REKLAMA

Wawer

komunikacja »

 

Parkuj i Jedź w systemie sieciowym? Bezobsługowe

  18 września 2012

alt='Parkuj i Jedź w systemie sieciowym? Bezobsługowe'

- Brakuje pieniędzy na szkoły, przedszkola, a opłaca się ochroniarzy na parkingach, na których albo stoi jeden samochód w nocy, albo nie ma tam ich wcale. Czemu ma służyć takie wydawanie pieniędzy? - pyta oburzona mieszkanka Wawra.

REKLAMA

Oburzenie mieszkanki wynika z obserwacji parkingu "Parkuj i Jedź" w Wawrze. - To naprawdę niezrozumiałe, dlaczego wydawane są pieniądze na ochronę niemal pustego placu. Przecież na P+R w Wawrze nocą czasem nie ma w ogóle samochodów - mówi oburzona kobieta.

Zarząd Transportu Miejskiego, który zarządza parkingiem twierdzi, że wszystkie parkingi działające w systemie "Parkuj i Jedź" są chronione przez zewnętrzne agencje ochrony.

System pozwoli na całkowitą rezygnację z bezpośredniej obsługi, a zarządzanie parkingami będzie odbywało się w sposób pośredni ze specjalnego centrum, gdzie będzie docierał sygnał wizyjny. Będzie możliwy kontakt głosowy z użytkownikami parkingu, sterowanie szlabanami oraz otwieranie i zamykanie bram i furtek znajdujących się na parkingu.
W zależności od lokalizacji i potrzeb ochrona ma formę pieszych patroli, bądź wsparcia i kontroli przez zmotoryzowany patrol interwencyjny.

- Obecie bezpośrednia ochrony w trybie 24-godzinnych pieszych patroli jest realizowana na parkingach: P+R Metro Młociny, P+R Metro Marymont, P+R Metro Wilanowska, P+R Al. Krakowska, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Wawer SKM. Na pozostałych parkingach ochrona jest obecna w niepełnym wymiarze - wylicza Paweł Olek, rzecznik ZTM.

Tłumaczy też, że podstawowym zadaniem ochrony jest zapewnienie stałego nadzoru nad bezpieczeństwem na terenie obiektów, w tym dbałość o bezpieczeństwo życia i zdrowia oraz mienia. Ponadto ochrona ma przeciwdziałać próbom zakłócania porządku, dewastacji i kradzieży.

- ZTM ma podpisaną umowę, zawartą w trybie przetargu nieograniczonego, gdzie wysokość wynagrodzenia uzależniona jest od liczby godzin i pieszych patroli. Odnosząc się do ochrony parkingu P+R Wawer - obecnie do bezpośredniej obsługi przedmiotowego parkingu nie jest przydzielony pracownik Zarządu Transportu Miejskiego, w związku z tym do zadań ochrony na tym obiekcie należy m.in. udzielanie informacji użytkownikom nt. zasad funkcjonowania parkingu, wpuszczanie służb technicznych, nadzór nad czystością i estetyką obiektu - mówi Olek.

Idą zmiany

Co ciekawe, okazuje się, że w celu ograniczenia kosztów eksploatacji parkingów działających w systemie "Parkuj i Jedź", ZTM jest na etapie realizacji projektu sieciowania parkingów. Docelowo projekt ten pozwoli na całkowitą rezygnację z bezpośredniej obsługi, a zarządzanie parkingami będzie odbywało się w sposób pośredni ze specjalnego centrum, gdzie będzie docierał sygnał wizyjny z kamer. Będzie możliwy kontakt głosowy z użytkownikami parkingu, sterowanie szlabanami oraz otwieranie i zamykanie bram oraz furtek znajdujących się na parkingu.

- Obecnie jesteśmy na etapie testowym wdrażania systemu, a do Centrum Zarządzania Parkingami podłączone są dwa obiekty: P+R Metro Ursynów i P+R Anin SKM - wyjaśnia Paweł Olek.

Patrząc na parking w Aninie pomysł wydaje się trafiony. Tam od 1 sierpnia na urządzeniach i kasie zainstalowano przycisk INFO, który po wciśnięciu łączy z obsługą parkingu. Obiekt jest monitorowany przez całą dobę. Dodatkowo w kilku miejscach wywieszono informację o numerach telefonów, pod które można zadzwonić w razie problemów.

Anna Sadowska

 

REKLAMA

Czytaj na ten temat

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy