REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Zmiana trasy SKM? Trzy dodatkowe stacje

  19 grudnia 2018

alt='Zmiana trasy SKM? Trzy dodatkowe stacje'
źródło: ZTM

S3 to jedyna linia warszawskiego przewoźnika, kursująca przez Dworzec Centralny. Nie podoba się to pasażerom dojeżdżającym na Ochotę i Powiśle, zmuszonym do podjeżdżania 1-2 przystanków tramwajem.

REKLAMA

Jak wie każdy warszawiak, łącząca dworce Wschodni i Zachodni kolejowa linia średnicowa jest podwójna. Z zasady pociągi dalekobieżne jadą przez Dworzec Centralny a Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska - przez stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota. Linia S3, kursująca z Wieliszewa, Legionowa i Białołęki, kursuje jednak przez Warszawę Centralną. Jeśli celem jest okolica ronda Dmowskiego, nie stanowi to problemu. Pasażerowie chcący dojechać na Powiśle albo w rejon pl. Zawiszy muszą jednak przesiadać się do tramwajów jadących Alejami Jerozolimskimi.

Lepiej już było

- Kilku mieszkańców zwróciło się do mnie z prośbą o interwencję w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania i zmiany trasy pociągu S3 - mówi Filip Pelc, radny Białołęki. - Korekta trasy umożliwiłaby m.in. przesiadkę do drugiej linii metra na stacji Stadion i bezpośredni dojazd do Stadionu Narodowego.

Osoby korzystające z SKM-ki od niedawna mogą nie wiedzieć, że w 2012 roku S3 kursowało w dwóch wariantach: S3C przez Dworzec Centralny oraz S3S przez Śródmieście. Niemal dokładnie sześć lat temu wszystkie pociągi zostały skierowane przez Warszawę Centralną i tak już w zasadzie zostało, choć okazjonalnie do rozkładu wciąż trafiały pojedyncze kursy przez Śródmieście.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Trzeba poczekać

Jak mówi Kamil Migała, rzecznik Szybkich Kolei Miejskich, na razie przeniesienie S3 na Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochotę jest niemożliwe. PKP Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają linią średnicową, mają problem z przepustowością torów. Temat z pewnością wróci, gdy tory zostaną wyremontowane i pojawi się lepszy system sterowania ruchem. Kiedy to nastąpi? W październiku wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zapowiedział w czasopiśmie "Rynek Kolejowy", że linia średnicowa będzie remontowana "w nowej perspektywie unijnej, która rozpocznie się w 2021 roku". Biorąc pod uwagę, w jakiej kondycji jest obecnie Unia Europejska i jak zmniejszy się wspólnotowy budżet po wystąpieniu Wielkiej Brytanii, na dziś bardzo trudno mówić o jakichkolwiek szczegółach.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# qvertz

20.12.2018 21:23

Jeśli chodzi o infrastrukturę warszawskiej SKM, to można powiedzieć językiem z filmów klasy B, że jesteśmy w czarnej... "dziurze". Mimo lat częstotliwość SKM to wciąż maksymalnie 2 pojazdy na godzinę, co może nie dyskwalifikuje tego rodzaju transportu jako uzupełnienia innych środków komunikacji, ale nie daje żadnych gwarancji na poprawę komfortu poruszania się pasażerów w obrębie miasta. W tak mocno akcentowanym przez prezydenta Trzaskowskiego Berlinie jest cała sieć S-bahnów, poruszających się po całym mieście we wszystkich kierunkach i z dużą częstotliwością. Jest też oczywiście kolejka obwodowa. U nas stawia się wszystko na linię średnicową. To duży błąd. Warszawiacy chcą jeździć SKM-ą we wszystkich kierunkach, nie tylko na linii wschód-zachód.

 Daro

21.12.2018 22:14

S3 to jeden kurs równo co godzinę, jadąc trasą pociągów pospiesznych omija aż 3 przystanki w samym ścisłym centrum miasta, przesiadka z tej SKM do metra to przymusowy kilkuset metrowy spacer. Faktycznie chyba pora na zmiany ???

# Terek

22.12.2018 10:54

Bez sensu takie zmiany. Pociąg ma przede wszystkim wozić ludzi z i na lotnisko.
Jeśli przy okazji może pomóc w dojechaniu z przemieść do centrum i z powrotem to dobrze, ale nie jest to jego podstawowa funkcja. A już na pewno nie jest taką funkcją zastąpienie metra czy tramwaju wewnątrz miasta.
Żebyśmy się zrozumieli - fajnie było by mieć SKM jako część transportu miejskiego, kursująca często i stającą na dużej ilości stacji. Ale nie mamy tego. I znając dziadków z PKP / PLK, jeszcze długo nie będziemy mieli, bo "niedasię".
Natomiast psucie tego co już jest i jest dobre, czyli szybkiego i wygodnego dojazdu na / z lotniska, to nie jest rozwiązanie, tylko równanie w dól.

REKLAMA

# choszczówkowianin

18.01.2019 18:57

Nie ma najmniejszych szans na to, żeby SKM S3 zatrzymywała się na przystankach Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota zamiast na Centralnym. S3 to linia obsługująca lotnisko Chopina i jest masa pasażerów linii lotniczych przesiadających się z pociągów dalekobieżnych do S3, żeby dojechać na lotnisko i o odwrotnie z lotniska do Centralnego. Mała przesiadka z S3 do autobusu lub tramwaju, to codzienność w dojazdach. Wszyscy się gdzieś przesiadają. Jest coś znacznie ważniejszego. Od lat m.in. mieszkańcy Choszczówki walczą o zatrzymywanie się pociągu lotniskowego RL, na wszystkich stacjach Białołęki, nie tylko w Płudach. Byłby wtedy pociąg do Wschodniego, Centralnego wszystkich przystanków w dzielnicy Ochota i do lotniska co pół godziny, a nie jeden na godzinę.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA