REKLAMA

Bemowo

bezpieczeństwo »

 

Rowerem po Człuchowskiej. "Mało kto się odważy"

  22 września 2020

alt='Rowerem po Człuchowskiej. "Mało kto się odważy"'

Nowa organizacja ruchu jest na tyle niebezpieczna dla rowerzystów, że wolą oni masowo łamać przepisy. Mieszkańcy proponują lepsze rozwiązanie.

REKLAMA

Przypomnijmy: w ubiegłym roku na dwujezdniowym odcinku Człuchowskiej wyznaczone zostały pasy tylko dla autobusów, motocykli i taksówek. Co oznaczają one dla rowerzystów? Załóżmy, że wypożyczyliśmy Veturilo obok osiedla Stella i chcemy dojechać do Hali Wola. Po chodniku jechać nie wolno, więc musimy zjechać od razu na ruchliwą Człuchowską. Ponieważ prawy pas jest przeznaczony dla autobusów, powinniśmy korzystać z lewego. Jak łatwo się domyślić, mało który rowerzysta odważy się to zrobić.

- Zwracam się z prośbą w sprawie utworzenia ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż Człuchowskiej, po jej południowej stronie - pisze radny Jarosław Oborski. - Obecnie jest tam tylko szeroki chodnik dla pieszych.

Ruch pieszy po południowej stronie Człuchowskiej jest niewielki a chodnik zbudowany z asfaltu, co w naturalny sposób zachęca rowerzystów do jazdy bezpiecznej, ale niezgodnej z przepisami. Czy drogowcom uda się to zalegalizować? Największym problemem będzie zapewne wyznaczenie wymaganych przepisami przejazdów rowerowych przez poprzeczne ulice. Czekamy na odpowiedź na interpelację radnego Oborskiego.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Kierowca:)

22.09.2020 22:25

A dlaczego odważni cykliści mieliby się bać jeździć lewym pasem Człuchowskiej ?:) takie są przepisy tak należy uczestniczyć w ruchu moi drodzy pedalarze :)

# janmetejko

23.09.2020 00:12

W końcu, na reszcie ktoś odważył się podjąć ten krok! :) Trzymamy kciuki!

# janmetejko

23.09.2020 00:14

#Kierowca:) napisał(a) 22.09.2020 22:25
A dlaczego odważni cykliści mieliby się bać jeździć lewym pasem Człuchowskiej ?:) takie są przepisy tak należy uczestniczyć w ruchu moi drodzy pedalarze :)

Może pan jako jedyny jeździ 50 km/h, ale są "wyjątki".
Plus proszę wziąć pod uwagę jadący autobus, sznur autobusów przez całą Człuchowską. +10 minut do przyjazdu do miejsca docelowego. Brawo! :)))

REKLAMA

# Sabotaż czy idiotyzm?

23.09.2020 02:42

Panie Oborski, odczep się Pan do cholery od tej ulicy. Kolejna chodniko-ścieżka rowerowa obniżająca poziom bezpieczeństwa pieszych i ograniczająca rowerzystów dla poprawy komfortu jazdy kierowców? Ruch pieszy jest na Człuchowskiej ogromny i wypchanie rowerzystów na chodnik niczym na tranzytowej Połczyńskiej jest fatalnym pomysłem. W pierwszej kolejności należałoby zlikwidować kretyński buspas, który nie pracuje. Kongestia ma miejsce jedynie przed skrzyżowaniem z Powstańców Śląskich i potrafi sięgać do Świetlików, a tam paradoksalnie buspasa nie ma. Jeśli autorowi tego głupiego rozwiązania obca była ta oczywista oczywistość, to Pan Panie Oborski aspirując już kolejny raz do roli organizatora ruchu na Bemowie - powinien to wiedzieć. Najprostszym rozwiązaniem problemu tkwiących w korku przy Hali autobusów komunikacji miejskiej, jest dopuszczenie lewoskrętu dla autobusów z pasa środkowego stanowiącego przed samym skrzyżowaniem kontynuację pasa prawego. Bardziej zaawansowanym rozwiązaniem które wiele lat temu forsowałem, było możliwe do zrealizowania przy przebudowie puszczenie pasa prawego zygzakiem w zatokę do prawoskrętu, lewego zygzakiem na środkowy, zaś na pasie lewym wyznaczenia od miejsca rozszerzenia jezdni buspasa odkreślonego od lewej krawędzi jezdni w sposób analogiczny do azylu autobusowego na sąsiedniej jezdni. Niestety udało się tylko to ostatnie, dzięki czemu nie ma durnej zatoczki jak przy bemowskim urzędzie odsuwającej do absurdu przystanek od przejścia. Udało się zachować szeroki chodnik na przystanku gdzie ruch pieszych potęgują oczekujący na autobusy, a nie jak przy idiotyczne zaprojektowanym po ostatniej przebudowie przy wymienionym skrzyżowaniu koło bemowskiego ratusza - gdzie szerokość chodnika i ustawienie wiaty pozostawały w sprzeczności ze zdrowym rozsądkiem i przepisami. Gdyby na południowej jezdni ulicy Człuchowskiej wyznaczono buspas do lewoskrętu przy lewej krawędzi, autobusy skręcające w kierunku Górczewskiej miałyby wjechać na wspólny przystanek tramwajowo autobusowy na Powstańców. Dzięki przerzuceniu powrotnego z miasta przystanku tramwajowego za skrzyżowanie, przy Hali w miejscu starej wysepki miała być poszerzona do dwóch pasów zatoka do lewoskrętu. Dlaczego tak się nie stało? Bo zabrakło lobbingu. Bo radni wolą zaszumieć medialnym bzdetami, poidełkami, karmidełkami, stacjami dla rowerów na każdym rogu itp. Jeśli chodzi o rowery na Człuchowskiej też był pomysł. Wystarczyło w czasie przebudowy zwęzić środkowy pas zieleni o jakiś metr z jednej i o tyle samo z drugiej strony, przesunąć pasy ruchu dla samochodów bliżej osi ulicy i wygospodarować w ten sposób przy prawej krawędzi obu jezdni miejsce na pas dla rowerów bez konieczności przerzucenia instalacji wodnych i energetycznych. Takie niskobudżetowe a modelowe rozwiązanie można wdrożyć nawet i teraz. Tak Panie Oborski, a nie zarzucać przestrzeń publiczną kolejną pieprzoną tandetą w duchu demokratycznego populizmu.

# Prawda

24.09.2020 09:21

Człuchowska wcale nie jest niebezpieczna.Trzeba tylko znać przepisy. Chodniki są przeznaczone tylko i wyłącznie dla pieszych!!!!

 wichurska

25.09.2020 13:00

Nie dziwi mnie wcale ze rowerzyście w obawie o swoje zycie decyduja sie jezdzic po chodnikach...

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025
Sylwester 2024/2025