REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Wiadukt przed katastrofą

  10 marca 2006

- Może być bardzo niedobrze, jeśli wiaduktu Trasy Toruńskiej na wysokości klubu Fit&Fun na Bródnie, przy przystanku kolejowym Warszawa Toruńska, nie obejrzą fachowcy - zaalarmował nas jeden z Czytelników. Sprawdziliśmy. Faktycznie wygląda to groźnie. Czy jest szansa na remont?

REKLAMA

Konkretnie chodzi o wiadukt najazdowy w kierunku Marek, który - jak podkreśla nasz Czytelnik, i co także sprawdziliśmy - wręcz dudni pod każdym przejeżdża-jącym samochodem. Najbardziej prawdopodobna przyczyna, to olbrzymie natężenie ruchu (na dobę przejeżdża nim około 150.000 pojazdów), wskutek czego rozsypała się dylatacja, łącząca segmenty, czyli metalowe grzebienie łączące poszczególne części jezdni, dzięki którym wiadukt wydłuża się latem, a kurczy zimą.

Słowo ekspertów

Eksperci z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów uważają, że wiadukt wymaga wymiany dylatacji. Można to zrobić, nie wstrzymując ruchu, z wykorzystaniem dostępnych, ale kosztownych technologii. Potrzeba na to kilku milionów złotych.

Konieczne jest także wzmocnienie przęseł, by jezdnią mogły poruszać się TIR-y. Teraz dostępna jest tylko dla tych ciężarówek, które nie przekraczają 20 ton. Wzmocnienia wymagają też znajdujące się w bardzo złym stanie filary, na których opiera się wiadukt. Specjaliści proponują, by osłonić je specjalnym płaszczem z prętów zbrojeniowych. W sumie na remont potrzeba około 65 mln zł, a trzeba jeszcze doliczyć wymianę asfaltu - koszt kilkaset tysięcy zł. Czy znajdą się na to pieniądze? Na razie nie wiadomo.

Kup bilet

Pod stałym nadzorem

- Wiadukty na Trasie Toruńskiej znajdują się pod stałym nadzorem służb mostowych Zarządu Dróg Miejskich - poinformował "Echo" Adam Stawicki z ZDM. - Do bieżącego roku nie braliśmy pod uwagę remontu obiektów mostowych, ponieważ Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planowała modernizację całej trasy, by przystosować ją do standardów drogi ekspresowej, a także planowała przebudowę wszystkich obiektów mostowych. Plany przewidywały rozpoczęcie inwestycji w 2007 roku, jednak ten termin przesunięto. W związku z tym Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął przygotowania do samodzielnej przebudowy estakady nad torami kolejowymi.

Na razie - jeszcze w ubiegłym roku - zostały tylko rozebrane nieużywane środkowe estakady trasy. Co będzie dalej, pokaże czas. Ważne, że Zarząd Dróg Miejskich przestał się oglądać na Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, i przygotowuje się do remontu wiaduktu nad torami kolejowymi. Będziemy obserwować te działania.

jzv


 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024