REKLAMA

Bemowo

komunikacja »

 

Będą buspasy na Górczewskiej i Połczyńskiej?

  19 lutego 2015

alt='Będą buspasy na Górczewskiej i Połczyńskiej?'
Czy kierowcy powinni oddać część jezdni Górczewskiej pasażerom autobusów?

Zarząd Transportu Miejskiego rozważa wytyczenie dwóch nowych buspasów w kierunku Bemowa. Czy to dobry pomysł?

REKLAMA

Słuchając o planach warszawskich specjalistów od komunikacji miejskiej można odnieść wrażenie, że gdyby to ZTM samodzielnie decydował o ich wytyczeniu, buspasy byłyby na każdej ulicy, na której są co najmniej dwa pasy w jednym kierunku. Dotychczas po konsultacjach z drogowcami, dla pasażerów autobusów z Bemowa wytyczono jednak tylko jeden, ułatwiający jazdę ul. Górczewską w kierunku centrum. Warszawa jest jednak "(nie)pomyślana" w ten sposób, że na każdej większej ulicy korek jest dwa razy dziennie: rano w stronę centrum i po południu w przeciwnym kierunku.

"Dlaczego buspas na Górczewskiej jest tylko jeden?" - stwierdził ktoś z ZTM i zaproponował, by wytyczyć nowy, obowiązujący tylko w godzinach popołudniowych w kierunku Bemowa, na odcinku od ul. Płockiej do ul. Ciołka. Argument jest ten sam co zawsze: w trosce o środowisko naturalne i rozładowywanie korków miasto chce stawiać na komunikację miejską, zachęcać do korzystania z niej i tym samym zniechęcać do jazdy samochodem. Samochód zabiera 4-5 osób, ale statystycznie jedzie nim tylko kierowca (a dokładnie 1,4 osoby). A autobus? Solaris Urbino 18 mieści osób ponad 170. I matematyka, i ekologia przemawiają więc za buspasem na Górczewskiej. Doświadczenie pasażera mówi jednak, że jeśli już zostanie on wytyczony, powinno się przedłużyć go aż do ul. Powstańców Śląskich. Największe korki są przecież na wiadukcie nad linią kolejową.

- Obecnie trwają prace przygotowawcze - mówi Magdalena Potocka, rzeczniczka ZTM. - Czekamy na określenie przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji m.st. Warszawy obszaru, jaki powinniśmy objąć analizą ruchu. Badanie to określi, w jaki sposób wytyczenie buspasa wpłynie na funkcjonowanie komunikacji na obszarze z nim sąsiadującym. Wyniki analizy ruchu będą miały istotne znaczenie przy podejmowaniu decyzji o wytyczeniu buspasa lub rezygnacji z niego.

Na dokładnie takim samym etapie są prace nad innym buspasem, bardziej kontrowersyjnym. Ten miałby się zaczynać na skrzyżowaniu ul. Wolskiej z Sowińskiego i kończyć na skrzyżowaniu Połczyńskiej z Powstańców Śląskich. Skąd kontrowersje? Otóż na ciągu Wolska-Połczyńska jest już linia tramwajowa, mająca przepustowość wielokrotnie większą od całych dwóch jezdni, ale niewykorzystywana w 100%. Pasażerowie z Jelonek i zachodnich krańców dzielnicy nie chcą przesiadać się do tramwajów, które pokonują Połczyńską i Wolską z prędkością handlową ok. 15 km/h, stając na każdych światłach. Czy to już odpowiedni moment, żeby spisać tramwaje na straty i wytyczyć na Połczyńskiej buspasy?

Dominik Gadomski

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Tomek

17.02.2015 16:12

Artykuł o buspasach na Połczyńskiej i Górczewskiej a na zdjęciu ulica Wolska. :)

# BeMózg

19.02.2015 21:34

Czy to dobry pomysł? - Tak, to dobry pomysł. Dlaczego? - Wyjaśniono w artykule.

# JaNaWolyMieszkam

20.02.2015 13:33

#Tomek napisał(a) 17.02.2015 16:12
Artykuł o buspasach na Połczyńskiej i Górczewskiej a na zdjęciu ulica Wolska. :)

Nie chcę kolegi martwić, ale... to jest Górczewska widziana z wiaduktu kolejowego w stronę centrum...

REKLAMA

# qaz

20.02.2015 14:01

Skomunizowane mózgi samorządowców i urzędników zrobią wszystko, żeby zgnoić kierowcę indywidualnego. Kto przy zdrowych zmysłach przesiądzie się ze swojego czystego i zadbanego auta do brudnego i śmierdzącego autobusu ???? W jakim celu??? Ekologia to argument nieprzekonujący, albowiem JEDEN autobus miejski wydala więcej spalin dieslowskich które są silnie rakotwórcze niż kilkanaście aut benzynowych z katalizatorami. Dopóki nie będzie metra na Bemowo, nie ma żadnego uzasadnienia dla buspasów w tym rejonie.

# zjelonek

21.02.2015 21:46

#qaz napisał(a) 20.02.2015 14:01
Kto przy zdrowych zmysłach przesiądzie się ze swojego czystego i zadbanego auta do brudnego i śmierdzącego autobusu ?
Chyba dawno autobusem nie jechałeś - dopóki nie ma meneli jest całkiem znośnie , a w tym roku dzieki lekkiej zimie problem "najpierw jedzie menel tramwajem a później tramwaj jedzie menelem " prawie nie istnieje. Inna sprawa to zupełna bierność kierowców i brak działania SM w tej sprawie - a wystarczyłoby aby pieszy patrol co jakiś czas przejechał się 1-2 przystanki autobusem lub tramwajem.
A teksty o wiekszej szkodliwości spalin z transportu zbiorowego niż z indywidulanego to chyba z jakiejś bajki - badania wskazują na coś zupełnie przeciwnego.
O'K jeździj swoim zadbanym samochodem - na razie nikt ci nie zabrania , ale z drugiej strony im więcej ludzi pojedzie autobusem po buspasie tym luźniej będziesz miał na dwóch pozostałych pasach...

# -Marek

22.02.2015 18:23

Mnie osobiście denerwuje przesiadka na kasprzaka. Dojeżdzam tam 105 i czekam do 15 na autobus

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA