REKLAMA

Targówek

drogi »

 

Bezpieczniej przy cmentarnej bramie. Przebudowali drogę rowerową

  12 października 2021

alt='Bezpieczniej przy cmentarnej bramie. Przebudowali drogę rowerową'
źródło: Facebook / Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej

Po wielu latach oczekiwania drogowcy zajęli się niebezpiecznym miejscem przy bocznej bramie cmentarza Bródnowskiego. Piesi nie będą już wpadać pod rowery i hulajnogi.

REKLAMA

O niebezpiecznym miejscu obok bramy cmentarza Bródnowskiego pisaliśmy w minionych latach wielokrotnie. W 2003 roku droga rowerowa wzdłuż południowo-zachodniego muru nekropolii została poprowadzona tak, że prawie co weekend - gdy brama była otwarta a ruch rowerowy spory - dochodziło do konfliktów między pieszymi a rowerzystami.

Osiemnaście lat absurdu drogowego

Drogę rowerową zbudowano tak blisko muru, że osoby wychodzące przez bramę nie widziały nadjeżdżających rowerzystów czy hulajnogistów. Uwaga bubel! Z cmentarza prosto pod rower Uwaga bubel! Z cmentarza prosto pod rower
Droga rowerowa, biegnąca ulicą Odrowąża wzdłuż muru cmentarza Bródnowskiego, to jeden z niezliczonych w Warszawie bubli dla rowerzystów.
Z kolei rowerzyści, mający w tym miejscu pierwszeństwo, nie byli w żaden sposób informowani o bardzo niebezpiecznym miejscu. Po osiemnastu latach problem został wreszcie rozwiązany.

- Przebudowaliśmy fragment drogi dla rowerów wzdłuż wejścia na cmentarz Bródnowski na wysokości przystanku autobusowego Staniewicka 04 - donosi pełnomocnik rowerowy Łukasz Puchalski. - Niby nic, to przecież niecałe 100 metrów, ale zadziało się całkiem sporo rzeczy. Droga dla rowerów została odsunięta od muru cmentarza.

Kup bilet

Poprawili widoczność

Jak podsumowują drogowcy, dzięki przebudowie odcinka drogi rowerowej udało się zapewnić znacznie lepszą widoczność. Bezpieczeństwo rowerzystów poprawiło się także dzięki dodaniu skrajni, jadąc zgodnie z przepisami już nie sposób zaczepić kierownicą o wystającą z muru cegłę.

Nowy odcinek drogi rowerowej jest także szerszy i ma znacznie lepszą, asfaltową nawierzchnię. Przy okazji wygospodarowano miejsce na trawnik, który powstał między murem cmentarza a drogą rowerową.

REKLAMA

Rowerem po Odrowąża

- Droga dla rowerów wzdłuż ulicy Odrowąża pochodzi z 2003 roku i zdecydowanie jest produktem swoich czasów - pisze pełnomocnik rowerowy. - Docelowo wymaga oczywiście zmian na całej długości. Póki co tyle udało się zrealizować.

Zgodnie ze strategią transportową Warszawy droga rowerowa na Odrowąża jest uznawana za część trzykilometrowego korytarza łączącego Targówek z Żeraniem. Na jego północnym odcinku, między Trasą Toruńską (S8) a Matki Teresy rowerzyści i hulajnogiści mają do dyspozycji szeroki asfalt. Na wysokości cmentarza Bródnowskiego trzeba już jechać po nierównej nawierzchni z kostki, w której już dawno pojawiły się wybrzuszenia i ubytki. Częściową alternatywą jest przejazd główną, szeroką aleją cmentarza Bródnowskiego, na której parafia zezwoliła na ruch rowerów.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (2)

# bródzianin

12.10.2021 20:25

Niestety nadal jest dramat przy głównej bramie w pobliżu skrzyżowania Odrowąża z Budowlaną. Tam profil ścieżki jest ok ale handlarze zagracili chodnik swoimi budami przez co piesi muszą wchodzić na ścieżkę.
Rozumiem, że punkty sprzedaży przed wejściem są potrzebne ale bez przesady. To nie jest jakiś bantustan...

# Krystyna66

18.10.2021 09:45

Gdy cały chodnik zastawiony jest straganami, to wcale dużo bezpieczniej nie jest.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA