Serek złapał kolejne opóźnienie
9 września 2012
Wstępny projekt przebudowy układu komunikacyjnego wokół stacji metra Słodowiec Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przedstawił bielańskim radnym już w styczniu 2010 r.
Skąd takie opóźnienia? ZMID usprawiedliwia się czasochłonnym procesem projektowym. - Często proces projektowania jest dłuższy niż sama budowa. W tym przypadku opóźnienia to konsekwencja uzgadniania projektu m.in. z inżynierem ruchu i nieprawidłowości w decyzji środowiskowej - tłumaczy Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID.
Nowa ulica i dwa ronda
Ostateczny projekt zakłada likwidację, przecinającego obecnie teren tzw. serka bielańskiego, odcinka ulicy Kasprowicza od Żeromskiego do Sacharowa (tj. dawnej Duracza) i przebicie Sacharowa od Kasprowicza do Marymonckiej. Skrzyżowania ulic Kasprowicza i Sacharowa oraz ul. Żeromskiego i Duracza wybudowane zostaną w formie rond. Ulica Sacharowa na odcinku od Żeromskiego do Marymonckiej będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Od strony ronda z Kasprowicza zlokalizowany będzie przystanek autobusowy. Skrzyżowanie ulic Marymonckiej i Zabłocińskiej również czeka przebudowa, po której pojawią się nowe przystanki tramwajowe. Lokalizację zmienią też obecne przystanki autobusowe na Żeromskiego. Dodatkowo dzięki przebudowie skrzyżowania Żeromskiego z ul. Sadowską, ulica ta stanie się dwukierunkowa. W ramach nowego układu dróg wokół stacji metra Słodowiec powstaną chodniki oraz ścieżki rowerowe wraz z miejscami do zaparkowania rowerów w pobliżu wejścia do stacji metra. 12 stanowisk rowerowych będzie przy wyjściu wschodnim oraz dziewięć na zachodnim. Powstaną również nowe dojścia do metra z przystanków komunikacji miejskiej na Sacharowa i Zabłocińskiej.
Anna Przerwa