Problemy komunikacyjne Żoliborza Artystycznego. Czy ZTM da linię zastępczą?
18 stycznia 2024
Zamknięcie dla ruchu skrzyżowania Rydygiera i Przasnyskiej spowodowało konieczność czasowego wycofania autobusu 221 z Żoliborza Artystycznego. Mieszkańcy tej okolicy zostali pozbawieni prostego dojazdu do metra i placu Grunwaldzkiego. Czy jest szansa na szybką poprawę tej sytuacji?
- Zwracamy się z prośbą o pilne przeanalizowanie trasy zastępczej autobusu 221. Obecnie mieszkańcy Żoliborza Artystycznego praktycznie są odcięci od dojazdu do metra i pl. Grunwaldzkiego.
Jak inwestować po dokładnej analizie produktów bankowych?
W obliczu dynamicznych zmian na rynku finansowym, właściwa analiza produktów bankowych jest kluczem do efektywnej i zrównoważonej inwestycji. W naszej dzisiejszej dyskusji skupimy się na tym, jak inwestycje po analizie produktów bankowych mogą przyczynić się do rozwoju osobistych finansów oraz wpłynąć pozytywnie na środowisko i społeczeństwo. Wykorzystamy tutaj wiedzę na temat funduszy inwestycyjnych, zasad ESG (Environmental, Social, Governance) oraz praktyczne aspekty analizy finansowej. Warto pamiętać, że współczesny bank - zielony i nowoczesny - jest naszym partnerem na każdym etapie podróży inwestycyjnej, pomagając w wyborze ekologicznych rozwiązań i ocenie ich wyników.
Prosimy o pilne wprowadzenie zmian - napisały w swojej interpelacji wiceprzewodnicząca rady dzielnicy Izabela Rychter i radna Monika Kurowska.
Zarząd Transportu Miejskiego nie ma dobrych wieści. Okazuje się, że istniejący w tym rejonie układ drogowy nie pozwala na skierowanie autobusów w taki sposób, aby mogły one obsługiwać to osiedle. Obecnie autobusy obsługujące Żoliborz Artystyczny mogą kursować w obu kierunkach jedynie ulicami Powązkowską i Krasińskiego. Obsługę ulicy Powązkowskiej zapewnia linia 180, która pozwala na bezpośredni dojazd do Śródmieścia, a także przesiadkę do tramwajów kursujących Okopową. Z kolei ulicą Krasińskiego kursuje linia 122, którą pasażerowie mogą dojechać bezpośrednio do pierwszej linii metra (na plac Wilsona). Linia ta zapewnia również możliwość przesiadki do tramwajów kursujących Broniewskiego, m.in. do placu Grunwaldzkiego.
Objazd Krasińskiego - Broniewskiego - Matysiakówny?
- Biorąc pod uwagę ograniczenia związane z układem drogowym, ewentualna trasa objazdowa linii 221 musiałaby przebiegać ulicami Krasińskiego - Broniewskiego - Matysiakówny. Dojazd z ulicy Krasińskiego do stacji metra Dworzec Gdański taką trasą byłby jednak znacznie dłuższy, niż kursującą bezpośrednio do placu Wilsona linią 122. Nadmieniamy, że dojazd do ulicy Krasińskiego możliwy byłby jedynie ulicą Anny German - wyjaśnia dyrektorka pionu administracyjno-organizacyjnego w ZTM Renata Wiśniewska.
Jednak ulica Anny German również nie nadaje się do poprowadzenia nią autobusu, bo jest zbyt wąska. Ma raptem 5 metrów, zaś szerokość autobusu to ponad 3 metry. Mogłyby kursować tą ulicą wyłącznie po wprowadzeniu na niej ruchu jednokierunkowego. Wprowadzenie takiego rozwiązania wiązałoby się jednak z dodatkowymi utrudnieniami dla mieszkańców Żoliborza Artystycznego.
Czy ZTM da linię zastępczą dla Żoliborza Artystycznego?
- Z uwagi na występujące w rejonie skrzyżowania Krasińskiego i Broniewskiego utrudnienia w ruchu, linia na takiej trasie byłaby narażona na znaczne opóźnienia. Zaznaczamy, że w przeszłości otrzymywaliśmy od pasażerów 221 liczne skargi dotyczące opóźnień, które były spowodowane czasowym wydłużeniem jej trasy do przystanku Generała Maczka w związku z zamknięciem ulicy Przasnyskiej. Wydłużenie trasy 221 nie poprawiłoby warunków dojazdu do metra dla mieszkańców Żoliborza Artystycznego, a dodatkowo wiązałoby się z pogorszeniem tego dojazdu dla mieszkańców rejonu ulicy Matysiakówny oraz wschodniego odcinka ulicy Rydygiera. W związku z tym nie planujemy zmiany trasy linii 221 - wyjaśnia Renata Wiśniewska, która zapewnia, że po zakończeniu prac na skrzyżowaniu Rydygiera i Przasnyskiej (powstaje tam rondo) i przywróceniu możliwości przejazdu autobusów w tym rejonie, linia 221 powróci na swoją podstawową trasę.
Do kiedy potrwają prace na Przasnyskiej?
Przebudowa ulicy Przasnyskiej obejmuje około 600-metrowy odcinek od Duchnickiej do Krasińskiego. W ramach prac powstanie rondo na skrzyżowaniu z ulicą Rydygiera oraz prawidłowe "dowiązanie" Przasnyskiej do Krasińskiego, gdzie ma powstać kolejne rondo (wybuduje je Zarząd Dróg Miejskich). Wyremontowany ma być także fragment ulicy Duchnickiej przy skrzyżowaniu z Przasnyską. Planowany termin zakończenia inwestycji to czerwiec 2024 roku.
DB
.