REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Wawerska kolej w wykopie? "To jakaś fantastyka"

  4 marca 2019

alt='Wawerska kolej w wykopie? "To jakaś fantastyka"'
źródło: materiały prasowe

Pociągi jadące przez dzielnicę w zagłębieniu terenu, tak jak w centrum Warszawy między Żelazną a pl. Zawiszy. Tak mogłaby wyglądać nowa linia otwocka.

REKLAMA

Im więcej szczegółów przebudowy linii kolejowej poznajemy i im bliżej do symbolicznego wbicia pierwszej łopaty, tym więcej osób zgłasza swoje propozycje. Były burmistrz Dariusz Godlewski oraz grupa radnych miejskich i dzielnicowych wystosowała właśnie apel "do władz Warszawy i PKP", w którym domaga się całkowitego przeprojektowania linii.

Wiadukt oszpeci Międzylesie?

W ubiegłym miesiącu opisywaliśmy wiadukt planowany na odcinku pomiędzy stacjami Międzylesie i Radość. Pociągi staną w Otwocku, w Wawrze nie Pociągi staną w Otwocku, w Wawrze nie
Planowany remont linii kolejowej ma coraz więcej przeciwników. "Co nam po nim, skoro dalekobieżne i tak ominą całą dzielnicę?" - pytają mieszkańcy.
Jak wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP Polskich Linii Kolejowych, tory istniejącej linii kolejowej nr 7 zostaną podniesione do góry a pod nimi, ze strony wschodniej na stronę zachodnią, przejdzie czwarty tor. Oznacza to, że na odcinku o długości około 600 metrów pociągi podmiejskie będą jechać 6-7 metrów nad poziomem gruntu.

- Przebudowa nie poprawi w znaczący sposób komunikacji mieszkańców Wawra, natomiast budowa wyniesienia o wysokości 7 metrów zmieni pejzaż znacznej części dzielnicy i będzie to źródło hałasu - krytykuje warszawski radny Sławomir Potapowicz. - Nie ma na to naszej zgody.

Kup bilet

Kolej dołem

- Już dawno przedstawiłem koncepcję zagłębienia linii kolejowej w wykopie - przypomina były burmistrz Godlewski. - To rozwiązanie ma wiele zalet i rozwiązuje praktycznie wszystkie problemy. Mieszkańcy w znacznie mniejszym stopniu odczuwaliby hałas i drgania związane z ruchem kolejowym. Dużo łatwiej podczas budowy i później byłoby poprowadzić ruch poprzeczny. Zamiast tuneli czy wiaduktów wyniesionych na 7 metrów w górę, lokalne ulice i przejścia dla pieszych i rowerów biegłyby po terenie.

Gdyby ceny w przyszłości wzrosły, opłacalne stałoby się przykrycie torów i "sklejenie" dwóch części Wawra. Innymi słowy: w pierwszym etapie linia otwocka wyglądałaby tak, jak linia średnicowa między Żelazną a pl. Zawiszy, zaś w dalszej przyszłości - jak jej odcinek ukryty pod rotundą i zabudową Al. Jerozolimskich.

REKLAMA

Schodząc na ziemię

- To jakaś fantastyka - komentuje anonimowo jeden z radnych wawerskiej koalicji. - Na tym etapie inwestycji zagłębienie linii jest już całkowicie nierealne. Wydaje mi się, że moi koledzy nie do końca przemyśleli temat. Kolejarze już dawno odrzucili propozycję wkopania torów, jako powody podając m.in. koszty i warunki gruntowe. Zamiast snuć teraz wizje, lepiej skupić się na przekonaniu kolejarzy do zastąpienia tunelem wiaduktu między Międzylesiem a Radością. Biorąc pod uwagę, jak trudna jest współpraca z PKP PLK, samo to byłoby dużym sukcesem.

Gdyby inwestor posłuchał apelu radnych i byłego burmistrza, przebudowa linii otwockiej wróciłaby do punktu wyjścia, bo prace projektowe musiałyby rozpocząć się od nowa. Wieloletnia praktyka kontaktów między samorządem a PKP PLK pokazuje jednak, że kolejarze zrobią tylko i wyłącznie to, co zechcą.

(dg)

.
 

REKLAMA

Komentarze (3)

# Insurgent

04.03.2019 11:55

"kolejarze zrobią tylko i wyłącznie to, co zechcą", państwo w państwie!

# airss

06.03.2019 11:41

Temat przejścia estakadą 4 toru nad linia otwocką wypłynął niedawno - przez kilka lat obowiązywała koncepcja dobudowy 2 nowych torów po stronie wschodniej co jest zgodne z dochodzącymi liniami kolejowymi. Niestety jakiś niedorozwinięty projektant w Otwocku zaprojektował peron dalekobieżny nie po tej stronie stacji po której miała biec linia do Lublina. Obecna zmiana z przejściem na stronę zachodnią jest próbą zatuszowania niekompetencji osób odpowiedzialnych za zatwierdzenie projektu "aby wózek kolesiowskich układów w PKP toczył się dalej i można było doić kasę. Podpieranie się tym ze nie ma czasu na zmianę projektu jest odwracaniem uwagi od głównego tematu, ja uważam ze jest czas na powrót do starego projektu a peron w Otwocku można sobie dobudować lub wydłużyć istniejący.

 Pani Wiosna

24.05.2019 23:58

Dzięki Wiośnie dostaniesz się do lekarza specjalisty najdłużej w ciągu miesiąca, a nie jak obecnie trzeba czekać rok czy dwa lata... #wiosnabiedronia $KGawkowski
https://imgbbb.com/image/emzjZ

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy