REKLAMA

Białołęka

Komunikacja

 

Żerań FSO: nic nie poprawiono pasażerom komunikacji miejskiej

  9 listopada 2015

alt='Żerań FSO: nic nie poprawiono pasażerom komunikacji miejskiej'
Osoby niepełnosprawne mają ogromne problemy z przesiadkami.

Dla kierowców miejsce, w którym spotykają się trasa S8, Modlińska i Jagiellońska, to dobrze zaprojektowany "węzeł Modlińska". Dla znacznie liczniejszych pasażerów autobusów to "Żerań FSO", czyli wielka pomyłka.

REKLAMA

"Żerań FSO" to określenie rodem ze starego dowcipu o skrócie "PZPR". Olbrzymi węzeł północnej obwodnicy Warszawy z Modlińską i Jagiellońską nie leży na Żeraniu (ani historycznie, ani według Miejskiego Systemu Informacji), a pobliska fabryka samochodów jest od dawna nieczynna. Określenie utarło się jednak na tyle, że dziś to właśnie ta okolica jest kojarzona z nazwą "Żerań".

Na "Żeraniu" zatrzymują się dwie linie tramwajowe i aż dwadzieścia jeden autobusowych, w tym dwie nocne. Nazywanie rozrzuconych na dużej przestrzeni przystanków węzłem przesiadkowym to jednak nieporozumienie. Podczas przebudowy mostu Grota-Roweckiego prace prowadzono tak, jakby urzędnicy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie wiedzieli o istnieniu życia poza samochodem. Przesiadający się pasażerowie nadrabiali drogi kilkakrotnie, przedzierali przez piach i tonęli po kostki w błocie.

Poprawiła się sytuacja rowerzystów. Wcześniej węzła nie dało się bezpiecznie pokonać rowerem, teraz drogi rowerowe na Modlińskiej i wzdłuż Trasy Toruńskiej zostały połączone. Ale jeśli chcemy jechać prosto wzdłuż S8 na drugą stronę Wisły, musimy zjechać serpentyną na dół, przejechać obok kościoła, dwukrotnie poczekać na światłach i znowu wjechać pod górę, na most. Przejazd dla samochodów w tej relacji jest bezkolizyjny i prowadzi w linii prostej.

Po otwarciu trasy na Żeraniu sytuacja pasażerów komunikacji miejskiej jest co najmniej tak samo zła, jak dawniej. Wciąż nie ma pełnego zestawu wind, a przejście między pętlami autobusową i tramwajową nadal prowadzi po schodach. Co najgorsze, po zakończeniu przebudowy trasy, zlikwidowano tymczasowy przystanek w kierunku Tarchomina, na którym zatrzymywały się linie 509 i 518. Dobra wiadomość jest taka, że wróci on - już tylko dla 509 - w przyszłym roku, po opracowaniu nowej organizacji ruchu.

Czy następna okazja do poprawienia jakości przesiadek na Żeraniu będzie dopiero podczas przedłużania linii tramwajowej, a więc... pod koniec lat dwudziestych?

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (2)

# lobez

09.11.2015 22:58

A czy mi sie tylko wydaje, czy zlikwidowali przejscie dla pieszych przez Modlinska na wysokosci Elektronowej?

# PCC

10.11.2015 08:34

Nie zlikwidowali.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA