REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Co ze wschodnią obwodnicą? Prace wstrzymał błąd formalny

  10 marca 2021

alt='Co ze wschodnią obwodnicą? Prace wstrzymał błąd formalny'
Budowa wschodniej obwodnicy trwa tylko na krótkim odcinku między węzłami Zakręt i Lubelska.
źródło: GDDKiA

Budowa jednego odcinka opóźniona, dwóch kolejnych bez decyzji środowiskowej - tak wyglądają postępy prac nad trasą S17.

REKLAMA

Po ukończeniu budowy tunelu trasy S2 pod Ursynowem ostatnim brakującym elementem pierścienia szybkiego ruchu wokół Warszawy będzie S17, czyli wschodnia obwodnica Wawra i całej prawobrzeżnej Warszawy. Prace nad nią toczą się bardzo powoli.

Prace nad S17 wstrzymane

Jak podsumowuje Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji, trasa S17 pozwoli na wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zwartej zabudowy oraz zmniejszy obciążenie dróg w rejonie Ząbek, Zielonki i Wesołej. Z perspektywy mieszkańców Wawra istotne będzie także przejęcie części ruchu z Patriotów i Wału Miedzeszyńskiego. Kiedy wschodnia obwodnica będzie gotowa?

Dziś nikt nie jest w stanie podać realnej daty, ponieważ w ubiegłym miesiącu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad straciła decyzje środowiskowe dla odcinków Drewnica - Ząbki i Ząbki - Warszawa Wschód (d. Zakręt).

- Przyczyną uchylenia decyzji środowiskowych jest błąd formalny po stronie organów ochrony środowiska, a nie błąd merytoryczny po stronie projektantów lub naszej - piszą drogowcy. - Uprawomocnienie się decyzji umożliwi nam podjęcie działań co do dalszego postępowania w zakresie realizacji tych inwestycji. Warto podkreślić, że nie zostały podważone rozwiązania projektowe, jak i wskazanie tzw. wariantu zielonego jako preferowanego w decyzji środowiskowej.

Kup bilet

Problemy w Wesołej

- Wszyscy mieszkańcy Warszawy-Wesołej i Sulejówka wiedzą, że wariant zielony na nasypie jest najgorszy, bo przebiegając przez centrum przecina dzielnicę na pół - piszą "Sąsiedzi dla Wesołej". - W pobliżu znajduje się wiele szkół i przedszkoli a w Sulejówku zostaną zagrożone ujęcia wody.

Historia prac nad wschodnią obwodnicą Warszawy sięga czasów późnego PRL-u. W latach 1987-2015 preferowany był wariant omijający centrum Wesołej. Dopiero sześć lat temu GDDKiA uznała, że trasę należy poprowadzić przez środek dzielnicy. Decyzja środowiskowa dla tego odcinka obwodnicy została wydana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Białymstoku ze względu na konflikt interesów kierownika warszawskiego oddziału, prywatnie mieszkańca Wesołej.

(dg)

REKLAMA

 

REKLAMA

Komentarze (4)

# XYZ

10.03.2021 22:21

Ale brak najważniejszej informacji - kiedy zakończą prace między Zakrętem i i A2. Do tego czasu zamknięty jest wjazd na A2 od strony Zakrętu. To już rozwiązałoby problemy niektórych. Szczególnie po otwarciu tunelu na Ursynowie.

# WOW

11.03.2021 18:19

Dlaczego zatem jeśli jest taki błąd, który blokuje na kolejne lata tak strategicznego odcinka nie ma spec ustawy, która pozwoliłaby w trybie skróconym ominąć taki błąd, zwłaszcza, że wydaje się zamierzony w porozumieniu z lobbystami?
Gdzie jest Prokuratura?

# Krisk

11.03.2021 18:44

Warto dodać że Wesoła 10 lat temu uwaliła wariant omijający centrum - czerwony. Dlatego teraz został wybrany zielony. Hipokryzja w czystym wydaniu Wesołej. Mieszkańcy Wesołej powinni mieć zakaz jazdy autostradami w PL :)

REKLAMA

# Rysiek

11.03.2021 23:16

Problem ma drugie dno i tyle.Nietrzeba być profesorem aby zorientować się ze jakiś przecinek przeszkadza w prowadzeniu inwestycji.Ktos kto ma duże ale to duze plecy ( interes) musiał..
....
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA