REKLAMA

Bielany

inwestycje »

 

Budowa Kasprowicza, likwidacja parkingu!

  19 kwietnia 2012

alt='Budowa Kasprowicza, likwidacja parkingu!'
Na przebudowanym odcinku ul. Kasprowicza, od Oczapowskiego do Przy Agorze, powstaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Pod koniec zeszłego roku Zarząd Transportu Miejskiego ruszył z długo wyczekiwaną przez mieszkańców Bielan budową drugiej nitki ul. Kasprowicza. Mieszkańcy obawiają się o miejsca parkingowe. - Kiedy drogowcy wyrównają nawierzchnię parkingu przy stacji metra, na którym notorycznie w dziurach zbiera się woda? - pyta pan Bogumił z ul. Kasprowicza, dopytując jednocześnie, ile miejsc postojowych zaplanowano w projekcie inwestycji.

REKLAMA

Czytelnik twierdzi, że od dłuższego czasu parking na ul. Kasprowicza za północnym wyjściem ze stacji metra Wawrzyszew wygląda paskudnie. - Stan techniczny nawierzchni jest tu fatalny. Wyboje uszkadzają zawieszenie, a kałuże tworzą ogromne rozlewiska. Czy nie można byłoby wysypać gipsu z cementem i wyrównać nawierzchnię? - pyta mieszkaniec.

Jeszcze pogadamy

Z projektu przebudowy ul. Kasprowicza wynikałoby, że parking na kilkadziesiąt stanowisk miałby znajdować się nieco dalej niż obecny, za wyjściem północnym ze stacji Wawrzyszew. Teraz jednak nie wiadomo, czy nie zostanie on zlikwidowany w ogóle. Zarząd Transportu Miejskiego rozważa bowiem i taką możliwość. - Na razie parking zostanie tymczasowo zlikwidowany. Będziemy starali się go odtworzyć - zapewnia Konrad Klimczak, rzecznik ZTM. - O jego przyszłości będziemy rozmawiać z władzami dzielnicy i wykonawcą - dodaje.

Kup bilet

Parking z drugiej strony

W ramach przebudowy Kasprowicza powstaną oczywiście nowe miejsca postojowe, tyle tylko, że w części południowej. Pierwszy parking na ok. 20-30 aut powstanie wzdłuż Lasu Lindego na odcinku od ul. Oczapowskiego do Lindego. Drugi będzie zlokalizowany przed pawilonami na bazarze Wolumen od strony Kasprowicza.

Parking powstanie wzdłuż Lasu Lindego oraz przed pawilonami na bazarze Wolumen od strony ul. Kasprowicza.
Ponadto na całej długości bazaru ma powstać też parking dla samochodów zaopatrzeniowych, do tej pory parkujących "na dziko" w tym miejscu. - To i tak za mało - skarżą się mieszkańcy bloków wzdłuż ul. Kasprowicza. - Już teraz kierowcy przesiadający się do metra zastawiają nasze osiedlowe ulice i podwórka. Jeśli ten parking zniknie, sami nie będziemy mieli gdzie zaparkować - żali się pani Alicja z bloku przy ul. Kasprowicza 74.

REKLAMA

Kiedy prace drogowe?

Na przebudowanym odcinku ul. Kasprowicza od Oczapowskiego do Przy Agorze powstaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach, które w miejscu skrzyżowania posiadać będą trzeci pas. Al. Reymonta zostanie poszerzona o drugi pas jezdni w obu kierunkach od skrzyżowania z Żeromskiego, w kierunku bazaru Wolumen, gdzie będzie łączyć się z ul. Lindego. Całe skrzyżowanie będzie znajdować się przed południowym wyjściem ze stacji metra Wawrzyszew. Dzięki temu na wysokości ul. Wolumen przestaną tworzyć się gigantyczne korki.

W ramach tej inwestycji powstaną też nowe chodniki i ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych, przystanki autobusowe i nowe miejsca postojowe.

- Inwestycja wymaga jeszcze przeprowadzenia robót branżowych: ciepłowniczych, wodociągowych, gazowniczych, energetycznych, teletechnicznych i oświetleniowych. Gdy prace nad budową infrastruktury podziemnej dobiegną końca, dopiero późnym latem ZRiKD przystąpi do prac typowo drogowych - mówi Karina Stopa, rzeczniczka Zakładu Remontów i Konserwacji Dróg.

Anna Przerwa

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# mieszkaniec Bielan

20.04.2012 12:02

Jakie gigantyczne korki przy ulicy Wolumen?! Co za bzdura. Cała inwestycja to jedna wielka pomyłka. Kolejny asfalt i beton zamiast zieleni. Zamiast robić niepotrzebne drogi proponowałbym odnawiać już istniejące, albo budować, tam gdzie potrzeba.

# mysz

05.09.2014 01:35

Jak się nie bierze pod uwagę, że otwarcie metra zwiększyło budownictwo mieszkaniowe w tym rejonie Bielan oraz faktu, że otwarcie Mostu Północnego radykalnie zmienia zapotrzebowanie komunikacyjne tej części dzielnicy, to wygaduje się tego typu bzdury. Nie było korków, bo ten teren nie był do tej pory atrakcyjny pod zabudowę mieszkaniową ani nie było w okolicy przeprawy mostowej, który generowałby ruch międzydzielnicowy.

# mysz

05.09.2014 01:36

Jak się nie bierze pod uwagę, że otwarcie metra zwiększyło budownictwo mieszkaniowe w tym rejonie Bielan oraz faktu, że otwarcie Mostu Północnego radykalnie zmienia zapotrzebowanie komunikacyjne tej części dzielnicy, to wygaduje się tego typu bzdury. Nie było korków, bo ten teren nie był do tej pory atrakcyjny pod zabudowę mieszkaniową ani nie było w okolicy przeprawy mostowej, która generowałaby ruch międzydzielnicowy.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe