REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Plan dla węzła Marsa-Płowiecka: uwagi mieszkańców

  23 listopada 2012

alt='Plan dla węzła Marsa-Płowiecka: uwagi mieszkańców'

Węzeł Marsa-Płowiecka to ogromny węzeł drogowy będący elementem kończącym Trasę Siekierkowską i zapewniający bezkolizyjne przejazdy z tejże trasy w ciąg ulic Marsa i Płowieckiej oraz połączenie jej z ulicami Ostrobramską i Grochowską.

REKLAMA

Równie potężny co sam węzeł, jest obszar objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Zamknięty jest on w granicach wytyczonych ul. Grochowską, wschodnim brzegiem Kanału Kawęczyńskiego, ulicami Jordanowską, Murmańską i Morgową.

W listopadzie ub. roku udostępniono do publicznego wglądu projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru węzła Marsa-Płowiecka.

Radni podkreślali, jak ważne dla dzielnicy jest wprowadzenie możliwości przedłużenia planowanej linii tramwajowej do skrzyżowania ulic Bronisława Czecha i Hermanowskiej oraz dalej w kierunku osiedla Stara Miłosna w Wesołej.
Na wrześniowej sesji rady dzielnicy Wawer, radni pozytywnie zaopiniowali projekt planu zagospodarowania przestrzennego, zgłaszając jednocześnie kilka ważnych uwag przekazanych przez mieszkańców.

Konkretne propozycje

Radni zgłosili do planu propozycję ulokowania pętli autobusowej w pobliżu stacji kolejowej PKP Gocławek i połączenie jej z układem linii autobusowych równolegle do torów kolejowych, od ul. Korkowej, pod ul. Marsa, w kierunku połączenia z Makowską.

Inną ważną uwagą zgłoszoną do planu, było ponowne rozważenie możliwości realizacji linii tramwajowej. Radni podkreślali, jak ważne dla dzielnicy jest wprowadzenie możliwości przedłużenia planowanej linii tramwajowej do skrzyżowania ulic Bronisława Czecha i Hermanowskiej oraz dalej w kierunku osiedla Stara Miłosna w Wesołej.

Radni Wawra w uzasadnieniu do uchwały zwrócili także uwagę na problemy mieszkańców Marysina Wawerskiego, wysoko zurbanizowanej części dzielnicy, znajdującej się po zachodniej stronie torów. Uznali za ważne dla mieszkańców, aby w projekcie planu koniecznie uwzględnić rezerwę komunikacyjną wzdłuż ulicy Korkowej, pod budowę ewentualnego połączenia tunelowego pod linią kolejową, z przeznaczeniem dla miejscowego ruchu indywidualnego.

- Przychyliliśmy się do wniosku i głosów mieszkańców, bo uznaliśmy ich uwagi za rozsądne i właściwe - mówi Andrzej Krasnowolski, wiceprzewodniczący dzielnicowej komisji ładu przestrzennego.

Zapraszamy na zakupy

Teraz stołeczni radni

- Niestety, projekt planu został wycofany z listopadowej sesji, gdyż Komisja Ładu Przestrzennego uznała, że w takiej formie nie może zostać skierowany do głosowania - wyjaśnia Ewa Masny, wiceprzewodnicząca rady miasta. - Wiele pytań i wątpliwości wśród radnych wzbudził sposób zagospodarowania terenu położonego w trójkącie: kanałek - Trasa Siekierkowska - Grochowska. Cztery lata temu przy prezentacji planu był on przewidziany głównie pod rekreację (znajduje się tam kemping Turysta). Teraz jest on przewidziany pod zabudowę mieszkaniową. Nie wydało nam się sensowne, aby między zjazdami z wiaduktów stawiać budynki mieszkalne - i to wysokie - stwierdziła Ewa Masny.

Kiedy projekt planu będzie ponownie rozpatrywany? Raczej nieprędko - realny termin to początek przyszłego roku.

sb

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA