REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Zmiana trasy SKM? Trzy dodatkowe stacje

  19 grudnia 2018

alt='Zmiana trasy SKM? Trzy dodatkowe stacje'
źródło: ZTM

S3 to jedyna linia warszawskiego przewoźnika, kursująca przez Dworzec Centralny. Nie podoba się to pasażerom dojeżdżającym na Ochotę i Powiśle, zmuszonym do podjeżdżania 1-2 przystanków tramwajem.

REKLAMA

Jak wie każdy warszawiak, łącząca dworce Wschodni i Zachodni kolejowa linia średnicowa jest podwójna. Z zasady pociągi dalekobieżne jadą przez Dworzec Centralny a Koleje Mazowieckie i Szybka Kolej Miejska - przez stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota. Linia S3, kursująca z Wieliszewa, Legionowa i Białołęki, kursuje jednak przez Warszawę Centralną. Jeśli celem jest okolica ronda Dmowskiego, nie stanowi to problemu. Pasażerowie chcący dojechać na Powiśle albo w rejon pl. Zawiszy muszą jednak przesiadać się do tramwajów jadących Alejami Jerozolimskimi.

Lepiej już było

- Kilku mieszkańców zwróciło się do mnie z prośbą o interwencję w sprawie zwiększenia częstotliwości kursowania i zmiany trasy pociągu S3 - mówi Filip Pelc, radny Białołęki. - Korekta trasy umożliwiłaby m.in. przesiadkę do drugiej linii metra na stacji Stadion i bezpośredni dojazd do Stadionu Narodowego.

Osoby korzystające z SKM-ki od niedawna mogą nie wiedzieć, że w 2012 roku S3 kursowało w dwóch wariantach: S3C przez Dworzec Centralny oraz S3S przez Śródmieście. Niemal dokładnie sześć lat temu wszystkie pociągi zostały skierowane przez Warszawę Centralną i tak już w zasadzie zostało, choć okazjonalnie do rozkładu wciąż trafiały pojedyncze kursy przez Śródmieście.

Wstąp do księgarni

Trzeba poczekać

Jak mówi Kamil Migała, rzecznik Szybkich Kolei Miejskich, na razie przeniesienie S3 na Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochotę jest niemożliwe. PKP Polskie Linie Kolejowe, które zarządzają linią średnicową, mają problem z przepustowością torów. Temat z pewnością wróci, gdy tory zostaną wyremontowane i pojawi się lepszy system sterowania ruchem. Kiedy to nastąpi? W październiku wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel zapowiedział w czasopiśmie "Rynek Kolejowy", że linia średnicowa będzie remontowana "w nowej perspektywie unijnej, która rozpocznie się w 2021 roku". Biorąc pod uwagę, w jakiej kondycji jest obecnie Unia Europejska i jak zmniejszy się wspólnotowy budżet po wystąpieniu Wielkiej Brytanii, na dziś bardzo trudno mówić o jakichkolwiek szczegółach.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# qvertz

20.12.2018 21:23

Jeśli chodzi o infrastrukturę warszawskiej SKM, to można powiedzieć językiem z filmów klasy B, że jesteśmy w czarnej... "dziurze". Mimo lat częstotliwość SKM to wciąż maksymalnie 2 pojazdy na godzinę, co może nie dyskwalifikuje tego rodzaju transportu jako uzupełnienia innych środków komunikacji, ale nie daje żadnych gwarancji na poprawę komfortu poruszania się pasażerów w obrębie miasta. W tak mocno akcentowanym przez prezydenta Trzaskowskiego Berlinie jest cała sieć S-bahnów, poruszających się po całym mieście we wszystkich kierunkach i z dużą częstotliwością. Jest też oczywiście kolejka obwodowa. U nas stawia się wszystko na linię średnicową. To duży błąd. Warszawiacy chcą jeździć SKM-ą we wszystkich kierunkach, nie tylko na linii wschód-zachód.

 Daro

21.12.2018 22:14

S3 to jeden kurs równo co godzinę, jadąc trasą pociągów pospiesznych omija aż 3 przystanki w samym ścisłym centrum miasta, przesiadka z tej SKM do metra to przymusowy kilkuset metrowy spacer. Faktycznie chyba pora na zmiany ???

# Terek

22.12.2018 10:54

Bez sensu takie zmiany. Pociąg ma przede wszystkim wozić ludzi z i na lotnisko.
Jeśli przy okazji może pomóc w dojechaniu z przemieść do centrum i z powrotem to dobrze, ale nie jest to jego podstawowa funkcja. A już na pewno nie jest taką funkcją zastąpienie metra czy tramwaju wewnątrz miasta.
Żebyśmy się zrozumieli - fajnie było by mieć SKM jako część transportu miejskiego, kursująca często i stającą na dużej ilości stacji. Ale nie mamy tego. I znając dziadków z PKP / PLK, jeszcze długo nie będziemy mieli, bo "niedasię".
Natomiast psucie tego co już jest i jest dobre, czyli szybkiego i wygodnego dojazdu na / z lotniska, to nie jest rozwiązanie, tylko równanie w dól.

REKLAMA

# choszczówkowianin

18.01.2019 18:57

Nie ma najmniejszych szans na to, żeby SKM S3 zatrzymywała się na przystankach Stadion, Powiśle, Śródmieście, Ochota zamiast na Centralnym. S3 to linia obsługująca lotnisko Chopina i jest masa pasażerów linii lotniczych przesiadających się z pociągów dalekobieżnych do S3, żeby dojechać na lotnisko i o odwrotnie z lotniska do Centralnego. Mała przesiadka z S3 do autobusu lub tramwaju, to codzienność w dojazdach. Wszyscy się gdzieś przesiadają. Jest coś znacznie ważniejszego. Od lat m.in. mieszkańcy Choszczówki walczą o zatrzymywanie się pociągu lotniskowego RL, na wszystkich stacjach Białołęki, nie tylko w Płudach. Byłby wtedy pociąg do Wschodniego, Centralnego wszystkich przystanków w dzielnicy Ochota i do lotniska co pół godziny, a nie jeden na godzinę.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA