REKLAMA

smaki zycia 2024-09-03 1smaki zycia 2024-09-03 2smaki zycia 2024-09-03 0
Wawer

inwestycje »

 

Metro (prawie) do Wawra. Co nam to daje?

  7 czerwca 2019

alt='Metro (prawie) do Wawra. Co nam to daje?'
źródło: ZTM

Wśród mieszkańców naszej dzielnicy duże poruszenie wywołała informacja o rozpoczęciu prac nad koncepcją metra na Gocław.

REKLAMA

moje bielany 2moje bielany 0

- Pierwszy krok w kierunku III linii metra zrobiony - donosi stołeczny ratusz. - Właśnie ruszył przetarg na opracowanie studium technicznego odcinka Stadion Narodowy - Gocław. Wkrótce dowiemy się, który z proponowanych wariantów przebiegu jest, zdaniem inżynierów, optymalny.

Dziwne metro

Pod uwagę będą brane dwa warianty krótkiej linii z zaledwie 5-6 przystankami, wykorzystującej zbudowany "na zapas" trzeci peron stacji Stadion Narodowy. W jednym z wariantów pierwsza stacja znajduje się w miejscu pętli autobusowej Gocław, w drugim - pod Fieldorfa "Nila" (przystanek autobusowy Bora-Komorowskiego). Oba zakładają, że metro pojedzie stamtąd na północ, pod rondo Wiatraczna i Grochów, a następnie skręci pod Dworzec Wschodni i Stadion Narodowy, gdzie będzie ostatnia stacja.

Zapraszamy na zakupy

Przesiadka obowiązkowa

Żeby dostać się do ścisłego centrum Warszawy, pasażerowie musieliby wysiąść z pociągu, wejść na poziom -1, przejść kilkadziesiąt metrów, zejść z powrotem na -2 na sąsiednim peronie, poczekać na inny pociąg i przejechać jeszcze trzy stacje. Oznacza to, że w drodze z Gocławia do Śródmieścia metro mogłoby przegrywać rywalizację nie tylko z planowanym tramwajem, ale nawet z autobusem 507, korzystającym z buspasa na moście Poniatowskiego i w Al. Jerozolimskich. Jeśli budowa podziemnej kolei z zawijasem z Gocławia przez "Wiatrak" i przymusową przesiadką przy Stadionie dojdzie do skutku, może to oznaczać... pogorszenie dojazdu z części Wawra. Bardzo łatwo wyobrazić sobie, że otwarcie metra zostanie wykorzystane do skrócenia trasy 146 i 147 na Gocław a pasażerów zmusi się do dodatkowych przesiadek.

REKLAMA

atal 002 2atal 002 0

Plany na przyszłość

Obecnie nikt nie jest w stanie powiedzieć, kiedy mogłaby powstać trzecia linia metra. Nie ma ona zapewnionego finansowania, tylko w tym roku budżet Warszawy ma 2-miliardową dziurę, a w kolejce czekają pilne inwestycje, takie jak rozbudowa spalarni śmieci czy dokończenie obwodnicy Pragi. W ubiegłorocznej kampanii wyborczej Rafał Trzaskowski prezentował znacznie dłuższą trzecią linię metra, prowadzącą z Gocławia pod Wisłą, przez Siekierki i Stegny do stacji Wilanowska. Według przedwyborczych zapowiedzi budowa pierwszego odcinka linii M3 miałaby się rozpocząć do 2023 roku.

(dg)

 

REKLAMA

san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 2san giovani ogolny 2021-09-29 nowy 0

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

cemat box 3cemat box 0
Wstąp do księgarni

REKLAMA

refleks chlodnictwo 2024-11-21 1refleks chlodnictwo 2024-11-21 2refleks chlodnictwo 2024-11-21 0

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

Promocje Cyfrowe.pl
Promocje Cyfrowe.pl

REKLAMA

Lato 2025
Lato 2025

REKLAMA

REKLAMA

Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą
Majówka 2025 za granicą

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni