REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Z Kępy Potockiej nad Wisłę. Co z obiecaną kładką?

źródło: ZMID


REKLAMA

Z Kępy Potockiej nad Wisłę. Co z obiecaną kładką?

Popularny park podzielony między Bielany i Żoliborz jest dziś praktycznie odcięty od brzegu Wisły trasą szybkiego ruchu. Budowa przejścia nad Wisłostradą finansowo przerosła Warszawę.

REKLAMA

Od kiedy na lewym brzegu Wisły na wysokości Żoliborza i osiedla Ruda istnieją wygodne ścieżki spacerowe i drogi rowerowe, popularność tego terenu zdecydowanie wzrosła. Przedostanie się tam od strony Kępy Potockiej nie jest jednak takie proste. Opcja pierwsza to przejście pod wiaduktem Wisłostrady nad Krasińskiego, druga - estakada trasy S8, trzecia - przejście pod wiaduktem nad Gwiaździstą. Wszystkie trzy miejsca są nieprzyjazne dla spacerowiczów, głośne i zapylone ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo dużego ruchu samochodowego. Rozwiązaniem miała być budowa przejścia nad jezdniami.


Kładka za miliony

- Kładka powstanie w żoliborskiej części parku, na południe od mostu Grota-Roweckiego - pisaliśmy we wrześniu ubiegłego roku. - Drogowcy mają zarezerwowane na ten cel 3 mln zł. Projektowanie i budowa ma potrwać półtora roku, więc jeśli uda się znaleźć zainteresowaną firmę za pierwszym razem, z gotowej kładki skorzystamy wiosną 2020 roku.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych szukał już firmy, która zajęłaby się projektem i budową, ale najniższa oferta przekroczyła budżet o 231%. W październiku ubiegłego roku przetarg został anulowany i wokół inwestycji zapadła błoga cisza.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bielany




14.12.2019 09:29 #Wredny Kocur
Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?
14.12.2019 13:13 #Janek28
#Wredny Kocur napisał(a) 14.12.2019 09:29

Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?
Taki mamy naród co to kupuje takie bajeczki i cieszy się jak likwidują bezpieczne przejścia podziemne na rondzie Dmowskiego na rzecz świateł u góry. Najpierw wybudują kladke, potem będą narzekać źe windy ciągle zepsute, że zebra byłaby lepsza. Jak zrobią przejście to będą narzekac ze samochody za szybko jeżdżą i trzeba im ograniczeń prędkości oraz spowalniaczy, a na koniec będą narzekac ze ciągle korki, smog i żyć się nie da. Koniec końców podobny do Trzaskowskiego ograniczy wjazd samochodów do miasta i dopiero się zdziwia jak za sam dojazd hydraulika będą płacić 300 zł. No ale będzie europejsko a wine zwali sie na inflację :)
16.12.2019 08:45 #sebulba
jeżeli budowa i projektowanie "ma potrwać półtora roku", to raczej niemożliwe jest by "z gotowej kładki skorzystać wiosną 2020 roku".
16.12.2019 09:59 #Marek_W
Przecież jest przejście na wysokości Spójni i Podlesnej...po co kolejne? Za dużo pieniędzy w budżecie?
16.12.2019 12:03 #Krzysztof Rytel
Połączenie jest potrzebne, ale na litość, nie kładką tylko pod ulicą. Przecież kanałek jest kilkanaście metrów poniżej poziomu jezdni. Trzeba się najpierw wspiąć te kilkanaście metrów, a potem jeszcze na kładkę? Przejście pod ulicą nie generowałoby zbędnych dodatkowych metrów.
REKLAMA

16.12.2019 12:08 #Krzysztof Rytel
#Wredny Kocur napisał(a) 14.12.2019 09:29

Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?
Ekoterroryści? O kim piszesz? Jestem ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze, jestem tak jak napisałem w osobnym komentarzu za przejściem pod, a nie nad ulicą. Nigdzie nie jesteśmy za zastępowaniem przejść podziemnych kładkami. Jesteśmy za likwidacją i przejść i kładek na korzyść przejść w poziomie jezdni, ale w centrum miasta, gdzie priorytet ma ruch pieszy, na ulicach o charakterze miejskim. A nie w takim przypadku, na trasie szybkiego ruchu. Jeszcze gdzie profil terenu sam narzuca rozwiązanie dwupoziomowe, ale pod, nie nad, jezdnią
16.12.2019 12:55 #Wika
Przejścia przez jezdnie powinny być w pierwszej kolejności na powierzchni ziemi, żeby nie trzeba było schodzić i w chodzić po schodach. Natomiast tam gdzie to nie jest bezpieczne (jak przy trasach szybkiego ruchu) tylko przejścia podziemne - jako te bardziej przyjazne dla pieszych. Na Kępie Potockiej takie przejście mogło by być prawie bez schodów ze względu na ukształtowanie terenu.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najnowsze wydanie

REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA