REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0
Wawer

różne »

 

SKM-ka w wykopie? "Kto to wymyślił?"

  10 czerwca 2019

alt='SKM-ka w wykopie? "Kto to wymyślił?"'
źródło: Facebook / Wojciech Godlewski - Radny Dzielnicy Wawer

Linia kolejowa w wykopie, parkingi między jezdniami Patriotów - to wizja radnego Wojciecha Godlewskiego.

REKLAMA

moje bielany 2moje bielany 0

Dopóki przebudowa biegnącej przez Wawer linii kolejowej jest w fazie projektowej, teoretycznie możliwe są nawet najdalej idące zmiany planów. Radny Wojciech Godlewski wciąż stara się przekonać PKP PLK do... rewolucji.

Oryginalny pomysł

- Wnioskujemy o przygotowanie studium wykonalności poprowadzenia linii kolejowej w wykopie, a w przypadku pozytywnego wyniku studium, o realizację projektu w tym wariancie - czytamy w stanowisku dzielnicowej komisji d/s inwestycji, której przewodniczy Godlewski. - Poprowadzenie torów w wykopie spowoduje obniżenie hałasu, poprawi estetykę, umożliwi łatwiejszą budowę infrastruktury poprzecznej do torów. Zamiast wielu tuneli i wiaduktów wystarczą kładki w poziomie terenu, które są o wiele tańsze, zabierają mniej terenu i łatwiej wpisują się w obecną tkankę miejską.

Jest jednak kilka problemów. Na peronach większości wawerskich stacji kolejowych stoją zabytkowe wiaty, w Międzylesiu mamy tunel a ulice Czecha i Marsa podniesiono już dawno na wiadukty. Pozostają też kwestie organizacyjne. Naprawdę trudno uwierzyć w to, że kolejarze byliby gotowi wyrzucić do śmieci prawie gotowe projekty i zaczynać wszystko od zera.

Zapraszamy na zakupy

Co z wiaduktem?

Na portalach społecznościowych propozycja radnego Godlewskiego spotyka się z mieszanym odbiorem. Nie brakuje komentarzy pozytywnych, ale też skrajnie krytycznych ("Jakiś koszmarny projekt. Kto to wymyślił?"). Jest jednak jedno miejsce, w którym chyba nikt nie kwestionuje potrzeby schowania torów pod ziemię. To odcinek torów między Radością a Międzylesiem, gdzie PKP PLK planuje budowę... wiaduktu. Linia kolejowa jest co prawda prosta, ale konieczne będzie "przeplecenie" torów podmiejskich i dalekobieżnych.

- Nasyp i wiadukt w proponowanej lokalizacji spowoduje dodatkowe zwiększenie hałasu i obszaru oddziaływania inwestycji - pisze radny Godlewski. - Będzie także mało estetyczną dominantą architektoniczną, dzielącą dwie części naszej dzielnicy.

(dg)

 

REKLAMA

atal 002 2atal 002 0

Komentarze (5)

# Biocyborg

10.06.2019 21:19

Czasami zastanawiam się dla kogo istnieje cywilizacja w naszym pięknym kraju, bo chyba nie dla ludzi.

# Robert

10.06.2019 21:27

Tego typu rozwiązania dla kolejek dojazdowych są zastosowane np. w Paryżu. Wykonanie takiego wykopu w dzielnicy Wawer na pewno to nie lada wyzwanie ale było by super gdyby udało się "schować" pociągi.

# symforjan

10.06.2019 23:17

Taki, czy podobny projekt był proponowany już dawno, zanim szanowne pkp przestało robić w pieluchy. Projekt niezwykle praktyczny, estetyczny, jak najbardziej realny. Projekt, który nie dzieli, jest dla ludzi dla ich dobra, pozwala zachować integralność dzielnicy i nie hamuje jej rozwoju. To wszystko oczywiście jest nieważne, bo ludzie są nieważni. Ważne jest pkp czyli państwo w państwie. Nie widzę możliwości aby pkp zrobiło coś dla ludzi, oni nawet nie potrafią rozsądnie wywiesić swoich rozkładów jazdy, na końcach peronów dla wygody pasażerów tylko na środku, a niech zapychają kilkaset metrów żeby zobaczyć kiedy litościwie przyjedzie jakiś pociąg, nie potrafią zapewnić podstawowej informacji na poziomie 21 wieku a co dopiero taki projekt ale pomarzyć dobra rzecz. Ciekawe ilu ludzi przyjdzie w środę o 8:00 na ulicę Izbicką 1 w Radości żeby zaprotestować przeciwko dotychczasowym, bezsensownym działaniom pkp, zobaczymy.

REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0

# MAX

10.06.2019 23:39

To dlaczego na POW jest szczelna wanna (jacyś dyletanci chyba projektowali tamten przejazd pod torami)? Na POW woda się zbiera a tutaj na rysunku żadnej wody nie ma. Piękna ta trawka w wykopie. Może przy okazji uda się w ten wykop wodę z Patriotów skierować, która po każdym większym deszczu zalewa pół ulicy. To nie jest wprawdzie wina PKP ale przy okazji byśmy pozbyli się nierozwiązywalnego od dziesięcioleci problemu.

# Andej

14.06.2019 12:50

Takie rozwiązanie, to znacznie większy wydatek, ale zbudowanie płyty betonowej nad torami zwróci wydatki, gdyż będzie miejscem na handel, usługi, parkingi.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

biedronka 016 3
Wstąp do księgarni

REKLAMA

cemat box 1cemat box 2cemat box 0

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025
Lato 2025

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni