REKLAMA

Bemowo

Nie tylko na Bemowie

 

Plan rozwoju transportu zbiorowego Warszawy - nieaktualny gniot

  13 lutego 2015

alt='Plan rozwoju transportu zbiorowego Warszawy - nieaktualny gniot'
źródło: ztm.waw.pl

Zamierzałem napisać coś dobrego o przygotowanym przez urząd miasta wraz z Zarządem Transportu Miejskiego projekcie "Planu zrównoważonego rozwoju transportu zbiorowego dla m. st. Warszawy", aby zachęcić Państwa do udziału w konsultacjach, które trwają do 20 lutego, ale po prostu - nie da się.

REKLAMA

"Plan" to horrendalnie nieaktualny gniot, powstały wyłącznie po to, by spełnić wymogi ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, która wymusza sporządzenie takiego planu dla gmin liczących powyżej 50 tys. mieszkańców.

Plan jest zwykłym powtórzeniem dokumentów planistycznych miasta Warszawy, które są - delikatnie mówiąc - przestarzałe: "Strategii Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku", uchwalonej w 2005 r., oraz "Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne", uchwalonej w 2009 r. Analizę systemu transportowego miasta w tej drugiej strategii oparto na tzw. Warszawskich Badaniach Ruchu, przeprowadzonych w 2005 r. Metro dochodziło wtedy do Placu Wilsona...

Co gorsza, autorzy bezrefleksyjnie przepisali fragmenty tych dzieł, nawet nie próbując ich aktualizować. Taki typowy smaczek: "Plan" podaje, że spółka Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o. jest w 72 % własnością Województwa Mazowieckiego. To było prawdą w 2007 r., od tego jednak czasu, na skutek podniesienia kapitału zakładowego, Województwo Mazowieckie ma już 95 % w spółce; ma to znaczenie dla prognozowania jej rozwoju. Niebywałe, żeby autorzy o tym nie wiedzieli.

Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym nie precyzuje, jakiego okresu ma dotyczyć plan rozwoju transportu zbiorowego, w związku z czym w naszym "Planie" nie ma o tym ani słowa. Nie dowiemy się z niego żadnego konkretu o rozwoju sieci transportowej miasta. Ani słowem nie wspomina, jak i kiedy rozbudowany będzie centralny odcinek II linii metra. Dość mgliście przewiduje uruchomienie obwodowej linii kolejowej łączącej Warszawę Zachodnią z Warszawą Gdańską. Taki po prostu był stan wiedzy 10 lat temu.

Plan zawiera za to aktualne informacje o trzynastu wybudowanych dotychczas parkingach "Parkuj i Jedź", z których jeden znajduje się na Bemowie. Potwierdza się, że "P+R Połczyńska", pomiędzy Fortem Wola a ul. Powstańców Śląskich, ma fatalną lokalizację. Przeciętnie obłożenie pozostałych parkingów waha się pomiędzy 50 a 100 %, najczęściej około 90 %. "P+R Połczyńska" w najlepszym czasie jest wypełniony w 18 % (dane z 2013 r.). Mam nadzieję, że jeszcze kiedyś ktoś odpowie za wyrzucone na tę inwestycję pieniądze.

Maciej Białecki
były wiceburmistrz Pragi Południe (2002-2004) i radny sejmiku mazowieckiego (2002-2006)

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Bemowo jest ok

15.02.2015 21:56

Nie odpowie. Niech pan nie będzie naiwny.

# Bemowo Optymistyczne

16.02.2015 03:42

Czy jest choć cień szansy, aby kompletnie bezproduktywne grymaszenie tego pana na wszystko i wszystkich nie zajmowało więcej miejsca na łamach Tu Bemowa?
To już nie idzie czytać tego ciągłego urągania sfrustrowanego człowieka.

# Cieszmy się

16.02.2015 07:24

Rozumiem że wywalanie kasy na dokument który nie będzie do niczego przydatny jest optymistyczne i należy to POpierać?

REKLAMA

# Bemolek

16.02.2015 09:18

Usmiech na twarzy jest zgodny z linią partii. Malkontenci nie marudzić. Plany partii planami narodu

# jacaplesi

17.02.2015 00:52

Panie Bemowo optymistyczne czy panu przeszkadza nawet myslenie kogoś kto ma inne zdanie , a fuj nieladnie a podobno jesteście tacy POblażliwi dla dla myślących inaczej jak mawia pani premier

# Aligator z Wisły

17.02.2015 09:34

Widać, że Bemowo Optymistyczne lubi jak jest okradane, a jeszcze lepiej,
jak o tym nie wie! To się nazywa optymizm! Ukłony

REKLAMA

# Darek

17.02.2015 09:46

#Bemowo Optymistyczne napisał(a) 16.02.2015 03:42
Czy jest choć cień szansy, aby kompletnie bezproduktywne grymaszenie tego pana na wszystko i wszystkich nie zajmowało więcej miejsca na łamach Tu Bemowa?
To już nie idzie czytać tego ciągłego urągania sfrustrowanego człowieka.

Przeszkadza ci, że ktoś używa rozumu?

# edgar ap

17.02.2015 10:30

w koncu ratusz warszawski (celowo z malych liter) ma juz specjalizacje w wszelkiego rodzaju ekspertyzach i projektach, ktore pozniej laduja "gdzies" w opaslych szafach a pieniadze NASZE znow zasilaja konta KOLESI ze Spoldzielni HGW.

# urbanista

17.02.2015 11:17

Niestety, to prawda ! Ten "plan" to nie jest żaden PLAN, tylko głównie opis istniejącej sytuacji (często zresztą - jak to wytknął Autor felietonu - nieaktualny !).
Jako urbanista zajmujący się przede wszystkim problemami przestrzennymi Warszawy miałem szczery zamiar w sposób rzeczowy odnieść się do tego dokumentu w ramach ogłoszonych konsultacji, ale po jego lekturze uznałem, że nie ma czego konsultować. Przedstawiony materiał powinien być po prostu w całości wycofany i opracowany od początku. Jest przedstawiony najwyraźniej wyłącznie po to, aby wypełnić formalny obowiązek takich konsultacji, a nie po to aby zebrać opinie zainteresowanych i ew. go skorygować na ich podstawie. Ogólnikowość części "planistycznej" tego materiału, w stosunku do opisu stanu powoduje, że właściwie nie ma w nim niczego do "konstruktywnego" opiniowania. Ta ba być prawdopodobnie "przykrywka" do różnych arbitralnych i często wzajemnie nie skoordynowanych decyzji, które w tej dziedzinie są podejmowane i o których na ogół dowiadujemy się post factum albo z gazet, albo po prostu stojąc w korkach lub tłocząc się w komunikacji miejskiej.
urbanista

REKLAMA

# mawa

17.02.2015 12:06

ciekawi mnie ile m-nie wynoszą płace pracowników zatrudnionych na parkingu i ile wynosi opłata gruntowa a ile jest m-nie zysku.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBemowo

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA