcinku od ul. Oczapowskiego do Lindego. Drugi będzie zlokalizowany przed pawilonami na bazarze Wolumen od strony Kasprowicza.
Kiedy prace drogowe?
Na przebudowanym odcinku ul. Kasprowicza od Oczapowskiego do Przy Agorze powstaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, które w miejscu skrzyżowania posiadać będą trzeci pas. Al. Reymonta zostanie poszerzona o drugi pas jezdni w obu kierunkach od skrzyżowania z Żeromskiego, w kierunku bazaru Wolumen, gdzie będzie łączyć się z ul. Lindego. Całe skrzyżowanie będzie znajdować się przed południowym wyjściem ze stacji metra Wawrzyszew. Dzięki temu na wysokości ul. Wolumen przestaną tworzyć się gigantyczne korki.
W ramach tej inwestycji powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe i nowe miejsca postojowe.
- Inwestycja wymaga jeszcze przeprowadzenia robót branżowych: ciepłowniczych, wodociągowych, gazowniczych, energetycznych, teletechnicznych i oświetleniowych. Gdy prace nad budową infrastruktury podziemnej dobiegną końca, dopiero późnym latem ZRiKD przystąpi do prac typowo drogowych - mówi Karina Stopa, rzeczniczka Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg.
Anna Przerwa