REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Bike&ride na Białołęce nadal w powijakach

  14 października 2014

alt='Bike&ride na Białołęce nadal w powijakach'
Pod wiaduktem na Płudach mogłby powstać zadaszony parking rowerowy.

Bike&ride to prawdopodobnie najbardziej ekologiczny system transportu, jaki wymyślono: dojeżdżamy rowerem do stacji metra lub pętli tramwajowej, zostawiamy rower i jedziemy dalej po szynach. Na Białołęce wciąż brakuje infrastruktury.

REKLAMA

Rozwój systemu B+R zapowiada podwarszawskie Legionowo, dzięki ogrodzonym parkingom coraz lepiej ma się w Wawrze, sprawdza się też w Markach, choć tam przesiadka jest z konieczności do autobusów. Spośród białołęckich stacji SKM-ki i Kolei Mazowieckich stojaki rowerowe są tylko na Choszczówce, ale umożliwiają one przypięcie zaledwie ośmiu jednośladów. Na Płudach jest 10 miejsc, jednak oddalonych od stacji o ponad 150 metrów (!), więc rowerzyści zostawiają pojazdy przypięte do barierek na peronach. Na Żeraniu brak nie tylko stojaków, ale nawet barierek.

Problematyczne dla rowerzystów jest czasem samo dostanie się na peron: na Żeraniu to prawdziwa droga przez mękę, bo pojazd trzeba przenieść po schodach (koszmar dla właścicieli rowerów ze stalową ramą lub mających problemy z plecami). Pętla tramwajowa Nowe Świdry stała się nieoczekiwanie zalążkiem systemu B+R na Białołęce. Na Płudach dojazd na drugą stronę torów - z perspektywy jadącego rowerem - wiąże się z koniecznością przejechania przez stromy wiadukt bez wyznaczonego pasa dla rowerów. Teoretycznie można zjechać z rowerem windą, ale ta najczęściej nie działa i nie każdy rower się w niej mieści, więc albo trzeba schodzić po schodach z jednośladem na plecach albo zjechać z wiaduktu i dołem wrócić na peron.

Do SKM-ki na Białołęce wciąż nie można dojechać rowerem publicznym - stacja Veturilo znalazła się jednak na tymczasowej pętli tramwajowej Nowe Świdry. I właśnie to miejsce nieoczekiwanie stało się zalążkiem systemu B+R na Białołęce. To bardzo wygodne dla osób, które nie czują się na siłach, by przejeżdżać rowerem przez most Północny na wyższy, bielański brzeg Wisły.

Do tramwaju można dojechać, zabierając Veturilo z okolic urzędu dzielnicy lub Nowodworów. To jednak - z powodu ubogości systemu na Białołęce - jest rozwiązaniem dla kilkunastu osób w godzinach szczytu.

DG

 

REKLAMA

Komentarze (3)

# MikeBike

14.10.2014 14:33

Ciekawe czy przewidziano jakieś elementy B+R dla przedłużanej właśnie linii tramwajowej?
Moim zdaniem warto było by zrobić parkingi dla rowerów przy każdym (lub kilku wybranych) przystankach tramwaju, aby ludzie którzy nie mieszkają bezpośrednio przy Światowida mogli się do tego tramwaju dostać inaczej niż samochodem.
W sumie nie trzeba dużo: w wariancie minimum tylko stojaki, a przy niedużym nakładzie można by dodać zadaszenie, kilka kamer i będą rowerowe parkingi z prawdziwego zdarzenia.

# Migracja

17.10.2014 12:28

Poproszę o stację Veturilo na stacji PKP Płudy; obecnie z BR dojazd możliwy wyłącznie busem 151, który jeździ ze zbyt małą częstotliwością.

# Marcin

22.10.2014 15:50

#Migracja napisał(a) 17.10.2014 12:28
Poproszę o stację Veturilo na stacji PKP Płudy; obecnie z BR dojazd możliwy wyłącznie busem 151, który jeździ ze zbyt małą częstotliwością.
To musi naprawdę rzadko jeździć skoro nawet nie da się zapamiętać, że to 152, a nie 151... Wydaje mi się, że tak, co 7-10 minut rano (choć zbyt wcześnie moim zdaniem) i takt, co 10 minut po południu nie jest chyba dramatem. Przeciwnie.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe