REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Inna trasa 518 w weekendy. Jaka przyszłość linii?

  4 kwietnia 2015

alt='Inna trasa 518 w weekendy. Jaka przyszłość linii?'
źródło: Warszawikia

Nowodwory, Tarchomin i Żerań należą do nielicznych osiedli Warszawy, dysponujących bezpośrednim autobusem na Starówkę i Trakt Królewski. Warto pamiętać, że linia 518 w weekendy ma teraz inną trasę, niż w dzień powszedni.

REKLAMA

518 to jedyna linia autobusowa, łącząca najgęściej zaludnione rejony Białołęki ze ścisłym centrum Warszawy. Od 4 kwietnia jej trasa w soboty i niedziele przebiega inaczej od standardowej ze względu na weekendowe zamknięcia części Traktu Królewskiego. W ubiegłym roku autobusy wszystkich linii nie kursowały Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem pomiędzy skrzyżowaniami z Senatorską i Świętokrzyską. Teraz, ponieważ ulica Świętokrzyska jest już otwarta dla samochodów, weekendowy "naczelny deptak Warszawy" jest dłuższy i rozciąga się aż do ronda de Gaulle'a. Trasa weekendowa jest taka sama, jak w ubiegłym roku, tylko dla skręcających w Świętokrzyską 518 i 178.

Jak wygląda weekendowa trasa? W wyniku przekształcania fragmentu Traktu Królewskiego we wszystkie soboty i niedziele autobusy linii 518 nie będą zatrzymywać się na przystankach przy pl. Zamkowym i Uniwersytecie Warszawskim, ale na placach Teatralnym i Małachowskiego. Tak będzie aż do 12 października.

W październiku skończą się nie tylko weekendowe objazdy Krakowskiego Przedmieścia. W tym właśnie miesiącu planowane jest zakończenie przebudowy Trasy Armii Krajowej i mostu Grota-Roweckiego, na które 518 - obecnie kursujące z oznakowaniem "trasa zmieniona" - powinno wrócić jako na swoją podstawową trasę. Do października jednak bardzo daleko. Niektórzy pasażerowie przeczuwają, ze linia ta nie przetrwa uruchomienia bezpośredniego połączenia tramwajowego Tarchomina z Marymontem i Dworcem Centralnym i zniknie z ulic, nim nastanie jesień. ZTM póki co nie wypowiada się na temat przyszłości linii.

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (55)

# qawd

04.04.2015 02:45

Lepiej zainteresujcie się sprawą dlaczego na linii 518 jeżdżą prawie same krótkie autobusy, że ludzie do nich się nie mieszczą ;)

# lutek

04.04.2015 09:07

Pan Dominik ma problem ? Niepotrzebnie. ZTM zrobi co zechce a wszelkie dyskusje akademickie na ten temat są bezzasadne.

# lolek

04.04.2015 09:16

jeżdżą krótkie autobusy ponieważ wprowadził je tam ZTM. Autobusy przegubowe są potrzebne na liniach które sprawnie przewożą pasażerów z punktu A do punktu B a nie grzęzną w korkach na świętokrzyskiej, Międzyparkowej i moście gdańskim. W momencie kiedy na Tarchomin zostanie uruchomiania linia tramwajowa 17 do Centrum nie wróżę 518 przyszłości.

REKLAMA

# gosc

06.04.2015 17:38

O nie, mnostwo ludzi jezdzi nim do pracy i na uczelnię! 518 jezdze do pracy bezposrednio, jakby go zlikwidowali musialabym dymac do metra, potem metrem i znow tramwajem, paranoja! To jedna z popularniejszych linii, w godzinach szczytu zawsze pełna. Znowu ktos chce zadzialac na szkode mieszkancow :(

# drugastrona

06.04.2015 20:09

Trzeba bronić 518 za wszelką cenę! Przecież tramwaj i metro jeżdżą zupełnie gdzie indziej.

# lutek

06.04.2015 20:51

Guzik pomoże Wasza obrona. ZTM zrobi to co zechce zrobić i basta.

REKLAMA

# kaja

06.04.2015 21:45

Ludzie ledwo się mieszczą do autobusu i linia zniknie? To jedyne połączenie dla Żerania (Konwaliowa, Płochocińska), więc o jakim zniknięciu mowa? Jest potrzeba aby autobus jak najszybciej dowoził pasażerów na pl. Wilsona - do metra, bo remont remontem ale to co zrobiono z mieszkańcami Żerania nie mieści się w głowie... Jak można odciąć ludzi na ponad rok od bezpośredniej komunikacji z metrem!

# lolek

06.04.2015 21:49

bzdury i jeszcze raz bzdury. 518 jest do likwidacji po odpaleniu 17 i będzie zlikwidowany w październiku przy okazji zakończenia remontu mostu grota i wdrożenia docelowego układu komunikacyjnego w tym rejonie. To że ktoś tam dojeżdzą do pracy bezpośrednio to brednie. Wielu ludzi nie ma bezpośredniego dojazdu do pracy tylko musi się przesiadać. Jazda 518 jest długa i powolna i narażona na korki, nikt nie bedzie takiej linii trzymał, skoro zgodnie z polityką miasta promuje się komunikację szynową i to ona ma priorytet. Ile ludzi dojeżdza tym autobusem na krakowskie przedmieście z tarchomina? To są jednostki które mogą tam dotrzeć także z przesiadką np. 509 do wileńskiego lub metrem albo 17 do marymontu z przesiadką na 116.

# lolek

06.04.2015 21:50

do kaja do metra marymont nie żaden plac wilsona. Będą linie po zakończeniu remontu mostu grota roweckiego: 186,705 i 735 ponownie wydłużone do metra marymont być może także 511. I żadne 518 nie jest Ci potrzebne.

REKLAMA

# drugastrona

07.04.2015 10:52

lolek: mnóstwo studentów korzysta z 518. O której godzinie bym nie jechał, na przystanku Uniwersytet ledwie można wsiąść. Oczywiście po drodze część pasażerów wysiada, ale na sam Tarchomin dociera znaczna ich część. 518 to linia przyspieszona i tramwaj nie ma szans być szybciej na miejscu. Tramwaj się sprawdza tylko w godzinach szczytu w korkach, ale uwaga uwaga: tramwaj nie dociera na Krakowskie Przedmieście. Trzeba się przesiadać, co dodatkowo wydłuża podróż. Poza tym - dlaczego utrzymywać 116? W czym ta linia jest lepsza od 518? Może niech mieszkańcy Bielan czy Bemowa dojadą sobie tramwajem do Placu Wilsona i tam niech się przesiądą w 518? Któremu jedynie trzeba zagęścić rozkład.

# gość

07.04.2015 14:51

Przecież 17 ma zupełnie inną trasę niż 518! I znam mnóstwo osób, które z Tarchomina jeżdżą do pracy na Trakt Królewski. Nieraz w 518 są takie tłumy, że już na przystanku Myśliborska nie masz szans usiąść, nie mówiąc już o tłumach w popołudniowych godzinach szczytu. Czy tobie lolek ztm płaci za wypisywanie tych bzdur? Dodam, że na Plac Zamkowy z Mehoffera 518 jedzie obecnie 35 min. Już widzę, jak w tym tempie dojedzie się 17 z Tarchomina, nie mówiąc już, że aby dostać się na Pl. Zamkowy, trzeba się z tej 17 przesiąść do kolejnego środka transportu.

# lutek

07.04.2015 17:53

Dlatego po wprowadzeniu 17 na Tarchomin 518 powinno jeździć prosto Nowym Światem do placu Trzech Krzyży.

REKLAMA

# MIESZKANKA

07.04.2015 22:05

JESTEM CIEKAWA DLACZEGO LUDZIE Z WITTIGA , PICASSA I OKOLIC MAJĄ BYĆ POZBAWIENI ZNOWU AUTOBUSU.. ??? TO NAPRAWDĘ JAKAŚ PECHOWA OKOLICA..ALBO KTOŚ MA COŚ DO TUTEJSZYCH MIESZKAŃCÓW..

# odkryta 1

07.04.2015 22:10

Podstawowa trasa 518 jest przez Rondo Starzyńskiego, a nie przez most Grota, więc dlaczego ma wracać po remoncie ??? Pierwsza trasa od powstania linii prowadziła i powinna prowadzić Mostem Gdańskim, a tablice "trasa zmieniona" są obecnie niewłaściwe!!

# wars

08.04.2015 11:26

#drugastrona napisał(a) 07.04.2015 10:52
lolek: mnóstwo studentów korzysta z 518. O której godzinie bym nie jechał, na przystanku Uniwersytet ledwie można wsiąść. Oczywiście po drodze część pasażerów wysiada, ale na sam Tarchomin dociera znaczna ich część. 518 to linia przyspieszona i tramwaj nie ma szans być szybciej na miejscu. Tramwaj się sprawdza tylko w godzinach szczytu w korkach, ale uwaga uwaga: tramwaj nie dociera na Krakowskie Przedmieście. Trzeba się przesiadać, co dodatkowo wydłuża podróż. Poza tym - dlaczego utrzymywać 116? W czym ta linia jest lepsza od 518? Może niech mieszkańcy Bielan czy Bemowa dojadą sobie tramwajem do Placu Wilsona i tam niech się przesiądą w 518? Któremu jedynie trzeba zagęścić rozkład.
W czym ta linia jest lepsza od 518?
ano w tym, że 116 z krakowskiego na pętlę ma 7 km, a 518 - 15 km.
116 jedzie przez śródmieście, a potem gęsto zabudowany Żoliborz i Bielany i słzy ludziom, którzy nie chcą czy nie mogą jechać metrem. Zresztą zapchanym pod sufit tarchominiakami.
518 ma etap śródmiejski, po czym od Polonii do Tarchomina w zasadzie służy tylko teleportacji mieszkańców Tarchomina do Centrum. 10 km zmarnowane. Od ronda Starzyńskiego do mostu Północnego (7 km) nie ma w zasadzie nic. Prawie nikt tam nie mieszka, nie pracuje, nie uczy się. Czarna dziura.
Uzmysłówcie sobie, że Tarchomin to de facto podwarszawskie osiedle i cieszcie, że macie to co macie, bo to i tak za dużo.

REKLAMA

# wars

08.04.2015 12:29

a tu to samo, tylko obrazkowo.
http://postimg.org/image/u29eg9shb/
Czym jaśniej, tym większy ruch drogowy. Widzicie różnicę?

# drugastrona

08.04.2015 14:11

wars: 518 jedzie przez Plac Wilsona i metro Dworzec Gdański. To raz. A nawet gdyby wróciła stara trasa przez "nic", to nie zmienia to faktu, że autobus jest nabity ludźmi. Więc nie 10 km zmarnowane, tylko bardzo efektywna linia. Widzisz, to Ty musisz sobie uzmysłowić, że na naszym osiedlu mieszka jakieś 80 tysięcy ludzi, więc to nie jest byle Rembertów, Wilanów, Ursus czy Wesoła. Ale gęsto zaludniony obszar, który musi mieć dobrą obsługę komunikacyjną z centrum.

# wars

08.04.2015 16:01

#drugastrona napisał(a) 08.04.2015 14:11
wars: 518 jedzie przez Plac Wilsona i metro Dworzec Gdański. To raz.
Strona ZTM twierdzi coś innego.
#drugastrona napisał(a) 08.04.2015 14:11
A nawet gdyby wróciła stara trasa przez "nic", to nie zmienia to faktu, że autobus jest nabity ludźmi. Więc nie 10 km zmarnowane, tylko bardzo efektywna linia.
jest zmarnowane, bo żeby przewieźć tę masę ludzi, trzeba wygospodarować mnóstwo autobusów (175 osób/autobus). Ta sama masa zmieści się w kilku pociągach (1500 osób). 9 autobusów = 1 pociąg.
Więc to jest czyste marnotrawstwo pieniędzy, ponieważ 90% pasażerów tej linii jedzie z Tarchomina do Centrum. Nikt inny z tej wycieczki nie korzysta.
#drugastrona napisał(a) 08.04.2015 14:11

Widzisz, to Ty musisz sobie uzmysłowić, że na naszym osiedlu mieszka jakieś 80 tysięcy ludzi, więc to nie jest byle Rembertów, Wilanów, Ursus czy Wesoła. Ale gęsto zaludniony obszar, który musi mieć dobrą obsługę komunikacyjną z centrum.

Widzisz, na waszym osiedlu mieszka z 60 tys. bo część mieszka w Choszczówce, Płudach, na wschodniej Białołęce itp, itd. I ponieważ wasz Tarchomin to gęsto zaludniony obszar, trzeba was przewozić w sposób zorganizowany. A ponieważ mieszkacie tam, gdzie mieszkacie, czyli kilkanaście km od centru, kilka kilometrów za ostatnimi osiedlami Warszawy, trzeba was wieźć hurtem, czyli metrem.
Dla porównania.
Tarchomin - 60.000 ludzi. 15 km od centrum Warszawy.
Piaseczno - 50.000 ludzi. 17 km od centrum Warszawy.
Czy uważacie, że oni też powinni mieć kilka pośpiesznych, w tym te jadące do Centrum? Piaseczno i cała Puławska od Mokotowa w dół wisi na kilku liniach podmiejskich! A u was: tramwaj, autobusy ekspresowe, pospieszne, bezpośrednie połączenie do metra.
Nie przewróciło wam się w pupach, hę?
Chcecie mieć szybko i blisko, to kupcie sobie mieszkania na Żoliborzu. A nie kupiliście w szczerym polu na zapupiu i teraz "cała Polska buduje komunikację dla Tarchomina".
Byle Wilanów? Byle Ursus?
Ja rozumiem, że Tarchomin to pierwsze osiedle świata, ale zbastowałbym z tym wywyższaniem się. Ursus to stare podwarszawskie miasteczko, dziś dzielnica z 60.000 mieszkańców. Tarchomin ze swoją dziką zabudową powinien im raczej zazdrościć, a nie zadzierać nosa. O Wilanowie litościwie przemilczę.

REKLAMA

# wars

08.04.2015 16:08

#drugastrona napisał(a) 08.04.2015 14:11
gęsto zaludniony obszar, który musi mieć dobrą obsługę komunikacyjną z centrum.

zgadzam się. Dlatego gdyby to ode mnie zależało, mielibyście jeden autobus czarny do dw. Wileńskiego i kilka czarnych zwożących całe to towarzystwo na Młociny do metra. Żadnych ekspresów przez pół miasta. Od tego jest metro. To jest wg mnie dobra obsługa komunikacyjna z centrum.
Każda inna komunikacja to żebractwo i podła roszczeniowość kosztem innych.

# Fikander

08.04.2015 16:49

"wars" - następny nawiedzony i wykształcony przez kolesiów ze znaku ztm.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024