Skargi na działanie urzędu dzielnicy. "Obsługa pozostawia wiele do życzenia"
21 września 2020
Lokalna radna twierdzi, że mieszkańcy Bemowa skarżą się jej na jakość obsługi w urzędzie przy Powstańców Śląskich.
Obecnie bemowski ratusz, podobnie jak urzędy dzielnic w innych częściach miasta, działa w godzinach 8:00-16:00. Udając się do urzędu, należy pamiętać o uprzednim umówieniu się telefonicznie na załatwienie konkretnej sprawy oraz zabraniu ze sobą maseczki zasłaniającej nos i usta.
Co, kiedy i jak załatwić w urzędzie?
Jak twierdzi radna Ewa Przychodzień-Schmidt, mieszkańcy mają wiele uwag do obecnego funkcjonowania urzędu. Skarżą się m.in. na kolejki, nieprzyjazne procedury oraz nieprzyjemną obsługę. Władze dziwią się tym zarzutom.
- W urzędzie dzielnicy bez uprzedniego umówienia można obecnie składać pisma i wnioski (za potwierdzeniem wpływu) w stanowiskach obsługi klienta, na parterze. W Wydziale Obsługi Mieszkańców, a także przy stanowiskach obsługi w sprawach z zakresu działalności gospodarczej oraz zdrowia mieszkańcy przyjmowani są na bieżąco - informuje wiceburmistrz Jakub Gręziak i zaznacza, że nie obserwuje się długich kolejek przed urzędem. Ochrona pyta przy wejściu o cel wizyty oraz kieruje do odpowiednich stanowisk.
Wiceburmistrz podkreśla, że mieszkańcy mogą załatwić pełen zakres spraw związanych z rejestracją pojazdów, prawami jazdy i wydawaniem innych dokumentów komunikacyjnych, dowodów osobistych i meldunków. Aby to zrobić, należy jednak wcześniej telefoniczne umówić się na wizytę. Na wyrobienie dokumentów mieszkańcy zapisywani są co 30 minut, zaś do odbioru co 10 minut.
Wchodzić od strony parkingu
Radna zwraca jednak uwagę na kilka ważnych kwestii. Napotykając się na zamknięte wejście od skrzyżowania ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej mieszkańcy często rezygnują z załatwiania spraw. Ewa Przychodzień-Schmidt proponuje, by rozważyć umożliwienie wpuszczania osób starszych i niepełnosprawnych głównym wejściem. Dla nich obejście urzędu dookoła może być dystansem bardzo trudnym do pokonania. Władze dzielnicy nie widzą jednak potrzeby zmiany.
- Ze względu na prace przy budowie metra oraz mając na uwadze, że wejście od parkingu jest w pełni dostosowane do potrzeb osób starszych i niepełnosprawnych sugerujemy pozostanie przy obecnym rozwiązaniu - zaznacza Jakub Gręziak.
Obsługa pozostawia wiele do życzenia?
- Prosimy także o zwrócenie szczególnej uwagi na formę obsługi mieszkańców przez pracowników regulujących ruch osób wchodzących do urzędu. Docierają do nas informacje, że pozostawia ona wiele do życzenia - zwraca uwagę radna Przychodzień-Schmidt.
Wiceburmistrz Gręziak zapewnia, że wszyscy pracownicy urzędu dzielnicy, pomimo ograniczeń związanych z epidemią, "dokonują wszelkich starań, aby sprawy mieszkańców mogły być załatwiane w sposób jak najbardziej ich satysfakcjonujący".
(mk)