REKLAMA

Wawer

inwestycje »

 

Most i obwodnica otwarte. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"

  22 grudnia 2020

alt='Most i obwodnica otwarte. "Ograniczenie prędkości do 100 km/h"'
źródło: GDDKiA

Południowa obwodnica Warszawy wydłużyła się o 15 kilometrów. Do zakończenia budowy brakuje już tylko tunelu pod Ursynowem.

REKLAMA

We wtorek 22 grudnia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że jeszcze tego samego dnia otwiera trasę S2 między węzłami Wilanów i Lubelska, wraz z nowym - na razie bezimiennym - mostem przez Wisłę. Udostępnione zostaną również kolejne relacje na węźle Lubelska, stanowiącym połączenie autostrady A2 oraz dróg ekspresowych S2 i S17.

Trasa S2 otwarta

- Kierowcy będą mieć do dyspozycji dwie jezdnie po trzy pasy ruchu, a na moście po cztery pasy ruchu - przypomina GDDKiA. - Na trasę będzie można dostać się poprzez cztery węzły: Wilanów, Wał Miedzeszyński, Patriotów oraz Lubelska. Zgodnie z zapisami decyzji środowiskowej, jak i w oparciu o przepisy prawa (zachowanie odpowiedniej odległości między węzłami czy też obszarem łączenia się ruchu tranzytowego z lokalnym) obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h. Drugim ograniczeniem jest zakaz poruszania się tym odcinkiem dla samochodów powyżej 3,5 tony. To efekt uzgodnień z władzami Warszawy.

Na węźle Lubelska kierowcy będą mogli wjechać z S2 na A2 w kierunku Mińska Mazowieckiego i odwrotnie, korzystając z ponad 1,5 km trasy głównej łączącej ekspresówkę z autostradą. Udostępnione zostaną również łącznice umożliwiające zjazd z S2 w kierunku Lublina. Zamknięte będą natomiast łącznice zjazdowe i wjazdowe z węzła Lubelska w kierunku Zakrętu i odwrotnie, zarówno od strony Wilanowa, jak i Mińska Mazowieckiego. Bez zmian pozostanie organizacja ruchu na przyszłej S17 w obrębie węzła Lubelska, gdzie kierowcy korzystają z zachodniej jezdni w obu kierunkach. Jadąc od strony Lublina, będzie można jednak wjechać łącznicą węzła na S2 POW w kierunku Wilanowa. Prace na węźle Lubelska zakończą się wiosną przyszłego roku.

Zapraszamy na zakupy

Most Południowy - otwarcie

Nowa przeprawa to dwa niezależne obiekty o długości całkowitej ok. 1506 m każdy. Most nad nurtem Wisły ma długość 534 m a dwie estakady nad terenami zalewowymi odpowiednio 343 m (po stronie Wilanowa) oraz 629 m (po stronie Wawra). Piesi i rowerzyści mogą korzystać z chodnika i drogi rowerowej po obu stronach mostu.

- W nurcie rzeki znalazło się pięć podpór, z czego dwie wspólne z estakadami - piszą drogowcy. - Pod fundamenty mostu wywiercono 320 pali o średnicy aż 1,5 m, niektóre z nich nawet na głębokość 27 m poniżej dna Wisły, żeby ustabilizować grunt. W części zalewowej mostu, po stronie Wilanowa i Wawra, przy budowie fundamentów wykorzystano prefabrykowane pale żelbetowe o łącznej długości około 25,7 km. Stal zbrojeniowa dla samego mostu, którą dowieziono ponad 320 kursami ciężarówek, to łącznie 8715 ton. Beton dostarczono w sumie 12 tysiącami kursów betoniarek.

REKLAMA

"Wanna" w Falenicy

Trasa ekspresowa S2 na wysokości Patriotów poprowadzona jest w tzw. "wannie szczelnej", nad którą wybudowane są cztery wiadukty: dwa dla samochodów w ciągu ulicy Patriotów zachodniej i wschodniej oraz dwa dla pociągów. Pierwotnie w tym miejscu miał powstać wiadukt kolejowy pod dwa obecne tory i rezerwę pod trzeci, jednak na mocy porozumienia z PKP PLK powstał dodatkowy obiekt pod czwarty tor. Przez teren Mazowieckiego Parku Krajobrazowego trasa S2 przechodzi dwiema estakadami o łącznej długości 552 m.

REKLAMA

S2 - kiedy tunel pod Ursynowem?

Zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku to ok. 89%. Zgodnie z podpisanym aneksem do umowy GDDKiA wydłużyła czas na ukończenie robót do końca marca. Jak piszą drogowcy, powodem wydłużenia czasu na ukończenie była m.in. długotrwała procedura uzyskiwania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej oraz proces zawierania umów z gestorami sieci. Kierowcy pojadą tunelem w drugim kwartale przyszłego roku, po zakończeniu odbiorów i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie.

Łączny koszt budowy trzech odcinków S2 stanowiących fragment południowej obwodnicy Warszawy to ok. 4,6 mld zł Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

(dg)

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze (8)

# Marian

23.12.2020 08:38

Kiedyś w czasach syrenek i trabantów na wąskim Wale było ograniczenie do 70km/h. Potem na tym samym wąskim Wale zrobili 50km. Teraz wydali miliony i niby jest znowu 70 ale tony świateł powodują że średnia spadła do 30km/h.
O tonach extra spalin i pyłu z okładzin nie wspomnę.
Kiedyś dało się Wał przejechać ze średnim spalaniem 6/100. Dzisiaj 8 to sztuka. Tak wygląda walka miasta ze smogiem. A żeby zachęcić do komunikacji miejskiej to 146 wlokące sie ponad 40min do metra średnio co pół godziny.
Nowoczesne miasto.

# BJ94

23.12.2020 09:25

Ja jakoś nie mam większego problemu z jazdą Wałem - światła są dostosowane do prędkości maksymalnej, spokojnie można sobie zarzucić tempomat. Największy problem jest z patusami piłującymi od świateł do świateł - czasem trzeba zwalniać przed kolejnymi światłami bo oni dopiero ruszają z czerwonego.

# pik

23.12.2020 15:42

Do #BJ94
Bzdura. Chyba dawno tam nie jechałeś. Od czasu pandemii światła dla pieszych włączają się bez przycisków, co bardzo ogranicza przepływ samochodów. Zrezygnowałem z jazdy Wałem, dużo szybciej jest wzdłuż torów, ale i tak wolno. Średnia prędkość z Miedzeszyna na Gocław to 32km\h, a jeżdżę wczesnym rankiem lub nocą.

REKLAMA

# Marian

23.12.2020 15:44

#BJ94 napisał(a) 23.12.2020 09:25
Ja jakoś nie mam większego problemu z jazdą Wałem - światła są dostosowane do prędkości maksymalnej, spokojnie można sobie zarzucić tempomat. Największy problem jest z patusami piłującymi od świateł do świateł - czasem trzeba zwalniać przed kolejnymi światłami bo oni dopiero ruszają z czerwonego.
Widzę kolega dawno Wałem nie jechał.

# B301

23.12.2020 21:57

Zgadzam się z tym, że światła dla pieszych włączają się bez przycisków i to nie w miejscach skrzyżowań co jeszcze miałoby jakiś sens, ale na odludziu, gdzie można co najwyżej wysiąść z autobusu i iść na spacer nad Wisłę bo nic innego tam nie ma. Jeżdżę niestety często i faktycznie nie da się przejechać na zielonej fali. Właściwie to stoi się na każdych światłach. Może to ma zniechęcić do korzystania z tej jezdni?

# Barnaba46

25.12.2020 12:30

Im większe prędkości dopuszczalen tym więc roboty ma http://radomautopomoc.pl i tyle w temacie

REKLAMA

# Bezsens

26.12.2020 00:07

Dezinformujące jest oznaczenie zjazdu do Wawra na wał po czym na drogowskazach zostaje Praga Południe i Puławy. Skąd jadący spoza Wawra ma wiedzieć gdzie znika Wawer???

# czasko

30.12.2020 15:44

Idiotyczny jest zjazd z Wału od strony Centrum na autostradę w stronę Terespola. Zamiast zbudować bezkolizyjną estakadę, zafundowali nam światła. Korki przy wjeździe murowane, podobnie jak przy wjeździe z Wału na Trasę Siekierkowską w stronę Płowieckiej.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024