REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

204 i 211 we wrześniu pojadą częściej

  2 kwietnia 2015

alt='204 i 211 we wrześniu pojadą częściej'

Po wakacjach do Warszawy przyjedzie 30 nowych, dziewięciometrowych autobusów. To dobra wiadomość dla pasażerów z Żerania i Zielonej Białołęki.

REKLAMA

Komunikacyjna mapa Białołęki zmienia się z roku na rok, jednak poza Tarchominem i Nowodworami, którym władze Warszawy budują - powoli, ale jednak - linię tramwajową, nadal jest źle. Gdzie jest najgorzej? Tu zdania będą podzielone, ale prawdopodobnie w największym tłoku dojeżdżają do pracy i do szkoły mieszkańcy tych ulic, którymi kursują wyłącznie autobusy dziewięciometrowe. Na Zielonej Białołęce kolejne wzmocnienia będą możliwe przez skracanie linii. ZTM proponował takie rozwiązanie dla 176, jednak większość osób biorących udział w konsultacjach społecznych odrzuciła je.

Już w grudniu pisałem, że autobusy przedłużonej kilka miesięcy wcześniej na Żerań linii 211 pękają w szwach. Fatalnie jest także na Zielonej Białołęce, na której większość jezdni i skrzyżowań jest zbyt ciasna dla pełnowymiarowych autobusów. W takiej sytuacji poprawa stanu komunikacji miejskiej jest możliwa tylko dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania małych autobusów, co może nastąpić albo po skróceniu linii, albo po dostarczeniu do Warszawy nowego taboru.

30 nowych autobusów we wrześniu

arząd Transportu Miejskiego rozstrzygnął właśnie przetargi na dostawę 30 dziewięciometrowców, które wygrał mało znany przewoźnik Europa Express. Obsługuje on obecnie tylko podwarszawskie linie dowozowe, jednak na przeprowadzonej w Internecie aukcji-dogrywce udało jej się przebić ofertę ITS Michalczewski. Firma zobowiązała się do dostarczenia fabrycznie nowych autobusów marki Solaris Urbino lub Autosan Sancity. Dokąd pojadą we wrześniu?

- Na początku zostaną skierowane na obciążone linie, jak np. 204 czy 211 - mówi Igor Krajnow, rzecznik ZTM.

Oczywiście nie cała trzydziestka trafi na Białołękę. Na wzmocnienie czekają też linie kursujące przez Wilanów i Ursus. Na Zielonej Białołęce kolejne wzmocnienia będą możliwe przez skracanie linii. ZTM proponował takie rozwiązanie dla 176, jednak większość osób biorących udział w konsultacjach społecznych odrzuciła je. Tymczasem na spotkaniu poświęconym komunikacji miejskiej, zorganizowanym przez radną Agnieszkę Borowską w szkole przy ul. Kobiałka, propozycja "wzmocnienia przez skrócenie" padła z ust... mieszkańców. Chodzi o linię 134, która mogłaby pojechać częściej dzięki skróceniu do przystanku przy Kondratowicza, na którym możliwa jest przesiadka do tramwaju. Olesin straciłby jednak połączenie ze stacją Toruńska, z której odjeżdżają SKM-ki na Wolę, Dworzec Centralny i Służewiec.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (1)

# dzeki2002

03.04.2015 10:38

autobus linii 176 co 30 minut w godzinach szczytu to smutna szara rzeczywistość. Ta linia też zasługuję na nowy tabor pojazdów oraz na częstotliwość nie mniejszą niż 204, czy 211. Szczególnie że dla mieszkańców Białołęki Dworskiej jest to jedyny dostępny środek transportu, a kursuje tylko dwa razy rzadziej niż autobus linii nocnej N64.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe