REKLAMA

Bemowo

drogi »

 

Wieczna prowizorka na Batalionów Chłopskich

  18 lutego 2015

alt='Wieczna prowizorka na Batalionów Chłopskich'

Można tu skręcić nogę! Ulica Batalionów Chłopskich na Chrzanowie została zbudowana od podstaw kilka lat temu, lecz budowniczowie zostawili okropne wertepy tuż przy wyjeździe na Lazurową. Samochody niszczą zawieszenie na płytach, zaś piesi potykają się regularnie na popękanym, prowizorycznym chodniku. I najprawdopodobniej tak już zostanie do momentu przebudowy ul. Lazurowej.

REKLAMA

Batalionów Chłopskich to przecznica ulicy Lazurowej. Jeszcze niedawno była gruntową dróżką prowadzącą przez pola kapusty i cebuli. Gdy powstały tu pierwsze osiedla mieszkaniowe, ułożono prowizoryczną nawierzchnię z płyt betonowych typu "MON". W 2010 roku dzielnica Bemowo przebudowała ulicę. Droga zyskała kanalizację, odwodnienie, nawierzchnię asfaltową, równe chodniki, podjazdy bramne i nowoczesne latarnie, a także sieć gazową i ciepłowniczą. Jednak tuż przed ulicą Lazurową pozostał kilkudziesięciometrowy fragment wykrotów. Płyty betonowe na jezdni są popękane. Równie źle na się chodnik - można sobie na nim skręcić nogę. Mam do wyboru: iść chodnikiem i ryzykować skręcenie nogi lub zejść na jezdnię i lawirować między samochodami. A i tu, i tu zalega błoto - denerwuje się pan Jerzy.

- Jak to wygląda? Jedna wielka kpina - denerwuje się pan Jerzy Sławiński. - Mam do wyboru: iść chodnikiem i ryzykować skręcenie nogi lub zejść na jezdnię i lawirować między samochodami. A i tu, i tu zalega błoto - denerwuje się pan Jerzy.

Co na to władze dzielnicy? - Ten fragment ul. Batalionów Chłopskich jest wyjęty spod naszego zarządzania - wyjaśnia Zbigniew Maraszkiewicz, naczelnik wydziału inwestycji bemowskiego ratusza. - Teren należy do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, które planują w tym miejscu budowę ulicy Nowolazurowej. Zniszczona nawierzchnia została zachowana, by w przyszłości nie skuwać nowego asfaltu pod budowę arterii - wyjaśnia naczelnik.

Rzeczniczka ZMID Małgorzata Gajewska potwierdza, że w tym miejscu powstanie Nowolazurowa. - Mamy już gotowy projekt trasy między Szeligowską a aleją Obrońców Grodna. Jak tylko uzyskamy fundusze, rozpoczniemy budowę Nowolazurowej. Oczywiście zbudowany zostanie także brakujący fragment Batalionów - zapewnia. Dodaje jednak, że doraźna naprawa chodników jest w tym momencie niemożliwa. - Nie mamy na to funduszy - tłumaczy.

Fundusze mają tymczasem deweloperzy, którzy zajmą się kolejnymi odcinkami ulicy w kierunku zachodnim. - To oni wybudują jezdnię i niezbędną infrastrukturę, a następnie przekażą je dzielnicy - mówi Zbigniew Maraszkiewicz. Taka sama sytuacja miała miejsce na ul. Kopalnianej, którą wybudował Lidl. W sumie firmy wydadzą na to około miliona złotych.

(SD)

 

REKLAMA

Komentarze (8)

# Quest

19.02.2015 08:46

Droga jak droga.. lepiej niech ktos sie wezmie za samochody parkujace wzdloz niej na chodnikach i drodze rowerowej, a zwlaszcza te wszystkie na obcych tablicach! Zakaz parkowania, a najlepiej slupki. Garaze pod blokami puste, a samochody minac sie nie moga! Developer powinien do kazdego mieszkania doliczac miejsce w garazu, a jak nie to cene za metr podniesc o pare zl i dawac garaz z miejsca..

# jkk

19.02.2015 08:48

Batalionów Chłopskich miała nawierzchnię z płyt MON na długo przed rozpoczęciem inwestycji deweloperskich. Staraniem mieszkańców istniała też sieć gazowa i oświetlenie. Władze dzielnicy wykupiły teren pod pierwszy odcinek tej ulicy a deweloperzy sfinansowali jego budowę. Pierwsze ok. 50 metrów, przewidziane pod budowę Nowolazurowej, zostało wyłożone płytami MON za sprawą władz Bemowa. Olbrzymia ilość ciężkich pojazdów poruszających się tą ulicą a także trwające wciąż przeróbki i uzupełnienia istniejących instalacji przekładają się na nieuchronne zniszczenia stanu ulicy. Aktualnie trwają m.inn. prace przy wprowadzaniu pod ścieżką rowerową rury niezbędnej do ułożenia w niej kabli energetycznych i to na odcinku aż do trasy S8 co wróży kolejne inwestycje. Jakoś czarno widzę szanse budowy kolejnego odcinka Nowolazurowej, obejmującego też zbudowanie wjazdu w Batalionów, niemniej budowniczowie Kauflanda w trosce o dojazd dla swoich klientów będą przymuszeni partycypować w doprowadzeniu do ładu pierwszych 50 metrów Batalionów. Przekonamy się o tym w maju, kiedy planuje się zakończenie budowy Kauflanda.

# Orto Graf

19.02.2015 21:23

#Quest - nie piszemy "wzdloz" lecz "wzdłuż". I kup sobie klawiaturę z polskimi znakami, nie udawaj Amerykanina...

REKLAMA

# Quest

20.02.2015 14:19

O! Chyba uaktywnil sie jeden ze sloikow. Jak taki madry jestes to bys wiedzial, ze do polskich znakow nie potrzeba klawiatury z polskimi znakami. Nie stac Cie na garaz to mogles kupic sobie mieszkanie gdzies u siebie na wsi. Podatkow nie placisz tu, a pewnie stekasz jak Ci cos nie pasuje. Bez odbioru frĘdzlu.

# Orto Graf

22.02.2015 10:49

Ale nadal piszesz bez polskich znaków... Dlaczego tak robisz? Czy kierujesz się w tej sprawie jakąś ideologią? No i nie skomentowałeś złośliwie mojej uwagi o błędzie ortograficznym. Może jej nie zrozumiałeś?
A dlaczego zwracam uwagę na brak polskich znaków? - Bo lubię tępić niechlujstwo.

# jkk

24.02.2015 09:20

Quest. Czym różnią się samochody na obcych numerach od tych "swoich"? Jedne i drugie utrudniają poruszanie się innym pojazdom w jednakowym stopniu. Problem tkwi w tym, że istnieje duża tolerancja dla bałaganu. Co z tego, że np. w planie miejscowym przewidziano zapewnienie pełnych potrzeb parkingowych na działce dewelopera, jeśli nikt nie jest w stanie zmusić mieszkańców do wykupienia miejsca parkingowego wobec możliwości darmowego postoju na ulicy. Tak samo rzecz dotyczy budowniczych kolejnych inwestycji przy ulicy, wszyscy stają swoimi pojazdami na ulicy. Niech tak się dzieje np. przy Marszałkowskiej, zaraz zrobiłby się porządek. To samo dzieje się z wywożeniem ogromnych ilości błota z terenu budowy, normalnie koła samochodów powinny być myte przed opuszczeniem terenu budowy.

REKLAMA

# BeMózg

25.02.2015 14:10

W początkach swojej działalności to jest w latach dziewięćdziesiątych deweloperzy niejako przymuszali swoich klientów do zakupu garażu poprzez sprzedawanie mieszkania razem z miejscem postojowym. Ale to się ludziom nie podobało, więc takie postępowanie deweloperów po licznych skargach klientów uznane zostało przez sądy za praktykę monopolistyczną. Więc teraz sprzedają oddzielnie mieszkania i garaże, w wyniku czego na ulicach przed blokami mamy bajzel - zaparkowane wszędzie strucle.
A questa rzeczywiście zamurowało...

# toctowiessloiku

26.02.2015 21:43

Prawdziwe Warszawiaki na wsi nie mieszkaja wiec tez jestes sloikiem. Taka juz kolej rzecxy ze miasto zaczyna sie odd woli. Tutaj je wies wiec sloiku ze sloikami naucz sie zyc albo do miasta.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA