REKLAMA

moje bielany 003 1moje bielany 003 2moje bielany 003 0
Bielany

inwestycje »

 

Z Kępy Potockiej nad Wisłę. Co z obiecaną kładką?

  13 grudnia 2019

alt='Z Kępy Potockiej nad Wisłę. Co z obiecaną kładką?'
źródło: ZMID

Popularny park podzielony między Bielany i Żoliborz jest dziś praktycznie odcięty od brzegu Wisły trasą szybkiego ruchu. Budowa przejścia nad Wisłostradą finansowo przerosła Warszawę.

REKLAMA

mazovia 20250625 2mazovia 20250625 0

Od kiedy na lewym brzegu Wisły na wysokości Żoliborza i osiedla Ruda istnieją wygodne ścieżki spacerowe i drogi rowerowe, popularność tego terenu zdecydowanie wzrosła. Przedostanie się tam od strony Kępy Potockiej nie jest jednak takie proste. Opcja pierwsza to przejście pod wiaduktem Wisłostrady nad Krasińskiego, druga - estakada trasy S8, trzecia - przejście pod wiaduktem nad Gwiaździstą. Wszystkie trzy miejsca są nieprzyjazne dla spacerowiczów, głośne i zapylone ze względu na bezpośrednie sąsiedztwo dużego ruchu samochodowego. Rozwiązaniem miała być budowa przejścia nad jezdniami.

Kładka za miliony

- Kładka powstanie w żoliborskiej części parku, na południe od mostu Grota-Roweckiego - pisaliśmy we wrześniu ubiegłego roku. - Drogowcy mają zarezerwowane na ten cel 3 mln zł. Projektowanie i budowa ma potrwać półtora roku, więc jeśli uda się znaleźć zainteresowaną firmę za pierwszym razem, z gotowej kładki skorzystamy wiosną 2020 roku.

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych szukał już firmy, która zajęłaby się projektem i budową, ale najniższa oferta przekroczyła budżet o 231%. W październiku ubiegłego roku przetarg został anulowany i wokół inwestycji zapadła błoga cisza.

(dg)

 

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

Komentarze (7)

# Wredny Kocur

14.12.2019 09:29

Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?

# Janek28

14.12.2019 13:13

#Wredny Kocur napisał(a) 14.12.2019 09:29
Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?

Taki mamy naród co to kupuje takie bajeczki i cieszy się jak likwidują bezpieczne przejścia podziemne na rondzie Dmowskiego na rzecz świateł u góry. Najpierw wybudują kladke, potem będą narzekać źe windy ciągle zepsute, że zebra byłaby lepsza. Jak zrobią przejście to będą narzekac ze samochody za szybko jeżdżą i trzeba im ograniczeń prędkości oraz spowalniaczy, a na koniec będą narzekac ze ciągle korki, smog i żyć się nie da. Koniec końców podobny do Trzaskowskiego ograniczy wjazd samochodów do miasta i dopiero się zdziwia jak za sam dojazd hydraulika będą płacić 300 zł. No ale będzie europejsko a wine zwali sie na inflację :)

# sebulba

16.12.2019 08:45

jeżeli budowa i projektowanie "ma potrwać półtora roku", to raczej niemożliwe jest by "z gotowej kładki skorzystać wiosną 2020 roku".

REKLAMA

moje bielany 004 2moje bielany 004 0

# Marek_W

16.12.2019 09:59

Przecież jest przejście na wysokości Spójni i Podlesnej...po co kolejne? Za dużo pieniędzy w budżecie?

# Krzysztof Rytel

16.12.2019 12:03

Połączenie jest potrzebne, ale na litość, nie kładką tylko pod ulicą. Przecież kanałek jest kilkanaście metrów poniżej poziomu jezdni. Trzeba się najpierw wspiąć te kilkanaście metrów, a potem jeszcze na kładkę? Przejście pod ulicą nie generowałoby zbędnych dodatkowych metrów.

# Krzysztof Rytel

16.12.2019 12:08

#Wredny Kocur napisał(a) 14.12.2019 09:29
Czyli przejścia podziemne są reliktami przeszłości, na które cięci są ekoterroryści ale kładki, czyli to samo, tylko w wersji, w której człowiekowi pada na łeb, a w zimę można się wyrżnąć na schodach, to już są super?

Ekoterroryści? O kim piszesz? Jestem ze stowarzyszenia Zielone Mazowsze, jestem tak jak napisałem w osobnym komentarzu za przejściem pod, a nie nad ulicą. Nigdzie nie jesteśmy za zastępowaniem przejść podziemnych kładkami. Jesteśmy za likwidacją i przejść i kładek na korzyść przejść w poziomie jezdni, ale w centrum miasta, gdzie priorytet ma ruch pieszy, na ulicach o charakterze miejskim. A nie w takim przypadku, na trasie szybkiego ruchu. Jeszcze gdzie profil terenu sam narzuca rozwiązanie dwupoziomowe, ale pod, nie nad, jezdnią

REKLAMA

bck wrzesien 2025 2bck wrzesien 2025 0

# Wika

16.12.2019 12:55

Przejścia przez jezdnie powinny być w pierwszej kolejności na powierzchni ziemi, żeby nie trzeba było schodzić i w chodzić po schodach. Natomiast tam gdzie to nie jest bezpieczne (jak przy trasach szybkiego ruchu) tylko przejścia podziemne - jako te bardziej przyjazne dla pieszych. Na Kępie Potockiej takie przejście mogło by być prawie bez schodów ze względu na ukształtowanie terenu.
więcej na forum

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 1san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

biedonka 038 2

REKLAMA

bielany spacery hisoryczne 2bielany spacery hisoryczne 0

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni