REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Trasa S2 jest zbyt głośna? "Chcemy więcej ekranów"

  11 stycznia 2021

alt='Trasa S2 jest zbyt głośna? "Chcemy więcej ekranów"'
źródło: GDDKiA

Już kilka tygodni po otwarciu trasy od okolicznych mieszkańców napływają skargi.

REKLAMA

Przypomnijmy: nowy odcinek trasy S2 między węzłami Wilanów i Lubelska wraz z bezimiennym mostem przez Wisłę został otwarty 22 grudnia. Gdy po okresie świątecznym ruch zaczął się układać, w Wawrze i Wilanowie pojawiły się pierwsze skargi na hałas.

Ekrany przy S2

Póki co w internecie najgłośniej komentują nowy odcinek S2 mieszkańcy Aleksandrowa, ale pierwsze sygnały o nieprzyjemnym szumie da się słyszeć także po drugiej stronie Wisły, na Kępie Zawadowskiej. Mimo sporej odległości, jaka dzieli trasę szybkiego ruchu od budynków, wyraźnie słychać jadące nią samochody. Mieszkańcy zaczynają domagać się uzupełnienia ekranów akustycznych.

- Projekt lokalizacji i parametrów ekranów poprzedziły obliczenia modelujące rozkład hałasu w środowisku - zapewnia Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Zgodnie z przeprowadzonymi obliczeniami akustycznymi zrealizowane ekrany powinny zapewnić dotrzymanie dopuszczalnych poziomów hałasu dla zabudowy mieszkaniowej położonej w sąsiedztwie trasy S2 i podlegającej ochronie akustycznej.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Czy obwodnica jest za głośna?

Jak dowiedzieliśmy się w GDDKiA, w grudniu - rok po oddaniu odcinka - wykonana zostanie tzw. analiza porealizacyjna, obejmująca m.in. pomiary hałasu i ocenę skuteczności zastosowanych rozwiązań projektowych.

- W przypadku wykazania przekroczenia dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku na terenach zakwalifikowanych jako podlegające ochronie akustycznej na podstawie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego lub prawa ochrony środowiska, organ ochrony środowiska wyda decyzję, w której może zobowiązać nas do ograniczenia ponadnormatywnego oddziaływania hałasu - mówi Tarnowska.

Z podobnymi problemami borykają się mieszkańcy osiedli Potok i Ruda, sąsiadujących z trasą S8. W odróżnieniu od południowej obwodnicy Warszawy, trasa między Żoliborzem a Bielanami przebiega w bezpośrednim sąsiedztwie wysokich bloków mieszkalnych. Na ich wysokości zbudowano kosztowne tunele akustyczne, ale obok wiaduktu Mickiewicza pozostawiono wyrwę, przez którą wydostaje się hałas. Okoliczni mieszkańcy bezskutecznie narzekają na to już od pięciu lat.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (22)

# Marian

11.01.2021 16:45

Poczebni fachowcy Czaskoś z Puchalskim niech zrobią tam Tempo 30 albo zrobią parkslet.

# wwa

11.01.2021 20:44

Miało być dowcipnie - Marian, albo jesteś głąb albo ze wsi. Trasy S przebiegające przez Warszawę są w gestii GDDKiA ( administracja państwowa ) a nie władz stolicy.

# Marian

11.01.2021 21:11

#wwa napisał(a) 11.01.2021 20:44
Miało być dowcipnie - Marian, albo jesteś głąb albo ze wsi. Trasy S przebiegające przez Warszawę są w gestii GDDKiA ( administracja państwowa ) a nie władz stolicy.
A co to za różnica kto zarządza. Tak cennych fachowców od niszczenia infrastruktury warto zatrudnić.

REKLAMA

# Kukuryku

12.01.2021 12:44

Marian ma chyba niskie IQ, proszę mu wybaczyć.

# Stefan

12.01.2021 12:53

Ekranów brakuje w wielu miejscach, w dodatku są za niskie, zrobione po taniości. Do stojaków okrytych igielitowym materiałem nasypano ziemię, piach i gruz jak leci. Byle było taniej. W dodatku nawierzchnia trasy jest betonowa, co generuje dużo większy hałas spod kół samochodów. Kto na obszarze miasta kładzie beton? Ano pan Adamczyk i jego podwładni. Oni są z Krakowa.

# ateista

12.01.2021 19:03

Już się zaczęło a S2 nie jest jeszcze w pełni wykorzystana. Co będzie jak otworzą tunele? A co będzie jak wreszcie powstanie WOW? Na pewno będzie wreszcie ciszej na S8.
W tej chwili tranzyt jedzie przez Warszawę. Otwarty odcinek POW idzie przez pola.
Ludzie którzy w większości tam mieszkają doskonale wiedzieli, że będzie tam trasa. To nie była wiedza tajemna.
Mogli wykonać jakieś ruchy a nie myśleć roszczeniowo.
Mi przeszkadzają dzwony kościoła, którego nie było w planie...

REKLAMA

# rowerownik

13.01.2021 09:09

Na moście Południowym koniecznie trzeba zrobić znaki poziome. Ten pas 2m jest dla rowerów a czerwony dla pieszych, bo teraz dużo ludzi myśli, że ten metrowy czerwony pas to ścieżka rowerowa. Po drugiej stronie nawet nie ma wylanej warstwy końcowej tylko czysty beton.

# do Stefan

13.01.2021 10:08

To mit, nawierzchnia betonowa wcale nie jest głośniejsza. Poczytaj badania na ten temat. Jest natomiast dużo trwalsza więc przez kilkadziesiąt lat nie trzeba będzie robić remontów co jest niemożliwe przy naw. bitumicznej.

# RRR

13.01.2021 10:12

Wiedzieli również, że trasa na wysokości Aleksandrowa będzie prowadzona estakadą a nie nasypem, z ekranami a nie bez. Dokumentacja jak miało być i co wiedzieli jest np. na stronach SISKOM.

REKLAMA

# Mądrala

13.01.2021 12:45

Nawierzchnia betonowa jest zdecydowanie głośniejsza od asfaltowej. Wystarczy wjechać samochodem z asfaltu na beton. W samochodzie jest dużo głośniej.Beton nie jest walcowany, nie jest więc tak równy jak asfalt. Trzeba być kompletnym ignorantem, aby to podważać.

# Straszny Maruda

13.01.2021 16:55

Jak okoliczni mieszkańcy będą wystarczająco intensywnie protestować to zostanie zastosowane to samo rozwiązanie co zazwyczaj: progi zwalniające. I po problemie!

# Marian

14.01.2021 08:22

#Straszny Maruda napisał(a) 13.01.2021 16:55
Jak okoliczni mieszkańcy będą wystarczająco intensywnie protestować to zostanie zastosowane to samo rozwiązanie co zazwyczaj: progi zwalniające. I po problemie!
A do tego Czaskoski może im z palet ogródek zrobić będą się plażować.

REKLAMA

# Realista

14.01.2021 11:12

#Mądrala napisał(a) 13.01.2021 12:45
Nawierzchnia betonowa jest zdecydowanie głośniejsza od asfaltowej. Wystarczy wjechać samochodem z asfaltu na beton. W samochodzie jest dużo głośniej.Beton nie jest walcowany, nie jest więc tak równy jak asfalt. Trzeba być kompletnym ignorantem, aby to podważać.

Nie ma to jak zarzucać komuś ignorancję a samemu nie mieć pojęcia o sprawie. Beton nie jest walcowany za to wykańcza się taką nawierzchnię w odpowiedni sposób. Dzięki temu jest ciszej.

# Rozum

16.01.2021 10:49

Szyszko wiecznie żywy...

# Antyrusek

16.01.2021 10:55

A co na to burmistrz Wawra, filozof? Może wygłosi jakąś tyradę przeciwko protestującym miszkańcom? To by było w jego stylu, zamiast pomóc to jeszcze dowalić.

REKLAMA

# Marianek

19.01.2021 22:30

Wszyscy narzekają, ale pomiarów jakoś nikt nie zrobił - w innych częściach Warszawy ludzie mają tak od dawna i nie narzekają.

# Stefan

20.01.2021 06:46

Wystarczy żeby samochody jeździły z dopuszczalna prędkością i już będzie ciszej. Odcinkowe pomiary prędkości to załatwia. Duży hałas niesie sie z mostu wzdłuż Wisły co słychać. Ekrany są dopiero przed samym węzłem Wał Miedzeszynski.

# Andej

22.01.2021 10:13

Konieczne ekrany na całym odcinku warszawskim. Najlepiej takie, jak na Trasie Toruńskiej.
* Zbudować pełne (jak na TT) lub przynajmniej ziemne ekrany,
* Należy ograniczyć prędkość do 80 km/h,
* Zakazać ruchu tranzytowego pojazdów pow. 8 t,
* Wprowadzić odcinkowy pomiar prędkości.

REKLAMA

 Korekworek

22.01.2021 15:15

Ekrany by pomogły, ale to i tak zawsze będzie słychać jakiś szum.

# Rudi

24.01.2021 06:44

Marian ma rację ! Teraz pomoże tylko Rafał ! Zbuduje ekrany z Palet _ poskleja je "na taśmę" , i położy poziome policjanty , będą Warszawiaki jeździć po tej trasie ekologicznie 40 km na godzinę!
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Zapraszamy na zakupy

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA