REKLAMA

Targówek

inwestycje »

 

Parking przesiadkowy w centrum Bródna. Oszpeci okolicę?

  17 czerwca 2020

alt='Parking przesiadkowy w centrum Bródna. Oszpeci okolicę?'
Tak prezentuje się otwarty w 2015 roku parking P+R Stokłosy.
źródło: ZTM

Dziwaczny przebieg linii metra zaczyna odbijać się czkawką. W jednym z najbardziej reprezentacyjnych punktów dzielnicy ma stanąć garaż P+R.

REKLAMA

Choć druga linia metra nie będzie mieć tak atrakcyjnego dla pasażerów przebiegu, jak pierwsza, mieszkańcy Bródna z pewnością mogą codziennie rano spodziewać się gości z Białołęki. Dla osób dojeżdżających na Wolę i Bemowo zysk czasowy będzie na tyle duży, że opłacalne będzie zostawienie samochodu przy Kondratowicza i przesiadka do podziemnej kolei. Załóżmy, że każdego ranka w okolicę stacji przyjedzie 200-300 samochodów, a w nich - jak wynika ze statystyki - 260-390 osób. Biorąc pod uwagę, że jeden pociąg metra zabiera półtora tysiąca pasażerów, pod ziemią będzie to zupełnie nieodczuwalne, ale na powierzchni 200-300 dodatkowych aut poskutkuje wrażeniem "inwazji".

Parking w miejscu bazaru

W pobliżu skrzyżowania Kondratowicza z Rembielińską, gdzie powstaje ostatnia stacja metra, jest tylko jedno miejsce, w którym mógłby powstać parking P+R: w miejscu bazaru, w sąsiedztwie kościoła św. Włodzimierza. Mogłoby się wydawać, że obok okazałej świątyni i stacji podziemnej kolei powinien powstać charakterystyczny, reprezentacyjny budynek. Tymczasem w planie zagospodarowania zapisano parking P+R o maksymalnej wysokości 12 metrów.

Podczas konsultacji w sprawie przyszłości Kondratowicza padła propozycja, by nie likwidować bazaru. Rozwiązaniem kompromisowym mogłaby być budowa obiektu, w którym dolne kondygnacje zajmowałyby stoiska handlowe a górne - miejsca parkingowe. Czy dałoby się go zaprojektować tak, by nie oszpecił okolicy? Trudno powiedzieć.

Zapraszamy na zakupy

P+R Bródno

Na razie Zarząd Transportu Miejskiego szuka firmy, która przygotuje koncepcję architektoniczno-budowlaną. W warunkach przetargu ogłoszonego podczas kryzysu gospodarczego zapisano m.in. konieczność montażu paneli słonecznych i ładowarek dla samochodów elektrycznych, które z pewnością znacznie podniosą koszt budowy. ZTM liczy przy tym na cud, którym byłoby zdobycie dla parkingu dotacji z pogrążonej w kryzysie, pomniejszonej o Wielką Brytanię Unii Europejskiej.

(dg)

 

REKLAMA

Komentarze (12)

# ankieter

17.06.2020 18:38

Puszczenie końcówki M2 na Bródno miało sens 40 lat temu. Nie mam pojęcia po co zabrnięto w ten głupi pomysł. Trzeba jak najszybciej zaprojektować odnogę z jedną-dwoma stacjami w stronę Głębockiej. Tramwaj na górze byłby uzupełnieniem.

# Major

17.06.2020 20:34

Okazała świątynia to straszne nadużycie. Szkaradztwo straszne z mokrego snu proboszcza. Ale pomysł kończenia metra w samym środku osiedla gdzie 800 metrów dalej mamy duży węzeł komunikacyjny i masę nieużytków to jeszcze większa głupota. Niektórzy radni Warszawy starali się o przedłużenie metra do Toruńskiej i tam można by sobie budować parkingów ile chce się, ale cóż, nie da się.

# jacek11

17.06.2020 21:20

Za to bazar to jest miejsce z którego powinniśmy być dumni!
Zachować go w naturalnym, niezmienionym stanie jak 30 lat temu.
Niech to zostanie żywe muzeum z żywymi eksponatami.

REKLAMA

# spheere

18.06.2020 06:58

Ponowie pytanie - dlaczego nie moznabylo dodać jeszcze,e jednej stacji abu metro dofarli do ul Wysockiego i stacji PKP Wwa/Toruńska tylko kończy się w środku osiedla???

# Marek Lech

18.06.2020 07:01

Wybór miejsca na parking jest całkowicie chybiony i to z trzech powodów. Po pierwsze lokowanie wielkiego parkingu tuż obok koscioła budzi wątpliwości estetyczne i psychologiczne. Po drugie mieszkańcy Bródna są przyzwyczajeni do korzystania z bazarku i nawet obecnie, gdy jest mocno okrojony i odgrodzony, licznie tam bywają. Bazarki na Trockiej, przy Wiatracznej i inne ulokowane w lokalnych centrach mają się świetnie, a problem estetyki to jedynie kwestia stosunkowo niewielkich pieniędzy. Po trzecie mieszkańcy Białołęki jadący Głębocką, aby dojechać do parkingu będą musieli przejechać dodatkowy kilometr Kondratowicza, która zgodnie z przyjętymi planami ma być zawężona i spowolniona. Rozsądnym rozwiązaniem wydaje się ulopowanie nowego parkingu na zapleczu ratusza, gdzie jest sporo pustego miejsca i dojazd będzie łatwiejszy.

# Jasnienpani

18.06.2020 09:26

Do ankieter: glebocka to kiedyś pola i bagna a to że ludzie za trasa pokupowali sobie mieszkania okno w okno bez normalnych dróg i komunikacji to ich problem. Bródno jest dobrym miejscem na metro a jedyne co powinni zmienić to stacje końcową ulokować przy PKP toruńska

REKLAMA

# Jarek_P

18.06.2020 09:59

#Marek Lech napisał(a) 18.06.2020 07:01
Po pierwsze lokowanie wielkiego parkingu tuż obok koscioła budzi wątpliwości estetyczne i psychologiczne.

W psychologiczne nie wnikam, ale co do estetyki, to ten konkretny kościół ma ową estetykę na tak specyficznym poziomie, że dowolna budowla postawiona obok wpłynie nań wyłącznie pozytywnie. Brzydsza, choćby nie wiem co robić i tak nie będzie, a jaka by nie była, przez sam fakt przysłonięcia tej szkarady z jednej strony już zaplusuje.

# Lelo

18.06.2020 12:03

Bazar zostawić, metro doprowadzić do pkp i tam zrobić parkingi

# Adam1234

18.06.2020 12:44

trzeba pamietac o takim szczególe ze takie parkingi obecnie nie mogą być wykorzystywane w nocy np do parkowania samochodów mieszkańcó okolicznych bloków :) , a podobny parking jest na Marymoncie i zobaczcie czy on sie sprawdza, taki parking winien byc wybudowany wraz z tymczasową stacja ostatnia metra ale przy PKP Toruńska!!!!!!

REKLAMA

# lubietramwaj

18.06.2020 12:53

i bardzo dobrze! życzę tego aby całe Bródno zostało zalane samochodami. przecież mieszkańcy Bródna sami tego chcieli. tak walczyli o metro mimo tego że mają kilka linii tramwajowych którymi czas dojazdu do centrum jest podobny jak metrem. Ale metro to brzmi tak dumnie. Metro powinno jechać na rozrastającą się Białołękę, a nie w środek dobrze skomunikowanego Bródna.

# Castor Troy

18.06.2020 19:41

Faktycznie ten parking w ogóle nie pasuje w miejscu bazarku, przydało by się przedłużyć II linię metra, ale według mnie nie do PKP Toruńska, a w okolice Żerań FSO, a dlaczego? Dlatego, że pociągi jadące od strony Modlina mają doskonałe połączenie z Pragą i Centrum miasta, natomiast Żerań FSO przy Modlińskiej ma ogromne zaplecze komunikacyjne i handlowe. Można by tam gdzieś postawić taki parking,może pomogło by to trochę mieszkańcom Tarchomina i zmotoryzowanym mieszkańcom Legionowa i okolic. Budowy stacji na Tarchomin i Białołękę ja napewno nie dożyje

# Drogowiec

18.06.2020 19:50

Taaaak każdy Polaczek wie sam wszystko najlepiej. Żałosne.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024