REKLAMA

biedronka019 1biedronka019 2
Wawer

drogi »

 

Wkrótce rusza budowa południowej obwodnicy

  13 listopada 2013

alt='Wkrótce rusza budowa południowej obwodnicy'
Ul. Celulozy - to tu ma m.in. przebiegać POW
Źródło: warszawa.wikia.com

Kilka tygodni temu premier Donald Tusk zadecydował o przyspieszeniu budowy południowej obwodnicy Warszawy. Budowa nowego odcinka ma ruszyć już w 2014 roku, koniec prac planowany jest na 2019 rok.

REKLAMA

biedronka021 2
Trasa południowej obwodnicy wykorzystuje korytarz rezerwowany wcześniej dla autostrady A2. POW będzie pełniła funkcję trasy miejskiej (ekspresowej), będzie miała liczne powiązania z układem warszawskich ulic, a także połączenie z drogami krajowymi.

Obecnie południowa obwodnica ma 20 km i prowadzi od węzła Konotopa do węzła Puławska. Nowy odcinek, którego budowa ma ruszyć w 2014 roku, to trasa łącząca węzeł Puławska z węzłem Lubelska, gdzie POW połączy się z trasą S17. Arteria przebiegać będzie przez Ursynów, Wilanów i Wawer - przez Nadwiśle, Miedzeszyn, Radość i Aleksandrów. Szacowany koszt inwestycji to ok. 7 mld zł. A dokładniej: po przekroczeniu Wisły planowana trasa ma przecinać Wał Miedzeszyński w rejonie Ogórkowej. Na odcinku na wschód od ulicy Tawułkowej będzie biegła w ciągu niezabudowanego pasa terenu pomiędzy Miedzeszynem a Falenicą. Dalej, po przekroczeniu ulicy Patriotów w kierunku na wschód - w pobliżu Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Plan zakłada, że w większości odcinków obwodnica będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi.

Uwagi do projektu

Na początku roku urząd dzielnicy zgłosił kilka konkretnych uwag do koncepcji budowy obwodnicy:

  • Uwzględnić przejazd drogowy nad POW w ciągu ulicy Tawułkowej
  • Uwzględnić przebieg ulicy Celulozy w kontekście przebiegu POW oraz uwzględnić powiązanie ulicy Celulozy z ulicą Tawułkową
  • Zlokalizować poprzecznie do POW bezkolizyjne przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Celulozy oraz Mszańskiej
  • Przeanalizować skrzyżowania dróg serwisowych z ulicami Szafirową i Brodnicką w rejonie przejazdu drogowego w ciągu ulicy Mozaikowej
  • Przeprowadzić ruch pieszo-rowerowy na całej długości ul. Patriotów w rejonie trasy POW (dotyczy przede wszystkim wschodniej strony torów)
  • Przeanalizować zasadność liczby i lokalizacji zbiorników retencyjnych
  • Rozważyć poprowadzenie trasy POW w wykopie na odcinku od ul. Wał Miedzeszyński do Patriotów, co zapewni zmniejszenie hałasu dla terenów o wysokim stopniu intensyfikacji zainwestowania
  • Zastosować ekrany tunelowe w miejscach szczególnie narażonych na oddziaływanie hałasu zwłaszcza na obszarze zabudowanym.

    - Mamy nadzieję, że nasze propozycje zostaną uwzględnione. Na razie nie mamy informacji na ten temat. Nie przedstawialiśmy nowych uwag. Więcej będziemy wiedzieć po otrzymaniu zaktualizowanych materiałów od inwestora - mówi Konrad Rajca, rzecznik wawerskiego urzędu.

    Czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uwzględni poprawki? - Uwagi otrzymane od zarządu dzielnicy Wawer są wciąż analizowane - mówi Agata Brojanowska-Aleksandrowicz z GDDKiA. - W przypadku możliwości i zasadności ich wprowadzenia będzie można je oczywiście uwzględnić.

    Zapraszamy na zakupy

    Kiedy ruszy budowa?

    - Obecnie trwa opracowywanie koncepcji programowej. Planowany termin ogłoszenia pierwszego etapu przetargu w systemie "projektuj i buduj" to grudzień tego roku, pod warunkiem zapewnienia finansowania dla inwestycji - mówi Agata Brojanowska-Aleksandrowicz. - Na tym etapie wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym. W drugim etapie do wybranych po weryfikacji wniosków wystosowane zostanie zaproszenie do składania ofert cenowych na realizację inwestycji - dodaje.

    Planowane połączenia z innymi drogami w okolicach Wawra: węzeł z Wałem Miedzeszyńskim, rezerwa na połączenie z Trasą Olszynki Grochowskiej, węzeł z ulicą Patriotów, Lubelska - węzeł ze wschodnią obwodnicą Warszawy (S17).

    Kiedy można spodziewać się nowego placu budowy na terenie naszej dzielnicy? - Inwestycja planowana jest do realizacji z funduszy europejskich na lata 2014-2020. Na razie nie znamy dokładnego terminu - dodaje Agata Brojanowska-Aleksandrowicz.

    Na www.wawer.warszawa.pl/pl/strona/urzad-i-samorzad/poludniowa-obwodnica-warszawy dostępna jest ankieta, w której można zgłaszać swoje uwagi.

    kz

  •  

    REKLAMA

    biedronka020 2

    Czytaj na ten temat

    Komentarze (11)

    # orzelek2004

    14.11.2013 16:35

    Widzę, że władze Wawra kładą kłody pod nogi politykom. Poco wam wykop, lepiej od razu zarządać tunelu, przecież papier wszystko przyjmie. Władze Wawra powinny chuchać i dmuchać na tę inwestycję. Gdy ta inwestycja szybko powstanie to i mieszkańcy będą łaskawsi dla władz podczas następnych wyborów.

    # alwr

    16.11.2013 00:04

    Tiaaa, w wykopie. Chyba im się rzuciło na mózg.

    # dareckiddd

    16.11.2013 10:56

    Szanowny Panie Redaktorze! Budowa absolutnie nie ruszy w 2014 r. tylko najwcześniej pod koniec 2015 r. W grudniu będzie ogłoszony przetarg "Zaprojektuj i Zbuduj", w 2014 r. pewnie jeszcze nie edzie rozstrzygnięcia przetargu, a jeszcze trzeba poświęcić rok na zaprojektowanie tej drogi i zdobycie Pozwolenia na Budowę.

    REKLAMA

    refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

    # SEKATOR

    17.11.2013 13:20

    No i bardzo dobrze, oby nigdy tedy nie przebiegła, oby nigdy nie powstała w takim kształcie. Nie potrzeba niszczyć pięknego lasu Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

    # podróżny

    20.11.2013 08:19

    Fajne wpisy. Nie budujcie, nie niszczcie nam krajobrazu, a psioczyć że daleko do siekierkowskiego, że korki, że długo się jedzie do pracy, to konieczność.
    Albo budować, albo się tłoczyć.
    Niestety Wawer jest częścią Warszawy i nieuniknione są inwestycje większe niż tylko w lokalne drogi, czy chodniki.
    Ta trasa jest konieczna i powinna już dawno ułatwiać życie mieszkańcom.
    Jak komus przeszkadza, może przeprowadzić się do pobiskiego Józefowa lub Otwocka i po kłopocie.

    # do przedpiszcy

    20.11.2013 17:27

    do przedpiszcy: niech ta trasa będzie będzie obok twego miejsca zamieszkania.

    REKLAMA

    san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

    # jonasz

    21.11.2013 13:27

    Do autora wyżej - jak mówi stare polskie przysłowie " nie rób drugiemu dobrze, to i tobie źle nie będzie". Owa trasa była planowana od lat 30 ub. wieku i nie miała wypaść pod niczyimi oknami - jeśli dziś jest inaczej to dlatego, że zwyciężyły: brak wyobraźni (a buduj pan, kiedy to będzie?), chciwość ( ja juz wiem, ale on nie - to mu sprzedam) i radosna twórczość urzędników różnej maści. Ale już czas na budowę, bo na razie mamy od południa tylko "półpasiec". Być może , że okna wypadną tak blisko, że mieszkać się nie da, ale poprowadzić biznes za duze pieniądze już tak i tego życzę niezadowolonym. Owa trasa przybliży wschodni Wawer do cywilizacji zostawionej po tamtej stronie Wisły - wtedy: A2, trasy katowicka i krakowska będą dla nas stały otworem :).

    # wgm

    21.11.2013 18:53

    zacznijcie budować jak najszybciej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    # SEKATOR

    21.11.2013 20:10

    #jonasz napisał(a) 21.11.2013 13:27
    ...Owa trasa była planowana od lat 30 ub. wieku i nie miała wypaść pod niczyimi oknami - jeśli dziś jest inaczej to dlatego, że zwyciężyły: brak wyobraźni (a buduj pan, kiedy to będzie?), chciwość ( ja juz wiem, ale on nie - to mu sprzedam) i radosna twórczość urzędników różnej maści...

    Dlatego właśnie powinni zrobić korektę przebiegu owej szosy aby nie wadziła nikomu i nie wywoływała antagonizmów.
    Naturalną obwodnicą jest droga o numerze 721. Mądrze byłoby ją właśnie przystosować do roli Południowej Obwodnicy Warszawy.

    REKLAMA

    cemat box 2cemat box 0

    # iii

    17.12.2013 20:38

    "Niestety Wawer jest częścią Warszawy i nieuniknione są inwestycje większe niż tylko w lokalne drogi, czy chodniki."
    Z jednym się zgadzam "niestety", nikt nie zadba o normalnych ludzi, już teraz, nawet tubylcom obojętne są drzewa, a pomysły na wysiedlanie miejscowych najczęściej maja przyjezdni ćwierćinteligenci. W odróżnieniu od podróżnych, miejscowi tu mieszkają, a nie przejadą trasą szybkiego ruchu przez park i zostawia po sobie śmieci.
    Pytanie/zagadka/quiz: jeżeli te wszystkie trasy szybkiego ruchu są nam tak niezbędne, ile jeszcze pożyją dęby przy ul.B.Czecha?

    # Roberto

    28.11.2014 12:03

    Puszczenie trasy przez park krajobrazowy to największa pomyłka! To jest bardzo piękny teren chociaż mocno zaśmiecany przez okolicznych mieszkańców. Jednak i tak to potęzny kompleks leśny z licznymi unikalnymi rezerwatami. Bez najmniejszego problemu trasa mogłaby by przebiegać bliżej Otwocka i wyprowadzać ruch wprost do Mińska Mazowieckiego. O wiele sensowniej jest zbudowanie kilku małych lokalnych tras niż jednej gigantycznej!
    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    smaki zycia 2024-09-03 3smaki zycia 2024-09-03 0
    Znajdź swoje wakacje

    REKLAMA

    Lato 2025
    Lato 2025
    Lato 2025

    Najnowsze informacje na TuWawer

    REKLAMA

    Promocje Cyfrowe.pl
    Promocje Cyfrowe.pl

    REKLAMA

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni