REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Mokotów

inwestycje

 

Tramwajem z Mokotowa na Ochotę. Co najmniej 4 mln zł za projekt

  13 maja 2022

Tramwajem z Mokotowa na Ochotę. Co najmniej 4 mln zł za projekt
źródło: Tramwaje Warszawskie

Tramwaje Warszawskie przymierzają się do budowy trasy na skraju Pola Mokotowskiego.

REKLAMA

Nowe tory powstaną pomiędzy pętlami tramwajowymi Kielecka i Banacha, na ulicach Rostafińskich, Żwirki i Wigury oraz Banacha. Docelowo mają tamtędy kursować m.in. Tramwaj do Wilanowa niewiele zmieni. Tory za 1,3 mld zamiast buspasa Tramwaj do Wilanowa niewiele zmieni. Tory za 1,3 mld zamiast buspasa
Budowa linii tramwajowej na Belwederskiej i Sobieskiego nie będzie rewolucją komunikacyjną, natomiast w gigantycznym stopniu obciąży zadłużony warszawski samorząd.
tramwaje jeżdżące z Woli do Wilanowa.

Półtora kilometra torów

- Zakładamy przebudowę istniejących torów na Banacha, przebudowę pętli tramwajowej, a także przebudowę torów na Rakowieckiej wraz z modernizacją pętli Kielecka - informują Tramwaje Warszawskie. - Łącznie trzeba będzie zbudować około półtora kilometra nowych torów i przebudować ponad dwa kilometry istniejących. Przewidziano jedną nową parę przystanków, przy skrzyżowaniu Banacha oraz Żwirki i Wigury.

Wiadomo już, że projekt trasy będzie kosztować co najmniej 4 mln zł. Właśnie tyle zażyczyła sobie firma Databout, której oferta jako jedyna mieści się w budżecie Tramwajów Warszawskich. O umowę starają się także Schuessler-Plan Inżynierzy, ILF Consulting Engineers Polska oraz konsorcjum MPRB - MP Infra - MP, które chciałyby od 5,2 mln do 8,86 mln zł. Zamówienie jest podzielone na trzy fazy. Pierwsza będzie polegała na przygotowaniu dokumentacji środowiskowej, druga na wykonaniu projektu budowlanego, a trzecia - na wsparciu technicznym i nadzorze autorskim nad realizacją inwestycji. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie niezbędne decyzje administracyjne, w tym pozwolenie na budowę.

REKLAMA

Na razie brakuje pieniędzy

Tramwaje Warszawskie wprost przyznają, że ogłoszenie przetargu na budowę będzie "uzależnione od finansów i możliwości korzystania na przykład ze środków Unii Europejskiej". Innymi słowy: samorząd chce zamówić projekt inwestycji, która może nie ruszyć w najbliższych latach z powodu braku pieniędzy.

W marcu Tramwaje Warszawskie dostały od rady miasta 200 mln zł na inwestycje, ale pieniądze zostaną przeznaczone na budowę linii na Spacerowej, Sobieskiego i w al. Rzeczypospolitej. Równolegle radni stolicy zdecydowali o wzięciu kredytu na 584 mln zł w Europejskim Banku Inwestycyjnym, więc w praktyce tramwajowe inwestycje będą prowadzone z pożyczonych, drukowanych w tym celu pieniędzy. Warszawiacy będą spłacać najnowszy kredyt do 2047 roku.

(dg)

.
 

Polecamy

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsze informacje

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Artykuły partnerskie

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje
Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl    Stanowią one własność prawnie chronioną należącą do Wakacje.pl S.A. i/lub jej partnerów.

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Polecamy w naszym pasażu

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA