REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bezpieczeństwo

Pieszych nie widać, kierowcy pędzą. "Zgodne z projektem"

źródło: fot. Grzegorz Rosik


REKLAMA

Pieszych nie widać, kierowcy pędzą. "Zgodne z projektem"

Papier przyjmie wszystko. Zasłaniające pieszych samochody nie przeszkadzają urzędnikom, dopóki wszystko jest zgodne z prawem.

REKLAMA

Gdy w 2015 roku otwarto brakujący, środkowy odcinek Pełczyńskiego i można przejechać nią od Powstańców Śląskich do Lazurowej, okolica zaczęła się radykalnie zmieniać. Dziś ulica jest już gęsto zabudowana a ruch coraz większy. Trzy lata temu doszło tu do śmiertelnego wypadku - zginęła przechodząca po pasach 71-latka. Mieszkańcy nie mają dużego problemu ze wskazywaniem miejsc, w których piesi nie mogą czuć się bezpiecznie.

- Przy pierwszym przejściu jakiś geniusz zaprojektował zatoczkę przed samym przejściem tak, że ani kierowca nie widzi pieszego, ani pieszy nie widzi zbliżających się ludzi - pisze w facebookowej grupie "Jelonki Warszawa Bemowo" pan Grzegorz. - Pieszy pojawia się nagle zza samochodu. Przy drugim przejściu widoczność ogranicza wysoki żywopłot. Byłem świadkiem dość niebezpiecznych sytuacji w tych miejscach. Kierowcy przejeżdżali tuż przed nosami pieszych, bo po prostu ich nie widzieli. Żywopłot powinien być zastąpiony niską roślinnością, a ta zatoczka zlikwidowana.


Tak ma być

Po naszej interwencji bemowscy urzędnicy zapowiedzieli, że w listopadzie zajmą się przycięciem żywopłotu. W przypadku drugiego przejścia, gdzie widoczność jest fatalna, otrzymaliśmy zdumiewającą odpowiedź. Okazuje się, że zatokę bezpośrednio przed zebrą zaakceptowały oba urzędy: bemowski i warszawski.

- Oba przejścia dla pieszych oraz zatoki postojowe są zgodne z projektami stałej organizacji ruchu dla ulicy Pełczyńskiego - poinformowała nas Małgorzata Kink, rzeczniczka bemowskiego ratusza. - Projekt ten został zaakceptowany bez uwag przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Bemowo

Pieszych nie widać, kierowcy pędzą. "Zgodne z projektem"

źródło: fot. Grzegorz Rosik





25.10.2019 11:32 #Mazurek
Nadal normą w tym kraju jest ignorowanie pieszych bezpieczeństwa w imię wygody kierowców, w tym bardzo licznej zmotoryzowanej patologii.
Pod względem praw pieszych i kultury użytkowania samochodu Polska jest Bangladeszem Europy.
25.10.2019 12:35 #Kubuś Puchatek
Cały czas brak wyniesioengo przejścia dla pieszych na wysokości budynku Pełczyńskiego 32. Całkowicie powinien być zlikwidoawny prawoskręt do garażu bydynku Pełczyńskiego 5 (Shiraz) Wszystkkie przejścia dla pieszych powinny być wyniesione. Chodniki powinny być szczelnie osłupkowane aby nie wjeżdzały na nie samochody. Dajesz Gręziak!
25.10.2019 12:46 #darq
"Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy, odniósł się do niedzielnego wypadku na ul. Sokratesa, w którym zginął pieszy, potrącony przez rozpędzonego kierowcę. - W niedzielę nakazałem przygotowanie pełnej analizy i planu działań, które możemy podjąć, żeby poprawić bezpieczeństwo pieszych na warszawskich ulicach. Ta tragedia pokazała - zmiany w mieście zwiększające bezpieczeństwo pieszych są potrzebne tu i teraz - podkreśla Rafał Trzaskowski."
25.10.2019 13:50 #jkk
W wyniku przedwyborczej akcji sprzed roku usunięto na Batalionów Chłopskich ścieżkę rowerową a w jej miejscu wyznaczono strefy postoju dla samochodów. Zapomniano przy tym o postawieniu znaku zakazu zatrzymywania z wyłączeniem stref parkowania przez co pojazdy mogą parkować praktycznie na całej długości poszerzonego chodnika i czynią to nawet we wjazdach na posesje. W miejscach gdzie ustanowiono parking plan miejscowy przewiduje wjazdy na indywidualne posesje. Natomiast dla osiedli po południowej stronie Batalionów Chłopskich warunki zabudowy przewidywały zapewnienie pełnych potrzeb parkingowych na działkach osiedlowych, łącznie z miejscami dla klientów biur i sklepów. Rzeczywistość jest taka, że osoby z obsługi biura sprzedaży dewelopera także parkuja swoje pojazdy na byłej ścieżce rowerowej. Oczywiście projekt nowej organizacji ruchu stworzony został przez specjalistów i zatwierdzony przez specjalistów drugiej instancji. Od roku walczę z urzędnikami miasta, z Prezydentem Warszawy włącznie, o zmianę tej decyzji powodującej stwarzanie wielu niebezpiecznych sytuacji drogowych, zarówno dla pieszych (olbrzymia. ilość dzieci, duży ruch, waziutki chodnik) jak i dla kierowców (zerowa widoczność przy wyjazdach z posesji). Jak na razie przypomina to rozmowę dziada z obrazem, jak się wydaje, bez udziału dziennikarzy trudno będzie cokolwiek wskórac.
26.10.2019 07:42 #PuchatekKuba
#jkk napisał(a) 25.10.2019 13:50

W wyniku przedwyborczej akcji sprzed roku usunięto na Batalionów Chłopskich ścieżkę rowerową a w jej miejscu wyznaczono strefy postoju dla samochodów. Zapomniano przy tym o postawieniu znaku zakazu zatrzymywania z wyłączeniem stref parkowania przez co pojazdy mogą parkować praktycznie na całej długości poszerzonego chodnika i czynią to nawet we wjazdach na posesje. W miejscach gdzie ustanowiono parking plan miejscowy przewiduje wjazdy na indywidualne posesje. Natomiast dla osiedli po południowej stronie Batalionów Chłopskich warunki zabudowy przewidywały zapewnienie pełnych potrzeb parkingowych na działkach osiedlowych, łącznie z miejscami dla klientów biur i sklepów. Rzeczywistość jest taka, że osoby z obsługi biura sprzedaży dewelopera także parkuja swoje pojazdy na byłej ścieżce rowerowej. Oczywiście projekt nowej organizacji ruchu stworzony został przez specjalistów i zatwierdzony przez specjalistów drugiej instancji. Od roku walczę z urzędnikami miasta, z Prezydentem Warszawy włącznie, o zmianę tej decyzji powodującej stwarzanie wielu niebezpiecznych sytuacji drogowych, zarówno dla pieszych (olbrzymia. ilość dzieci, duży ruch, waziutki chodnik) jak i dla kierowców (zerowa widoczność przy wyjazdach z posesji). Jak na razie przypomina to rozmowę dziada z obrazem, jak się wydaje, bez udziału dziennikarzy trudno będzie cokolwiek wskórac.
Ulica Batalinów Chłopskich jest w zarządzie Dzielnicy Bemowo (Wydział Inwestycji) a nie miasta (ZDM) Gdyby ulica była w zarządzie miasta (ZDM) to nigdy urzędnicy ZD by nie pozwolili na zmainię ścieżki rowerowej na parking. Niestety w Wydziale Inwestycji Dzielncy Bemowo pracuję beton, kóry robi organizację ruchu pod zagrywki lokalnych polityków. A lokalni politycy kochają drogi ekspresowe, parkingi i wielbią bóstwo Św.Przepustowości.
REKLAMA

26.10.2019 16:54 #jkk
W piśmie z 18 grudnia 2018 roku podpisanym przez Zastępcę Burmistrza Bemowa Hanne Głowacka zawarto stwierdzenie, że zmiana organizacji ruchu na Batalionów Chłopskich została przeprowadzona na podstawie projektu zatwierdzone przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu m. st. Warszawy. Natomiast mam wątpliwości, czy lokalni politycy z Bemowa kochają parkingi i wielbia przepustowość. Wystarczy przejść się ulicą Coopera aby zobaczyć puste parkingi osiedlowe niewykupione od wielu lat oraz utrudniające ruch zaparkowane pojazdy mieszkańców nie tylko w wyznaczonych, oczywiście przed ubiegłorocznymi wyborami samorządowymi, strefach parkowania.
26.10.2019 20:54 #pełczyniak
#Mazurek napisał(a) 25.10.2019 11:32

Nadal normą w tym kraju jest ignorowanie pieszych bezpieczeństwa w imię wygody kierowców, w tym bardzo licznej zmotoryzowanej patologii.
Pod względem praw pieszych i kultury użytkowania samochodu Polska jest Bangladeszem Europy.
to patrz gamoniu w lewo i prawo zamiast sie pchac pod kola samochodu, ale zapewne jestes wiesniakiem ktory wbije ten swoj pusty leb w telefon i potem ma zal do calego swiata ! won do siebie na wioche lazic po polu i nikt cie nie przejedzie
27.10.2019 07:58 #kierowca
#pełczyniak napisał(a) 26.10.2019 20:54

to patrz gamoniu w lewo i prawo zamiast sie pchac pod kola samochodu, ale zapewne jestes wiesniakiem ktory wbije ten swoj pusty leb w telefon i potem ma zal do calego swiata ! won do siebie na wioche lazic po polu i nikt cie nie przejedzie
Bat ci na ryj, zapyziały kundlu folwarczny i nie samochód tylko furmankę z gnojem.
27.10.2019 12:27 #marusha
#pełczyniak napisał(a) 26.10.2019 20:54

to patrz gamoniu w lewo i prawo zamiast sie pchac pod kola samochodu, ale zapewne jestes wiesniakiem ktory wbije ten swoj pusty leb w telefon i potem ma zal do calego swiata ! won do siebie na wioche lazic po polu i nikt cie nie przejedzie
Czyżby Krystian Orczykowski przemówił albo ktoś z otoczenia tego "kierowcy"-mordercy?
27.10.2019 16:07 #orka21a
o czy tu gadać i z kim, słój chrzanowski zawsze będzie słojem. Dziś tłuste dżess i alanki tłumnie wyległy na łono natury do parku górczewska. Zostawiły po sobie kupę syfu i wrócily do getta na chrzanofffie
REKLAMA
28.10.2019 07:57 #PKU
Zasada jest prosta - jak jadę samochodem coś zasłania wejście na pasy i nie wiem czy zaraz mi pieszy nie wejdzie to zwalniam i jadę ostrożnie, a nie zwalam winę na wszystkich naokoło - na pieszych wchodzących na pasy, na urzędników, na złą pogodę, na zbyt dobrą pogodę.
Jak wchodzę na pasy to się rozglądam i robię to ostrożnie, a nie zwalam winą na kierowców.
Ludzie, trochę odpowiedzialności za to co się robi i naprawdę będzie bezpieczniej.
28.10.2019 08:30 #Raven
Wedle opublikowanego ostatnio raportu za zdecydowaną większość potrąceń odpowiadają kierowcy i na tym należy sie skupić. Mordowanie pieszych to wycinek z całokształtu bydlecych zachowań na polskich drogach.
28.10.2019 08:42 wichurska
Roboty, a nie ludzie. Nie zapominajmy o człowieczeństwie szanowni państwo z urzędu.
28.10.2019 09:21 #duch
#Mazurek napisał(a) 25.10.2019 11:32

Nadal normą w tym kraju jest ignorowanie pieszych bezpieczeństwa w imię wygody kierowców, w tym bardzo licznej zmotoryzowanej patologii.
Pod względem praw pieszych i kultury użytkowania samochodu Polska jest Bangladeszem Europy.
To proszę jechać do Londynu lub Rzymu .. i proszę zobaczyć jak tam wyglada ruch uliczny .
28.10.2019 10:17 #jkk
PKU. Sytuacje z życia wzięte. Kierowca wyjeżdża z posesji bardzo wolno, gdyż z lewej strony nic nie widzi i po chwili dzwon albowiem zagapil się jadący ulicą kierowca (albo potrzebował wyremontować swoją bryke na czyjś koszt). Sytuacja kolejna - kierowca wjeżdża powoli na posesję między stojącymi pojazdami kiedy wpada na niego dzieciak na rowerku. Kolejna sytuacja - ktoś wysiada z zaparkowanego na części chodnika samochodu otwierając drzwi tuż przed jadącym hulajnoga dzieciakiem. Inna sytuacja - tuż przy przejściu dla pieszych ktoś zaparkowal samochód, nic nie widzący pieszy niemal wszedł pod pędzący pojazd. Takich sytuacji jest mnóstwo - bo urzędnicy wydali głupie decyzje, z których nie wiedzą jak się wycofać.
REKLAMA

28.10.2019 10:42 #racjonalista
#jkk napisał(a) 28.10.2019 10:17

PKU. Sytuacje z życia wzięte. Kierowca wyjeżdża z posesji bardzo wolno, gdyż z lewej strony nic nie widzi i po chwili dzwon albowiem zagapil się jadący ulicą kierowca (albo potrzebował wyremontować swoją bryke na czyjś koszt). Sytuacja kolejna - kierowca wjeżdża powoli na posesję między stojącymi pojazdami kiedy wpada na niego dzieciak na rowerku. Kolejna sytuacja - ktoś wysiada z zaparkowanego na części chodnika samochodu otwierając drzwi tuż przed jadącym hulajnoga dzieciakiem. Inna sytuacja - tuż przy przejściu dla pieszych ktoś zaparkowal samochód, nic nie widzący pieszy niemal wszedł pod pędzący pojazd. Takich sytuacji jest mnóstwo - bo urzędnicy wydali głupie decyzje, z których nie wiedzą jak się wycofać.
To świadczy również o tym, że jest za dużo samochodów. Zbyt łatwy jest dostęp do samochodów i zbyt tanie utrzymanie. Trzeba to zmienić.
07.11.2019 19:22 #@sm
Tym przejściem dla pieszych nie będzie wolno przechodzić, bo po prostu:

Prawo o Ruchu Drogowym - Art. 14. Zabrania się:
1) wchodzenia na jezdnię: [...]
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczającej widoczność drogi;

Na szczęście będzie można dzwonić na 997 zgłaszając nieprawidłowo zaparkowane pojazdy. Poniższy przepis nie zawiera wykluczenia dla wyznaczonych miejsc parkingowych:

Prawo o Ruchu Drogowym - Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu: [...]
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem;

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA

Według władz Warszawy metrem na Bemowo
dojedziemy najpóźniej za:
 
dni

godzin

minut

sekund
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
Nowości do -45%
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!

Najnowsze wydanie


 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA