REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Inwestycje

Parking przesiadkowy w centrum Bródna. Oszpeci okolicę?
REKLAMA

Tak prezentuje się otwarty w 2015 roku parking P+R Stokłosy.
źródło: ZTM


REKLAMA

Parking przesiadkowy w centrum Bródna. Oszpeci okolicę?

Dziwaczny przebieg linii metra zaczyna odbijać się czkawką. W jednym z najbardziej reprezentacyjnych punktów dzielnicy ma stanąć garaż P+R.

REKLAMA

Choć druga linia metra nie będzie mieć tak atrakcyjnego dla pasażerów przebiegu, jak pierwsza, mieszkańcy Bródna z pewnością mogą codziennie rano spodziewać się gości z Białołęki. Dla osób dojeżdżających na Wolę i Bemowo zysk czasowy będzie na tyle duży, że opłacalne będzie zostawienie samochodu przy Kondratowicza i przesiadka do podziemnej kolei. Załóżmy, że każdego ranka w okolicę stacji przyjedzie 200-300 samochodów, a w nich - jak wynika ze statystyki - 260-390 osób. Biorąc pod uwagę, że jeden pociąg metra zabiera półtora tysiąca pasażerów, pod ziemią będzie to zupełnie nieodczuwalne, ale na powierzchni 200-300 dodatkowych aut poskutkuje wrażeniem "inwazji".

Parking w miejscu bazaru

W pobliżu skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską, gdzie powstaje ostatnia stacja metra, jest tylko jedno miejsce, w którym mógłby powstać parking P+R: w miejscu bazaru, w sąsiedztwie kościoła św. Włodzimierza. Mogłoby się wydawać, że obok okazałej świątyni i stacji podziemnej kolei powinien powstać charakterystyczny, reprezentacyjny budynek. Tymczasem w planie zagospodarowania zapisano parking P+R o maksymalnej wysokości 12 metrów.

Podczas konsultacji w sprawie przyszłości Kondratowicza padła propozycja, by nie likwidować bazaru. Rozwiązaniem kompromisowym mogłaby być budowa obiektu, w którym dolne kondygnacje zajmowałyby stoiska handlowe a górne - miejsca parkingowe. Czy dałoby się go zaprojektować tak, by nie oszpecił okolicy? Trudno powiedzieć.

P+R Bródno

Na razie Zarząd Transportu Miejskiego szuka firmy, która przygotuje koncepcję architektoniczno-budowlaną. W warunkach przetargu ogłoszonego podczas kryzysu gospodarczego zapisano m.in. konieczność montażu paneli słonecznych i ładowarek dla samochodów elektrycznych, które z pewnością znacznie podniosą koszt budowy. ZTM liczy przy tym na cud, którym byłoby zdobycie dla parkingu dotacji z pogrążonej w kryzysie, pomniejszonej o Wielką Brytanię Unii Europejskiej.

(dg)


  • Poleć
  • Udostępnij
  • Polub Tu Targówek




17.06.2020 18:38 #ankieter
Puszczenie końcówki M2 na Bródno miało sens 40 lat temu. Nie mam pojęcia po co zabrnięto w ten głupi pomysł. Trzeba jak najszybciej zaprojektować odnogę z jedną-dwoma stacjami w stronę Głębockiej. Tramwaj na górze byłby uzupełnieniem.
17.06.2020 20:34 #Major
Okazała świątynia to straszne nadużycie. Szkaradztwo straszne z mokrego snu proboszcza. Ale pomysł kończenia metra w samym środku osiedla gdzie 800 metrów dalej mamy duży węzeł komunikacyjny i masę nieużytków to jeszcze większa głupota. Niektórzy radni Warszawy starali się o przedłużenie metra do Toruńskiej i tam można by sobie budować parkingów ile chce się, ale cóż, nie da się.
17.06.2020 21:20 #jacek11
Za to bazar to jest miejsce z którego powinniśmy być dumni!
Zachować go w naturalnym, niezmienionym stanie jak 30 lat temu.
Niech to zostanie żywe muzeum z żywymi eksponatami.
18.06.2020 06:58 #spheere
Ponowie pytanie - dlaczego nie moznabylo dodać jeszcze,e jednej stacji abu metro dofarli do ul Wysockiego i stacji PKP Wwa/Toruńska tylko kończy się w środku osiedla???
18.06.2020 07:01 #Marek Lech
Wybór miejsca na parking jest całkowicie chybiony i to z trzech powodów. Po pierwsze lokowanie wielkiego parkingu tuż obok koscioła budzi wątpliwości estetyczne i psychologiczne. Po drugie mieszkańcy Bródna są przyzwyczajeni do korzystania z bazarku i nawet obecnie, gdy jest mocno okrojony i odgrodzony, licznie tam bywają. Bazarki na Trockiej, przy Wiatracznej i inne ulokowane w lokalnych centrach mają się świetnie, a problem estetyki to jedynie kwestia stosunkowo niewielkich pieniędzy. Po trzecie mieszkańcy Białołęki jadący Głębocką, aby dojechać do parkingu będą musieli przejechać dodatkowy kilometr Kondratowicza, która zgodnie z przyjętymi planami ma być zawężona i spowolniona. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się ulopowanie nowego parkingu na zapleczu ratusza, gdzie jest sporo pustego miejsca i dojazd będzie łatwiejszy.
REKLAMA
18.06.2020 09:26 #Jasnienpani
Do ankieter: glebocka to kiedyś pola i bagna a to że ludzie za trasa pokupowali sobie mieszkania okno w okno bez normalnych dróg i komunikacji to ich problem. Bródno jest dobrym miejscem na metro a jedyne co powinni zmienić to stacje końcową ulokować przy PKP toruńska
18.06.2020 09:59 #Jarek_P
#Marek Lech napisał(a) 18.06.2020 07:01

Po pierwsze lokowanie wielkiego parkingu tuż obok koscioła budzi wątpliwości estetyczne i psychologiczne.
W psychologiczne nie wnikam, ale co do estetyki, to ten konkretny kościół ma ową estetykę na tak specyficznym poziomie, że dowolna budowla postawiona obok wpłynie nań wyłącznie pozytywnie. Brzydsza, choćby nie wiem co robić i tak nie będzie, a jaka by nie była, przez sam fakt przysłonięcia tej szkarady z jednej strony już zaplusuje.
18.06.2020 12:03 #Lelo
Bazar zostawić, metro doprowadzić do pkp i tam zrobić parkingi
18.06.2020 12:44 #Adam1234
trzeba pamietac o takim szczególe ze takie parkingi obecnie nie mogą być wykorzystywane w nocy np do parkowania samochodów mieszkańcó okolicznych bloków :) , a podobny parking jest na Marymoncie i zobaczcie czy on sie sprawdza, taki parking winien byc wybudowany wraz z tymczasową stacja ostatnia metra ale przy PKP Toruńska!!!!!!
18.06.2020 12:53 #lubietramwaj
i bardzo dobrze! życzę tego aby całe Bródno zostało zalane samochodami. przecież mieszkańcy Bródna sami tego chcieli. tak walczyli o metro mimo tego że mają kilka linii tramwajowych którymi czas dojazdu do centrum jest podobny jak metrem. Ale metro to brzmi tak dumnie. Metro powinno jechać na rozrastającą się Białołękę, a nie w środek dobrze skomunikowanego Bródna.
REKLAMA
18.06.2020 19:41 #Castor Troy
Faktycznie ten parking w ogóle nie pasuje w miejscu bazarku, przydało by się przedłużyć II linię metra, ale według mnie nie do PKP Toruńska, a w okolice Żerań FSO, a dlaczego? Dlatego, że pociągi jadące od strony Modlina mają doskonałe połączenie z Pragą i Centrum miasta, natomiast Żerań FSO przy Modlińskiej ma ogromne zaplecze komunikacyjne i handlowe. Można by tam gdzieś postawić taki parking,może pomogło by to trochę mieszkańcom Tarchomina i zmotoryzowanym mieszkańcom Legionowa i okolic. Budowy stacji na Tarchomin i Białołękę ja napewno nie dożyje
18.06.2020 19:50 #Drogowiec
Taaaak każdy Polaczek wie sam wszystko najlepiej. Żałosne.

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA

REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Nowości do -45%

Najnowsze wydanie

REKLAMA
Otwarcie granic

 
 
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA