REKLAMA

Wawer

różne »

 

SKM-ka w wykopie? "Kto to wymyślił?"

  10 czerwca 2019

alt='SKM-ka w wykopie? "Kto to wymyślił?"'
źródło: Facebook / Wojciech Godlewski - Radny Dzielnicy Wawer

Linia kolejowa w wykopie, parkingi między jezdniami Patriotów - to wizja radnego Wojciecha Godlewskiego.

REKLAMA

Dopóki przebudowa biegnącej przez Wawer linii kolejowej jest w fazie projektowej, teoretycznie możliwe są nawet najdalej idące zmiany planów. Radny Wojciech Godlewski wciąż stara się przekonać PKP PLK do... rewolucji.

Oryginalny pomysł

- Wnioskujemy o przygotowanie studium wykonalności poprowadzenia linii kolejowej w wykopie, a w przypadku pozytywnego wyniku studium, o realizację projektu w tym wariancie - czytamy w stanowisku dzielnicowej komisji d/s inwestycji, której przewodniczy Godlewski. - Poprowadzenie torów w wykopie spowoduje obniżenie hałasu, poprawi estetykę, umożliwi łatwiejszą budowę infrastruktury poprzecznej do torów. Zamiast wielu tuneli i wiaduktów wystarczą kładki w poziomie terenu, które są o wiele tańsze, zabierają mniej terenu i łatwiej wpisują się w obecną tkankę miejską.

Jest jednak kilka problemów. Na peronach większości wawerskich stacji kolejowych stoją zabytkowe wiaty, w Międzylesiu mamy tunel a ulice Czecha i Marsa podniesiono już dawno na wiadukty. Pozostają też kwestie organizacyjne. Naprawdę trudno uwierzyć w to, że kolejarze byliby gotowi wyrzucić do śmieci prawie gotowe projekty i zaczynać wszystko od zera.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Co z wiaduktem?

Na portalach społecznościowych propozycja radnego Godlewskiego spotyka się z mieszanym odbiorem. Nie brakuje komentarzy pozytywnych, ale też skrajnie krytycznych ("Jakiś koszmarny projekt. Kto to wymyślił?"). Jest jednak jedno miejsce, w którym chyba nikt nie kwestionuje potrzeby schowania torów pod ziemię. To odcinek torów między Radością a Międzylesiem, gdzie PKP PLK planuje budowę... wiaduktu. Linia kolejowa jest co prawda prosta, ale konieczne będzie "przeplecenie" torów podmiejskich i dalekobieżnych.

- Nasyp i wiadukt w proponowanej lokalizacji spowoduje dodatkowe zwiększenie hałasu i obszaru oddziaływania inwestycji - pisze radny Godlewski. - Będzie także mało estetyczną dominantą architektoniczną, dzielącą dwie części naszej dzielnicy.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (5)

# Biocyborg

10.06.2019 21:19

Czasami zastanawiam się dla kogo istnieje cywilizacja w naszym pięknym kraju, bo chyba nie dla ludzi.

# Robert

10.06.2019 21:27

Tego typu rozwiązania dla kolejek dojazdowych są zastosowane np. w Paryżu. Wykonanie takiego wykopu w dzielnicy Wawer na pewno to nie lada wyzwanie ale było by super gdyby udało się "schować" pociągi.

# symforjan

10.06.2019 23:17

Taki, czy podobny projekt był proponowany już dawno, zanim szanowne pkp przestało robić w pieluchy. Projekt niezwykle praktyczny, estetyczny, jak najbardziej realny. Projekt, który nie dzieli, jest dla ludzi dla ich dobra, pozwala zachować integralność dzielnicy i nie hamuje jej rozwoju. To wszystko oczywiście jest nieważne, bo ludzie są nieważni. Ważne jest pkp czyli państwo w państwie. Nie widzę możliwości aby pkp zrobiło coś dla ludzi, oni nawet nie potrafią rozsądnie wywiesić swoich rozkładów jazdy, na końcach peronów dla wygody pasażerów tylko na środku, a niech zapychają kilkaset metrów żeby zobaczyć kiedy litościwie przyjedzie jakiś pociąg, nie potrafią zapewnić podstawowej informacji na poziomie 21 wieku a co dopiero taki projekt ale pomarzyć dobra rzecz. Ciekawe ilu ludzi przyjdzie w środę o 8:00 na ulicę Izbicką 1 w Radości żeby zaprotestować przeciwko dotychczasowym, bezsensownym działaniom pkp, zobaczymy.

REKLAMA

# MAX

10.06.2019 23:39

To dlaczego na POW jest szczelna wanna (jacyś dyletanci chyba projektowali tamten przejazd pod torami)? Na POW woda się zbiera a tutaj na rysunku żadnej wody nie ma. Piękna ta trawka w wykopie. Może przy okazji uda się w ten wykop wodę z Patriotów skierować, która po każdym większym deszczu zalewa pół ulicy. To nie jest wprawdzie wina PKP ale przy okazji byśmy pozbyli się nierozwiązywalnego od dziesięcioleci problemu.

# Andej

14.06.2019 12:50

Takie rozwiązanie, to znacznie większy wydatek, ale zbudowanie płyty betonowej nad torami zwróci wydatki, gdyż będzie miejscem na handel, usługi, parkingi.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024