Bezpieczniej przy cmentarnej bramie. Przebudowali drogę rowerową
12 października 2021
Po wielu latach oczekiwania drogowcy zajęli się niebezpiecznym miejscem przy bocznej bramie cmentarza Bródnowskiego. Piesi nie będą już wpadać pod rowery i hulajnogi.
O niebezpiecznym miejscu obok bramy cmentarza Bródnowskiego pisaliśmy w minionych latach wielokrotnie. W 2003 roku droga rowerowa wzdłuż południowo-zachodniego muru nekropolii została poprowadzona tak, że prawie co weekend - gdy brama była otwarta a ruch rowerowy spory - dochodziło do konfliktów między pieszymi a rowerzystami.
Osiemnaście lat absurdu drogowego
Drogę rowerową zbudowano tak blisko muru, że osoby wychodzące przez bramę nie widziały nadjeżdżających rowerzystów czy hulajnogistów.
Uwaga bubel! Z cmentarza prosto pod rower
Droga rowerowa, biegnąca ulicą Odrowąża wzdłuż muru cmentarza Bródnowskiego, to jeden z niezliczonych w Warszawie bubli dla rowerzystów.
Z kolei rowerzyści, mający w tym miejscu pierwszeństwo, nie byli w żaden sposób informowani o bardzo niebezpiecznym miejscu. Po osiemnastu latach problem został wreszcie rozwiązany.
- Przebudowaliśmy fragment drogi dla rowerów wzdłuż wejścia na cmentarz Bródnowski na wysokości przystanku autobusowego Staniewicka 04 - donosi pełnomocnik rowerowy Łukasz Puchalski. - Niby nic, to przecież niecałe 100 metrów, ale zadziało się całkiem sporo rzeczy. Droga dla rowerów została odsunięta od muru cmentarza.
Poprawili widoczność
Jak podsumowują drogowcy, dzięki przebudowie odcinka drogi rowerowej udało się zapewnić znacznie lepszą widoczność. Bezpieczeństwo rowerzystów poprawiło się także dzięki dodaniu skrajni, jadąc zgodnie z przepisami już nie sposób zaczepić kierownicą o wystającą z muru cegłę.
Nowy odcinek drogi rowerowej jest także szerszy i ma znacznie lepszą, asfaltową nawierzchnię. Przy okazji wygospodarowano miejsce na trawnik, który powstał między murem cmentarza a drogą rowerową.
Rowerem po Odrowąża
- Droga dla rowerów wzdłuż ulicy Odrowąża pochodzi z 2003 roku i zdecydowanie jest produktem swoich czasów - pisze pełnomocnik rowerowy. - Docelowo wymaga oczywiście zmian na całej długości. Póki co tyle udało się zrealizować.
Zgodnie ze strategią transportową Warszawy droga rowerowa na Odrowąża jest uznawana za część trzykilometrowego korytarza łączącego Targówek z Żeraniem. Na jego północnym odcinku, między Trasą Toruńską (S8) a Matki Teresy rowerzyści i hulajnogiści mają do dyspozycji szeroki asfalt. Na wysokości cmentarza Bródnowskiego trzeba już jechać po nierównej nawierzchni z kostki, w której już dawno pojawiły się wybrzuszenia i ubytki. Częściową alternatywą jest przejazd główną, szeroką aleją cmentarza Bródnowskiego, na której parafia zezwoliła na ruch rowerów.
(dg)
.