REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Będą światła w al. Reymonta. Pomogą?

źródło: ZDM


REKLAMA

Będą światła w al. Reymonta. Pomogą?

Przebudowa ulicy zakończyła się teoretycznie w 2014 roku, ale wciąż generuje koszty. 1,1 mln zł ma poprawić bezpieczeństwo na nowej drodze.

REKLAMA

Najpierw budowa drugiej jezdni, potem śmiertelne wypadki i dyskusja o tym, jak im zapobiec. Historia al. Reymonta w kilku ostatnich latach byłaby komedią pomyłek, gdyby nie ustawiane przy jezdni znicze, przypominające o zabitych na niej przechodniach. W grudniu Rada Warszawy zdecydowała, że bezpieczeństwo poprawi montaż sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniach ze Schroegera i Andersena. Zapłacimy za to 1,1 mln zł. Znicze w al. Reymonta. "To jest autostrada"
Znicze w al. Reymonta. "To jest autostrada" Po tragicznym wypadku w al. Reymonta lokalna społeczność mobilizuje się, by walczyć o uspokojenie ruchu na ulicy. Czy Zarząd Dróg Miejskich i władze posłuchają głosu mieszkańców?
czytaj

- Dziwi mnie, że tak kosztowna decyzja nie została poprzedzona audytem bezpieczeństwa i jasnym wskazaniem celów - komentuje Marcin Jackowski z Zielonego Mazowsza. - Moim zdaniem sygnalizacja świetlna jest bardzo zawodna i ma niewspółmiernie niską skuteczność w stosunku do kosztów, a czasem przynosi wręcz odwrotny skutek. Na sąsiednim skrzyżowaniu z Kasprowicza już jest sygnalizacja, a mimo to dochodzi na nim do groźnych wypadków, w tym już jednego śmiertelnego.

Według sewik.pl w 2015 roku doszło w Warszawie do 76 najechań na pieszego, przechodzącego przez jezdnię na zielonym świetle. Dziewięć osób zostało w ten sposób ciężko rannych, jedna zmarła w szpitalu w wyniku odniesionych obrażeń. Od 2007 r. zginęło w ten sposób 21 osób.

- W al. Reymonta należało zastosować fizyczne środki poprawy bezpieczeństwa [należą do nich np. progi i esowania jezdni - red.] - przekonuje Jackowski. - Osiągnięto by je wówczas szybciej, taniej i skuteczniej. Za zaoszczędzone 1,1 mln zł można poprawić bezpieczeństwo w wielu innych punktach. Skoro wydano 15 mln zł na ulicę, na której giną ludzie, a teraz planuje się wydać kolejny milion, to nasuwa się pytanie o trafność decyzji na wyższych szczeblach i kompetencje osób, które je podejmują.

- Decyzję o budowie sygnalizacji podjęło Biuro Drogownictwa i Komunikacji na podstawie wykonanej analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego - odpowiada Mikołaj Pieńkos, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Będziemy "żebrać" o zielone?

W przetargu na projekt sygnalizacji świetlnej drogowcy zawarli zapis o tzw. przyciskach żebraka dla pieszych i rowerzystów, które należy zamontować przy przejściach i przejazdach przez jezdnie. Jak wyjaśnia Pieńkos, wcale nie oznacza to, że będzie trzeba "prosić" o zielone światło.

- Przy nowych i remontowanych sygnalizacjach stosujemy automatyczną detekcję pieszych i rowerzystów - mówi. - Odbywa się ona za pomocą czujników, które wykrywają użytkownika i zapalają zielone światło. Na wypadek awarii bądź nieskuteczności tego urządzenia montowane są również przyciski. Jeżeli urządzenie wykryje pieszego lub rowerzystę, przycisk zapala się na czerwono. Jeżeli przycisk się nie zapalił, może to oznaczać awarię i wówczas należy nacisnąć przycisk.

Decyzję o ustawieniu świateł w al. Reymonta podejmie nowy miejski inżynier ruchu Michał Domaradzki. Sygnalizatory przy Schroegera i Andersena powinny stanąć jesienią tego roku.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany







19.02.2017 22:26 #porażka
Zarządzający miastem wciąż tkwią mentalnie po wschodniej stronie Bugu. Najpierw zbudowali jezdnię o parametrach drogi ekspresowej przez środek osiedla, na której wszyscy udają, że obowiązuje 50kmh. Teraz będą stawiać światła za milion złotych.

Wystarczy zwęzić pasy ruchu do 2,75m, przed przejściami położyć progi wyspowe i zlikwidować zielone strzałki. Koszt kilkanaście tysięcy. Ale to się nigdy nie wydarzy, bo takie rozwiązanie uniemożliwiłoby szybką jazdę i zmusiłoby kierowców do ostrożnego przejechania przez przejście. To jest niestety zbyt wysoka cena za prawdziwe bezpieczeństwo.
19.02.2017 22:40 #Redaktor przez duże R
Ktoś musi wziąć za to kasę i podzielić się że szwagrem który robi w takich firmach. Tak samo jak budżety partycypacyjne - jeden wielki przekręt. Firma szwagra wygra przetarg...
20.02.2017 04:09 #P.I.Eszy
A dlaczego znowu Jackowski z zielonego mazowsza robi za dyżurny autorytet w sprawie jak najbardziej słusznie poszerzonej ulicy Reymonta?
Czy obsesyjne malkontenctwo i ujadanie jakiegoś dyżurnego pseudoautorytetu ma być głosem ogółu mieszkańców? Kiedy wreszcie ta zbieranina oszołomów pt. zielone mazowsze przestanie być traktowana jako organizacja pożytku publicznego? JAKI z nich pożytek???
Zacznijmy od tego, że piesi muszą wykazywać więcej determinacji w egzekwowaniu swojego pierwszeństwa, gdy już są na jezdni, zaś kierowcy muszą pamiętać, że to oni będą odpowiadali karnie i finansowo za walnięcie pieszego na pasach.
20.02.2017 10:18 #TomWit
I tak źle i tak nie dobrze....Zielone Mazowsze ustami p. Jackowskiego proponuje przebudowę Reymonta do podrzędnej uliczki osiedlowej z wyniesieniami przejść dla pieszych lub esowaniem pasów ruchu...z drugiej strony rzeczywiście w polskich warunkach światła nie dają należytego poziomu bezpieczeństwa... to jaki jest pomysł pozwalający trasie zachować założone parametry - główny ciąg komunikacyjny Bemowo-Bielany, przy zachowaniu bezpieczeństwa pieszych??? Pozostaje chyba wybudowanie trasy w wykopie...a góra dla pieszych wybudowanie kładek...???
20.02.2017 11:00 #bystra baba
#Redaktor przez duże R napisał(a) 19.02.2017 22:40

Ktoś musi wziąć za to kasę i podzielić się że szwagrem który robi w takich firmach. Tak samo jak budżety partycypacyjne - jeden wielki przekręt. Firma szwagra wygra przetarg...
O jejku, jejku, nie jest dobrze... Kolejny statystyczny miłośnik spiskowej teorii dziejów, przedstawia swoje objawione prawdy: ocenia, stwierdza, definiuje, ogłasza jedynie słuszny werdykt. Współczuję redakcji oraz internautom.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

Jak chcesz autoryzować ten wpis?



nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 




więcej
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
regeneracja wtryskiwaczy warszawa   •   regeneracja wtrysków mazowieckie