REKLAMA

Żoliborz

drogi »

Zmodernizowana Przasnyska nie jest idealna

  19 grudnia 2024

alt='Zmodernizowana Przasnyska nie jest idealna'
Fot. MC

Przebudowę ulicy Przasnyskiej wraz z poboczem wykonano całkiem niedawno. Jak się okazuje, niektórzy nie w pełni są zadowoleni z jej metamorfozy. Czy jest szansa na ewentualne poprawki?

REKLAMA

Odbiór przebudowywanej od blisko roku ważnej arterii Żoliborza Południowego odbył się jeszcze w sierpniu. Metamorfoza objęła odcinek o długości około 600 metrów, od Krasińskiego do Duchnickiej. Koszt inwestycji zamknął się w kwocie 8,2 mln zł. Nowe zasady parkowania na Zatrasiu. Poprawa raczej niemożliwa Nowe zasady parkowania na Zatrasiu. Poprawa raczej niemożliwa
Od wiosny zmienią się zasady parkowania na Zastrasiu. Warszawska Spółdzielnia Mieszkaniowa rozda identyfikatory, które kierowcy będą musieli zostawiać w widocznym miejscu pod przednią szybą.

Metamorfoza Przasnyskiej

W ramach projektu powstało rondo na skrzyżowaniu z ulicą Rydygiera, a także zmodernizowano fragment ulicy Duchnickiej przy skrzyżowaniu z Przasnyską. Otoczenie zyskało nowe nasadzenia zieleni. M.in. na wysokości numeru 4 przy kasztanowcach usunięto płyty chodnikowe i poszerzono misy dla drzew. Od ulicy Duchnickiej do ronda przy Rydygiera poszerzono pas zieleni, sadząc m.in. miskanty olbrzymie, trzcinnik ostrokwiatowy, kostrzewę siną oraz róże okrywowe. Ogółem posadzono ponad 500 krzewów, roślin ozdobnych i 49 nowych kasztanowców. I jak się okazuje, dla niektórych to wciąż za... mało.

- Zwracam się z prośbą o rozważenie możliwości dosadzenia drzew na ul. Przasnyskiej - napisał w swojej niedawnej interpelacji żoliborski radny Łukasz Porębski.

Wstąp do księgarni

Na Przasnyskiej za mało drzew?

- Odcinek zachodni ulicy, między rondem z Rydygiera a ul. Duchnicką, obsadzony jest trawami ozdobnymi oraz niskopiennymi krzewami. Mimo szczegółowego projektu przebudowy ul. Przasnyskiej po stronie Instytutu Mechaniki Precyzyjnej nie zaplanowano posadzenia drzew. W ramach realizacji umowy wykonawca wykonał nasadzenia zieleni niskiej i widać już dziś, że do pełnego zazielenienia ulicy brakuje drzew - zauważa radny Porębski, który dodaje:

- Oczywiście konieczne jest wzięcie pod uwagę bezpieczeństwa użytkowników ruchu i niepowodowanie przysłaniania przejść dla pieszych, a także uwzględnienie obecności gestorów sieci podziemnych. Uważam jednak, że urząd dzielnicy z pewnością może wyznaczyć dostępne lokalizacje, gdzie drzewa można w sposób bezpieczny posadzić. Do takich nasadzeń, można posłużyć się np. metodami ekranowania korzeni drzew, tak aby nie zagrażały instalacjom podziemnym.

REKLAMA

Przasnyska na gwarancji

- Po wygaśnięciu okresu gwarancyjnego udzielonego przez firmę realizującą przebudowę fragmentu ulicy Przasnyskiej, sprawdzimy możliwości techniczne i finansowe związane z dodatkowym nasadzeniem drzew - poinformował radnego wiceburmistrz Tomasz Mielcarz. Gwarancja udzielona na zieleń obowiązuje do 9 sierpnia 2025 roku.

REKLAMA

Brakuje zebr przy Przasnyskiej

Swoje uwagi do przeprowadzonego remontu zgłosiła też radna Izabela Rychter. - Na ulicy Przasnyskiej, na rondzie oraz na odcinku Duchnicka-Krasińskiego znajdują się przejścia dla pieszych, które urywają się przed ścieżkami rowerowymi znajdującymi się na chodniku. Powoduje to bardzo niebezpieczne sytuacje. Pieszy idąc pasami nagle wchodzi prosto pod rozpędzony rower. Rowerzysta nawet nie jest ostrzeżony, że powinien zwolnić, gdyż brak oznakowania poziomego - napisała radna Rychter.

Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m. st. Warszawy potwierdziło zasadność wyznaczenia przejść dla pieszych przy ul. Duchnickiej oraz przez drogi rowerowe przy skrzyżowaniu ulic Przasnyska-Rydygiera.

- Projekt zmiany organizacji ruchu (przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Przasnyskiej z ul. Duchnicką oraz na skrzyżowaniach drogi dla rowerów z chodnikami na rondzie ul. Przasnyska i Rydygiera) został już przygotowany i wkrótce zostanie przekazany do zatwierdzenia przez Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym. Po akceptacji, nowa organizacja zostanie niezwłocznie wdrożona - zapewnia rzeczniczka żoliborskiego ratusza Donata Wancel.

DB

.

REKLAMA

Komentarze (15)

# Ech

19.12.2024 16:28

Powiedzmy sobie szczerze, że brakuje przede wszystkim miejsc parkingowych

# Marian

19.12.2024 19:16

Według lewaków nie ma miejsc parkingowych wiec przebudowa udana.

# ESC

20.12.2024 21:50

Według warszawskich urzędasów droga może nie mieć jezdni, byleby rosły tam drzewa.

REKLAMA

# smutne

21.12.2024 13:30

I te pierwsze trzy komentarze pokazują, jak bardzo władze miasta i naszej dzielnicy odjechały ideologicznie od prawdziwych problemów i potrzeb mieszkańców.

# miasto 15-minutowe

27.12.2024 11:32

Takie urządzanie miasta prowadzi do sytuacji, w której zawiezienie niesprawnej 90-latki do lekarza oznacza zaangażowanie dwóch osób. Jedna prowadzi samochód i zatrzymuje się gdzieś najbliżej jak się da, najczęściej na nielegalu na światłach awaryjnych. Szybko wyjmują i składają wózek inwalidzki, pomagają wyjść 90-latce z samochodu i sadzają na wózku. Wówczas druga osoba prowadzi ją do lekarza, a kierowca jedzie szukać miejsca do zaparkowania.

# Madbutcher

27.12.2024 11:48

#miasto 15-minutowe napisał(a) 27.12.2024 11:32
Takie urządzanie miasta prowadzi do sytuacji, w której zawiezienie niesprawnej 90-latki do lekarza oznacza zaangażowanie dwóch osób.
A nie przyszło Ci do glowy, przyspawany do samochodowego fotela blachosmrodziarzu, że niepełnosprawną 90-latkę można zawieźć do lekarza rowerem?

REKLAMA

# Wredny Kocur

27.12.2024 14:32

Gdybyście chociaż TROCHĘ zainteresowali się statystyką, to byście wiedzieli, czemu dobudowanie kolejnych pasów do 42-jezdniowej autostrady w USA jeszcze bardziej zwiększyło korki. W cywilizowanych krajch kierują się statystykami, a te wyraźnie mówią, że zamiana pasa ruchu samochodowego [zamiana, nie urżnięcie chodnika] na drd ZWIĘKSZA przepustowość ruchu. Mało tego - w Holandii _poprawnie_ zbudowane drd takiej 90-cio latce potrafią życie uratować, bo służom karetkom pogotowania jako pas awaryjny omijając WSZYSTKIE korki. Ale z was puste dzbany. Wyjedździe kiedyś za granicę i zobaczcie jak to funkcjonuje w miastach, w których urbaniści to nie banda dziadów osadzona mentalnie w latach 50-80, bo się ośmieszacie. Po prostu zainteresujcie się tematem i go zbadajcie, zamiast rzucać frazesami.

# Xawery z Holandii

27.12.2024 15:12

#Wredny Kocur napisał(a) 27.12.2024 14:32
Gdybyście chociaż TROCHĘ zainteresowali się statystyką, to byście wiedzieli, czemu dobudowanie kolejnych pasów do 42-jezdniowej autostrady w USA jeszcze bardziej zwiększyło korki. W cywilizowanych krajch kierują się statystykami, a te wyraźnie mówią, że zamiana pasa ruchu samochodowego [zamiana, nie urżnięcie chodnika] na drd ZWIĘKSZA przepustowość ruchu. Mało tego - w Holandii _poprawnie_ zbudowane drd takiej 90-cio latce potrafią życie uratować, bo służom karetkom pogotowania jako pas awaryjny omijając WSZYSTKIE korki. Ale z was puste dzbany. Wyjedździe kiedyś za granicę i zobaczcie jak to funkcjonuje w miastach, w których urbaniści to nie banda dziadów osadzona mentalnie w latach 50-80, bo się ośmieszacie. Po prostu zainteresujcie się tematem i go zbadajcie, zamiast rzucać frazesami.

Ale to właśnie ty rzucasz frazesami, bo w Holandii tak różowo jest wyłącznie w podręcznikach urbanistyki. A do tego piszesz nie na temat, bo w kwestii 90-latki chodziło o brak miejsc parkingowych a nie pas dla karetek

# BiC

27.12.2024 17:08

#Madbutcher napisał(a) 27.12.2024 11:48
A nie przyszło Ci do glowy, przyspawany do samochodowego fotela blachosmrodziarzu, że niepełnosprawną 90-latkę można zawieźć do lekarza rowerem?

Nie przyszło. I nie przyjdzie

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

# Dziadek parkingowy

27.12.2024 17:58

#Xawery z Holandii napisał(a) 27.12.2024 15:12
bo w kwestii 90-latki chodziło o brak miejsc parkingowych
Ale gdyby na tej zmodernizowanej ulicy Przasnyskiej znalazło się się 30 albo 50 miejsc postojowych to i tak nie mógłby z nich skorzystać kierowca przewożący tę mityczną niepełnosprawną dziewięćdziesięciolatkę, ponieważ miejsca te byłyby przez całą dobę zajęte przez samochody tutejszych mieszkańców którzy pożydzili na opłatach za zakup lub wynajęcie miejsc parkingowych w parkingach podziemnych pod zamieszkałymi przez nich budynkami! Wówczas kierowca przewożący niepełnosprawną dziewięćdziesięciolatkę - tak jak i obecnie - musiałby zaparkować na chwilę na pasie ruchu.

# xxx

27.12.2024 23:10

#Dziadek parkingowy napisał(a) 27.12.2024 17:58
tę mityczną niepełnosprawną dziewięćdziesięciolatkę

W Warszawie mieszka 55 tys. takich mitycznych osób powyżej 85 roku życia

# Dziadek parkingowy

27.12.2024 23:51

#xxx napisał(a) 27.12.2024 23:10
W Warszawie mieszka 55 tys. takich mitycznych osób powyżej 85 roku życia
I dlatego przy każdej ulicy muszą być dziesiątki albo setki bezpłatnych miejsc postojowych dla samochodów zamiast chodników, dróg dla rowerów, trawników, drzew i krzewów?

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

# TAK, TAK, TAK

28.12.2024 08:21

#Dziadek parkingowy napisał(a) 27.12.2024 23:51
I dlatego przy każdej ulicy muszą być dziesiątki albo setki bezpłatnych miejsc postojowych dla samochodów zamiast chodników, dróg dla rowerów, trawników, drzew i krzewów?
Tak. Tak. Tak. Miejsc parkingowych powinno być tyle, żeby w każdym rejonie miasta było ich tyle, żeby nie trzeba było jeździć w poszukiwaniu wolnego. Oczywiście błędem są miejsca bazpłatne. Niech kosztują tyle, żeby kupienie lub wynajęcie miejsca na parkingu w bloku było tańsze. Fatalnym błędem jest wydzielanie stref mieszkańca. Po pierwsze nie ma powodu, aby ktokolwiek miał zagwarantowane darmowe miejsca w strefie publicznej, po drugie prowadzi to do sytuacji, w której np. w Śródmieściu w strefie SPP całymi tygodniami stoją auta, do których nikt nie wsiada. Widać to znakomicie po opadach śniegu. Co czwarty nawet nieodśnieżony. Gdyby musieli za to zapłaciś, przemyśleliby sens trzymania samochodu na specjalne okazje.

# NIE, NIE, NIE

28.12.2024 20:08

#TAK, TAK, TAK napisał(a) 28.12.2024 08:21
Miejsc parkingowych powinno być tyle, żeby w każdym rejonie miasta było ich tyle, żeby nie trzeba było jeździć w poszukiwaniu wolnego. Oczywiście błędem są miejsca bazpłatne
Sam sobie zaprzeczasz. Miejsc brakuje dlatego że są bezpłatne. Gdyby chcieć dla wszystkich posiadaczy samochodów wybudować bezpłatne naziemne miejsca postojowe, to trzeba by wyburzyć jedną trzecią zabudowy w Warszawie. Z jak wielką chęcią pozwolisz wyburzyć Twój dom pod darmowy parking?

# Zatrskany

20.01.2025 08:15

Czy ten PORTAL UMARŁ???? Jest 20 stycznia 2025 i od 19 grudnia 2024 (ponad miesiąc) NIE MA NOWYCH WIADOMOŚCI.... :(
więcej na forum

Najnowsze informacje na TuŻoliborz

Najchętniej czytane na TuŻoliborz

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni