REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Więcej podziemnych przejść pod torami. Gdzie powstaną?

  12 czerwca 2019

alt='Więcej podziemnych przejść pod torami. Gdzie powstaną?'

Dziś w całej dzielnicy są tylko trzy bezpieczne przejścia pod linią kolejową. To jeden z problemów, które ma rozwiązać nadchodząca wielka przebudowa.

REKLAMA

Dopóki PKP Polskie Linie Kolejowe nie przeprowadzą modernizacji linii otwockiej, mieszkańcy dzielnicy będą mieć do dyspozycji tylko kilka bezpiecznych, bezkolizyjnych przejść przez tory: podziemne przy stacjach Wawer, Międzylesie i Falenica oraz naziemne na wiaduktach Marsa i Czecha.

Będzie bezpiecznie?

Ponieważ dla wielu osób nadkładanie 1000-1500 metrów drogi do najbliższego przejścia jest nie do przyjęcia, często ryzykują życiem przechodząc przez tory w niedozwolonym miejscu. Do śmiertelnych wypadków dochodziło już zarówno na przejściach dzikich, jak i na legalnych, dobrze oznakowanych i wyposażonych w "labirynty" zmuszające pieszych do rozejrzenia. Warto dodać, że po planowanej przebudowie pociągi pospieszne będą przejeżdżać przez dzielnicę z prędkością 160 km/h. Aby ludzie przestali ginąć na torach, konieczna jest budowa przejść podziemnych.

- W planach mamy likwidację istniejących przejść w poziomie szyn poprzez budowę przejść podziemnych - pisze wicedyrektor Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych Bartłomiej Cygan. - Na odcinku między PKP Gocławek a PKP Wawer zaplanowano budowę czterech: na wysokości Goździków (z dojściem do peronu), Korkowej (w miejscu przejścia w poziomie szyn), Edisona i Skrzyneckiego.

Następne w kolejności, patrząc od strony północnej, będzie wyremontowane przejście na stacji Wawer. Kolejne powstaną między IV Poprzeczną a V Poprzeczną, na wysokości Odeskiej, Wielowiejskiej, Halnej i Gruntowej oraz Michalinki. Jak pisze wicedyrektor Cygan, obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową modernizacji linii kolejowej.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (2)

# bopi

12.06.2019 20:31

Mieszkam przy stacji W-wa Gocławek 34 lata. Było spokojnie, nawet szlaban na Korkowej. Przeżyłam 7 l;at budowy wiaduktu, jest OK...ale wejście na wiadukt, to dla starszej osoby katastrofa....wysokie stopnie, chyba cztery podziały schodów, na szczycie schodów brak sił na dojście do przystanku... Dziękuje tym projektantom...nie wiem jak wyruszyć z domu, inne przystanki daleko. Ja wiem że jest winda....została zdewastowana chwilę po zamontowaniu.Teraz jest nowa.. za parkanem, a pewnie po zlikwidowaniu parkanu łobuzy zmiotą w tydzień...Wiadukt jest bardzo wysoki., stąd problem, ale trzeba mieć pojęcie Państwo projektanci że wchodzicie w środek miasta, i pewnie jakieś inne przejścia trzeba wymyśleć, a jeszcze pociąg z szybkościa 160 km. ? w środku miasta???? Ale będzie wesoło!!!!!!!

# Ggjf

06.07.2019 10:42

Przejścia powinny być wybudowane w miejscu każdego "dzikiego" przejścia, które łatwo zauważyć po wydeptanej ścieżce. Skoro jest ścieżka - istnieje potrzeba. Wydeptaną ścieżka to jest dla was wskaźnik miejsc gdzie ludzie przechodzą i potrzebują przechodzić przez tory. Takie proste.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

REKLAMA