REKLAMA

Bemowo

inwestycje »

 

Nie chcą wąskiego gardła na Lazurowej. "Komunikacyjny horror"

  20 września 2017

alt='Nie chcą wąskiego gardła na Lazurowej. "Komunikacyjny horror"'

Dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu i zatokami autobusowymi, drogi rowerowe, nowe chodniki - tak będzie wyglądać już wiosną odcinek Lazurowej od Sterniczej do Górczewskiej.

REKLAMA

Ponieważ odcinek między Górczewską a trasą S8 nie zostanie przebudowany, drugi pas dla jadących w stronę Starego Bemowa zakończy się zaraz za rondem Radia Wolna Europa, kilkadziesiąt metrów za Górczewską. Na odcinku niespełna 250 metrów pozostanie jeden pas, z którego na węźle z obwodnicą wyrastają aż cztery pasy. Na przebudowę krótkiego odcinka, na którym nie ma nawet normalnego chodnika, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych nie ma pieniędzy.

- Od początku planowane było dociągnięcie szerokiej Lazurowej, która zmieniła charakter na ponaddzielnicowy, do trasy S8, dlatego zostawienie wąskiego gardła na odcinku Górczewska - S8 jest kompletnym absurdem, zwłaszcza że jest tam zachowana rezerwa terenu pod poszerzenie - mówi radny Łukasz Lorentowicz.

- Przejście dla pieszych na skrzyżowaniu z Narwik jest bardzo niebezpieczne - dodaje radna Marta Sylwestrzak. - Nie pomyślano również o samochodach wyjeżdżających akurat na to wąskie gardło z nowych osiedli przy Narwik i Pełczyńskiego. Pozostawienie wąskiego gardła na tym krótkim odcinku spowoduje blokadę komunikacyjną ronda Radia Wolna Europa i gigantyczne korki na Lazurowej i Górczewskiej.

Dwunastu bemowskich radnych z opozycyjnych klubów Jarosława Dąbrowskiego i Marty Sylwestrzak apeluje do Rady Warszawy o przyznanie pieniędzy na przebudowę Lazurowej od Górczewskiej do trasy S8. Chcieliby, żeby powstał on jak najszybciej, najlepiej już w przyszłym roku.

- To uchroni dzielnicę przed komunikacyjnym horrorem - uważają. - Oddanie zmodernizowanej Lazurowej spotęguje problem permanentnych korków na tym ostatnim, wąskim odcinku. Dotychczasowe odpowiedzi udzielane przez władze Warszawy odpowiedzialne za realizację tego typu zadań upewniają nas, że groźba zaniechania realizacji tego odcinka pozostaje realna.

Zgodnie z aktualnymi planami Lazurowa jest częścią trasy mostu Skłodowskiej-Curie. Jeśli studium uwarunkowań przestrzennych Warszawy nie zostanie zmienione, docelowo cały ciąg Lazurowa-Kaliskiego zostanie przebudowany na dwujezdniowy i połączony - tunelem pod Boernerowem i lotniskiem - z ulicą Nocznickiego.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (31)

# dsfdas

20.09.2017 20:34

to jest cala Polska zamiast zrobic cos od poczatku do konca, barany przebuduja zostawiajac ostatni odcinek niezrobiony co nawet przy wczesniejszych 4 pasach spowoduje korki na calym odcinku boze kto tam decyzje podejmuj chruste...

# Czytelniczka

20.09.2017 22:41

Chyba szykuje się przemeblowanie w ratuszu bo Echo znowu po stronie "Dąbrowszczaków". :-) A bemiś Lorentowicz w końcu jest radnym czy nie?

# darq

21.09.2017 14:51

Akurat pozostawienie wąskiego gardła leży w interesie dużej części mieszkańców okolic Lazurowej. Co kieruje radnymi, że tak bardzo chcą wtłoczyć w Lazurową tranzyt od S8 do S8? Dopiero wtedy to będzie "horror komunikacyjny". Poszerzenie Lazurowej jest potrzebne nie po to, by nadać jej charakter "ponaddzielnicowy", tylko by obsłużyć coraz większy ruch do/z osiedli.
Inne dzielnice twardo walczą z pomysłami tranzytu wśród osiedli, a nasi radni - na odwrót. Imperialne plany Lazurowej to były w czasach, zanim powstały S8/S2. Teraz przebitka do Nocznickiego wyleciała z wieloletnich planów finansowych, więc to zawracanie głowy. To już wcześniej powstanie NS.

REKLAMA

# Czytelniczka

21.09.2017 15:58

Właśnie. Wyprowadzenie ruchu ze środka mojego Boernerowa też blokowali. Tam gdzie Bemiś Lorentowicz się pojawia, zawsze jest problem. A w ogóle czy to normalne żeby dzielnica była pocięta kilkoma trasami przelotowymi. Trasa S8, trasa na Lazurowej, trasa od Wola Parku przez całe Bemowo. Ktoś tu chyba przegina.

# student G

21.09.2017 19:58

Jechałem ostatnio i była sytuacja, że wszyscy chcieli wjechać na trasę. Miałem szczęście, że jechałem spoza Warszawy a potem na południe Lazurowej, bo nie było korków w tych kierunkach.
Wszystko stało w kierunku trasy - wjazdu na Lazurowej. Ciągi samochodów, które kierowały się na trasę gromadziły się na:
- Dywizjonu 303 (skręt na Lazurową),
- Górczewskiej, od strony ratusza,
- Sznur na Lazurowej od przystanku Batalionów Chłopskich lub nawet dalej (teraz już nie pamiętam dokąd sięgał, ale na pewno do Batalionów stały).
- Od strony WAT było widoczne spowolnienie na Lazurowej, ale jechało się w miarę płynnie.
- Tylko tradycyjnie na Kocjana tworzyła się kolejka do wysokości Przychodni.
Jak zrobią metro to dopiero będzie jazda...
A podczas budowy przystanku metra Lazurowa to będzie kiermasz...
Ciekawe kiedy zrobią inne wjazdy z Coopera i Batalionów Chłopskich, bo teraz (po wakacjach) zawsze się stoi w lekkim korku tylko do wysokości Batalionów Chłopskich (w obu kierunkach, z różną tendencją rano i wieczorem), a dalej jest luz i autobus przyspiesza ;)
A światła na skrzyżowaniach Lazurowej z budżetu partycypacyjnego Bemowa...?

# Czytelniczka

23.09.2017 19:15

A ja tak się jeszcze zastanowiam co motywuje tych pożal się Boże aktywistów bemowskich spod znaku Dąbrowskiego. Czy chodzi o poprawę dojazdu do osiedli developerów z którymi bemisie się lubiły? Widzę pewien silny związek pomiędzy wami, a sztucznie dętymi lub uwalanymi sprawami. Tu wam nie przeszkadza, że cały ruch samochodowy z trasy S8 wpakuje się na Jelonki mimo że bloki stoją przy Lazurowej, ale na Kaliskiego już tak bardzo, że musieliście z pomocą Lorentowicza wywrócić konsultacje w sprawie naszego Boernerowa? No ale jak pan Gręziak miał związek zawodowy z wojskową agencją mieszkaniową (chyba nie przekręciłam nazwy), to wszystko robi się jasne. Snookera też podobno pan lubi. Czy za chwilę ten sport będzie lansowany w Parku Górczewska przez jakąś aktywną radną? Z Boernerowa zabrano autobus 105, a z Jelonek 506. Aktywność pana radnego tym razem Oborskiego broniącego komunikacji poskutkowała tym, że autobus nie wrócił na Stare Bemowo, nie skierowano go też w zastępstwie 506 przez Człuchowską ( a dzisiaj się dowiedziałam od jednej Pani, że to było kolejne założenie projektu inżyniera) tylko zwiększono mu częstotliwość do poziomu metra i pozostawiono na Chrzanowie. Jak się dowiedziałam , pan radny mieszka właśnie na Chrzanowie. Teraz aktywiści polecieli pompować sprawę Lazurowej do tabloidu, w którym pisze były dziennikarz lokalnej prasy bemowskiej któremu chyba zarzucano zbyt bliską współpracę z zarządem dzielnicy. I jeśli dobrze odczytałam pseudonim pod wzmianką, to chyba ten pan.

REKLAMA

# Krosssowiec

23.09.2017 20:00

a pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu Lazurową rowerem jeździłem, teraz to niemożliwe. Słoje, słoje, słoje w swoich furmankach na nic nie patrzą, pole kuffffa normalnie

# Czytelniczka

23.09.2017 20:32

Chwileczkę. Przecież to bemisie wpuściły tu developerów z mieszkaniami dla osadników. Więc skąd ten lament?

# Gucio

26.09.2017 17:14

Zapewne ktoś celowo zostawił ten kawałek aby potem w trybie pilnym zlecić to jako roboty dodatkowe albo bezprzetargowo.

REKLAMA

# wk drift

26.09.2017 20:50

#darq napisał(a) 21.09.2017 14:51
Akurat pozostawienie wąskiego gardła leży w interesie dużej części mieszkańców okolic Lazurowej.
Proszę wypowiadać się za siebie. Plany rozbudowy Lazurowej znane są od lat 70. Dzięki likwidacji wąskiego gardła będzie bardzo dogodny i szybki dojazd do S8 z Ursusa i Włoch. Ponadto Lazurowa będzie mogła przejąć w godzinach szczytu znaczną część ruchu tranzytowego z S8. Teraz wystarczy mała stłuczka i cała ekspresówka stoi.

# Czytelniczka

26.09.2017 22:42

Ruch tranzytowy powinna chyba przejąć obwodnica. Aż się boję co będzie, jak przebudowa Lazurowej dotrze do Kaliskiego.

# czytelnik Marek

27.09.2017 08:57

#Czytelniczka napisał(a) 26.09.2017 22:42
Ruch tranzytowy powinna chyba przejąć obwodnica. Aż się boję co będzie, jak przebudowa Lazurowej dotrze do Kaliskiego.
to wtedy słoje na chrzanowie w swoich apartamentach uduszą się z braku tlenu

REKLAMA

 Babiczanin

27.09.2017 09:25

Skoro tranzyt jest tak wielkim problemem, nie łatwiej postawić znaki "zakaz wjazdu ciężarówek od nie wiem ilu ton" takie jak te, które stoją w wielu innych miejscach Warszawy i zakończyć problem gigantycznych korków na Lazurowej w rejonie S8?

# Czytelniczka

27.09.2017 09:25

My też.

# Czytelniczka

27.09.2017 09:29

My też - w sensie też się podusimy, zwłaszcza że dominują wiatry zachodnie. Dziękujemy panu Grodzkiemu za obronę dzielnicy przed inwazją drogowych potworów (...) Taki sarkazm na początek dnia.

REKLAMA

# Yelonek

27.09.2017 09:46

Lazurowa, Człuchowska - tempo30 !!!!!!!!!!!!

# darq

28.09.2017 15:50

#wk drift napisał(a) 26.09.2017 20:50
Proszę wypowiadać się za siebie. Plany rozbudowy Lazurowej znane są od lat 70. Dzięki likwidacji wąskiego gardła będzie bardzo dogodny i szybki dojazd do S8 z Ursusa i Włoch. Ponadto Lazurowa będzie mogła przejąć w godzinach szczytu znaczną część ruchu tranzytowego z S8. Teraz wystarczy mała stłuczka i cała ekspresówka stoi.
No właśnie wypowiadam się za siebie, a nie za mieszkańców Ursusa czy Włoch. Rolą radnych Bemowa nie jest troska o wygodę tranzytu dla mieszkańców innych dzielnic, którzy zamiast wybrać najbliższy wjazd na obwodnicę (w Morach) wolą pchać się prosto pośród bloków.
Przejmowanie ruchu tranzytowego z S8 przez Lazurową to jakieś kuriozum - nie ta przepustowość i nie to przeznaczenie drogi. Lazurowa stanęłaby razem z S8, blokując jedyny wyjazd z osiedli i ruch autobusów. A plany z czasów Gierka jednak podlegają weryfikacji wraz ze zmieniającym się otoczeniem.

# fukiel

29.09.2017 08:24

absolutnie popieram darq.
Lazurowa ma służyć mieszkańcom osiedli, a nie okolicznych dzielnic, a już na pewno nie tranzyt.

REKLAMA

# Czytelniczka

29.09.2017 10:25

A ulica Muszlowa, albo Wyki? Komu powinna służyć?

# Czytelniczka

29.09.2017 10:25

Albo Kopalniana?
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break