REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Wkrótce rusza budowa południowej obwodnicy

  13 listopada 2013

alt='Wkrótce rusza budowa południowej obwodnicy'
Ul. Celulozy - to tu ma m.in. przebiegać POW
Źródło: warszawa.wikia.com

Kilka tygodni temu premier Donald Tusk zadecydował o przyspieszeniu budowy południowej obwodnicy Warszawy. Budowa nowego odcinka ma ruszyć już w 2014 roku, koniec prac planowany jest na 2019 rok.

REKLAMA

Trasa południowej obwodnicy wykorzystuje korytarz rezerwowany wcześniej dla autostrady A2. POW będzie pełniła funkcję trasy miejskiej (ekspresowej), będzie miała liczne powiązania z układem warszawskich ulic, a także połączenie z drogami krajowymi.

Obecnie południowa obwodnica ma 20 km i prowadzi od węzła Konotopa do węzła Puławska. Nowy odcinek, którego budowa ma ruszyć w 2014 roku, to trasa łącząca węzeł Puławska z węzłem Lubelska, gdzie POW połączy się z trasą S17. Arteria przebiegać będzie przez Ursynów, Wilanów i Wawer - przez Nadwiśle, Miedzeszyn, Radość i Aleksandrów. Szacowany koszt inwestycji to ok. 7 mld zł. A dokładniej: po przekroczeniu Wisły planowana trasa ma przecinać Wał Miedzeszyński w rejonie Ogórkowej. Na odcinku na wschód od ulicy Tawułkowej będzie biegła w ciągu niezabudowanego pasa terenu pomiędzy Miedzeszynem a Falenicą. Dalej, po przekroczeniu ulicy Patriotów w kierunku na wschód - w pobliżu Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

Plan zakłada, że w większości odcinków obwodnica będzie posiadać dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi.

Uwagi do projektu

Na początku roku urząd dzielnicy zgłosił kilka konkretnych uwag do koncepcji budowy obwodnicy:

  • Uwzględnić przejazd drogowy nad POW w ciągu ulicy Tawułkowej
  • Uwzględnić przebieg ulicy Celulozy w kontekście przebiegu POW oraz uwzględnić powiązanie ulicy Celulozy z ulicą Tawułkową
  • Zlokalizować poprzecznie do POW bezkolizyjne przejścia dla pieszych w ciągu ulicy Celulozy oraz Mszańskiej
  • Przeanalizować skrzyżowania dróg serwisowych z ulicami Szafirową i Brodnicką w rejonie przejazdu drogowego w ciągu ulicy Mozaikowej
  • Przeprowadzić ruch pieszo-rowerowy na całej długości ul. Patriotów w rejonie trasy POW (dotyczy przede wszystkim wschodniej strony torów)
  • Przeanalizować zasadność liczby i lokalizacji zbiorników retencyjnych
  • Rozważyć poprowadzenie trasy POW w wykopie na odcinku od ul. Wał Miedzeszyński do Patriotów, co zapewni zmniejszenie hałasu dla terenów o wysokim stopniu intensyfikacji zainwestowania
  • Zastosować ekrany tunelowe w miejscach szczególnie narażonych na oddziaływanie hałasu zwłaszcza na obszarze zabudowanym.

    - Mamy nadzieję, że nasze propozycje zostaną uwzględnione. Na razie nie mamy informacji na ten temat. Nie przedstawialiśmy nowych uwag. Więcej będziemy wiedzieć po otrzymaniu zaktualizowanych materiałów od inwestora - mówi Konrad Rajca, rzecznik wawerskiego urzędu.

    Czy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uwzględni poprawki? - Uwagi otrzymane od zarządu dzielnicy Wawer są wciąż analizowane - mówi Agata Brojanowska-Aleksandrowicz z GDDKiA. - W przypadku możliwości i zasadności ich wprowadzenia będzie można je oczywiście uwzględnić.

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Kiedy ruszy budowa?

    - Obecnie trwa opracowywanie koncepcji programowej. Planowany termin ogłoszenia pierwszego etapu przetargu w systemie "projektuj i buduj" to grudzień tego roku, pod warunkiem zapewnienia finansowania dla inwestycji - mówi Agata Brojanowska-Aleksandrowicz. - Na tym etapie wykonawcy składają wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym. W drugim etapie do wybranych po weryfikacji wniosków wystosowane zostanie zaproszenie do składania ofert cenowych na realizację inwestycji - dodaje.

    Planowane połączenia z innymi drogami w okolicach Wawra: węzeł z Wałem Miedzeszyńskim, rezerwa na połączenie z Trasą Olszynki Grochowskiej, węzeł z ulicą Patriotów, Lubelska - węzeł ze wschodnią obwodnicą Warszawy (S17).

    Kiedy można spodziewać się nowego placu budowy na terenie naszej dzielnicy? - Inwestycja planowana jest do realizacji z funduszy europejskich na lata 2014-2020. Na razie nie znamy dokładnego terminu - dodaje Agata Brojanowska-Aleksandrowicz.

    Na www.wawer.warszawa.pl/pl/strona/urzad-i-samorzad/poludniowa-obwodnica-warszawy dostępna jest ankieta, w której można zgłaszać swoje uwagi.

    kz

  •  

    REKLAMA

    Czytaj na ten temat

    Komentarze (11)

    # orzelek2004

    14.11.2013 16:35

    Widzę, że władze Wawra kładą kłody pod nogi politykom. Poco wam wykop, lepiej od razu zarządać tunelu, przecież papier wszystko przyjmie. Władze Wawra powinny chuchać i dmuchać na tę inwestycję. Gdy ta inwestycja szybko powstanie to i mieszkańcy będą łaskawsi dla władz podczas następnych wyborów.

    # alwr

    16.11.2013 00:04

    Tiaaa, w wykopie. Chyba im się rzuciło na mózg.

    # dareckiddd

    16.11.2013 10:56

    Szanowny Panie Redaktorze! Budowa absolutnie nie ruszy w 2014 r. tylko najwcześniej pod koniec 2015 r. W grudniu będzie ogłoszony przetarg "Zaprojektuj i Zbuduj", w 2014 r. pewnie jeszcze nie edzie rozstrzygnięcia przetargu, a jeszcze trzeba poświęcić rok na zaprojektowanie tej drogi i zdobycie Pozwolenia na Budowę.

    REKLAMA

    # SEKATOR

    17.11.2013 13:20

    No i bardzo dobrze, oby nigdy tedy nie przebiegła, oby nigdy nie powstała w takim kształcie. Nie potrzeba niszczyć pięknego lasu Mazowieckiego Parku Krajobrazowego.

    # podróżny

    20.11.2013 08:19

    Fajne wpisy. Nie budujcie, nie niszczcie nam krajobrazu, a psioczyć że daleko do siekierkowskiego, że korki, że długo się jedzie do pracy, to konieczność.
    Albo budować, albo się tłoczyć.
    Niestety Wawer jest częścią Warszawy i nieuniknione są inwestycje większe niż tylko w lokalne drogi, czy chodniki.
    Ta trasa jest konieczna i powinna już dawno ułatwiać życie mieszkańcom.
    Jak komus przeszkadza, może przeprowadzić się do pobiskiego Józefowa lub Otwocka i po kłopocie.

    # do przedpiszcy

    20.11.2013 17:27

    do przedpiszcy: niech ta trasa będzie będzie obok twego miejsca zamieszkania.

    REKLAMA

    # jonasz

    21.11.2013 13:27

    Do autora wyżej - jak mówi stare polskie przysłowie " nie rób drugiemu dobrze, to i tobie źle nie będzie". Owa trasa była planowana od lat 30 ub. wieku i nie miała wypaść pod niczyimi oknami - jeśli dziś jest inaczej to dlatego, że zwyciężyły: brak wyobraźni (a buduj pan, kiedy to będzie?), chciwość ( ja juz wiem, ale on nie - to mu sprzedam) i radosna twórczość urzędników różnej maści. Ale już czas na budowę, bo na razie mamy od południa tylko "półpasiec". Być może , że okna wypadną tak blisko, że mieszkać się nie da, ale poprowadzić biznes za duze pieniądze już tak i tego życzę niezadowolonym. Owa trasa przybliży wschodni Wawer do cywilizacji zostawionej po tamtej stronie Wisły - wtedy: A2, trasy katowicka i krakowska będą dla nas stały otworem :).

    # wgm

    21.11.2013 18:53

    zacznijcie budować jak najszybciej !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    # SEKATOR

    21.11.2013 20:10

    #jonasz napisał(a) 21.11.2013 13:27
    ...Owa trasa była planowana od lat 30 ub. wieku i nie miała wypaść pod niczyimi oknami - jeśli dziś jest inaczej to dlatego, że zwyciężyły: brak wyobraźni (a buduj pan, kiedy to będzie?), chciwość ( ja juz wiem, ale on nie - to mu sprzedam) i radosna twórczość urzędników różnej maści...

    Dlatego właśnie powinni zrobić korektę przebiegu owej szosy aby nie wadziła nikomu i nie wywoływała antagonizmów.
    Naturalną obwodnicą jest droga o numerze 721. Mądrze byłoby ją właśnie przystosować do roli Południowej Obwodnicy Warszawy.

    REKLAMA

    # iii

    17.12.2013 20:38

    "Niestety Wawer jest częścią Warszawy i nieuniknione są inwestycje większe niż tylko w lokalne drogi, czy chodniki."
    Z jednym się zgadzam "niestety", nikt nie zadba o normalnych ludzi, już teraz, nawet tubylcom obojętne są drzewa, a pomysły na wysiedlanie miejscowych najczęściej maja przyjezdni ćwierćinteligenci. W odróżnieniu od podróżnych, miejscowi tu mieszkają, a nie przejadą trasą szybkiego ruchu przez park i zostawia po sobie śmieci.
    Pytanie/zagadka/quiz: jeżeli te wszystkie trasy szybkiego ruchu są nam tak niezbędne, ile jeszcze pożyją dęby przy ul.B.Czecha?

    # Roberto

    28.11.2014 12:03

    Puszczenie trasy przez park krajobrazowy to największa pomyłka! To jest bardzo piękny teren chociaż mocno zaśmiecany przez okolicznych mieszkańców. Jednak i tak to potęzny kompleks leśny z licznymi unikalnymi rezerwatami. Bez najmniejszego problemu trasa mogłaby by przebiegać bliżej Otwocka i wyprowadzać ruch wprost do Mińska Mazowieckiego. O wiele sensowniej jest zbudowanie kilku małych lokalnych tras niż jednej gigantycznej!
    więcej na forum

    LINKI SPONSOROWANE

    REKLAMA

    Kup bilet

    REKLAMA

    City Break
    City Break

    Najnowsze informacje na TuWawer

    REKLAMA

    REKLAMA

    Top hotele na Lato 2024
    Top hotele na Lato 2024

    Misz@masz

    Artykuły sponsorowane

    REKLAMA

    REKLAMA

    Kup bilet

    Znajdź swoje wakacje

    Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

    Polecamy w naszym pasażu

    Wstąp do księgarni

    REKLAMA

    Kambukka Olympus
    Kambukka Lagoon

    REKLAMA

    Wyjazdy sportowe
    Wyjazdy sportowe

    REKLAMA

    Butelki dla dzieci Kambukka
    Kambukka Reno

    REKLAMA

    AMBRA - Twoje Perfumy
    AMBRA - Twoje Perfumy