REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Drogi

Obwodnica Pragi nigdy nie powstanie? "Przebój kolejnych kampanii wyborczych"
REKLAMA

Czy rejon Dworca Wileńskiego zostanie kiedykolwiek odkorkowany? Źródło: ZTM


Obwodnica Pragi nigdy nie powstanie? "Przebój kolejnych kampanii wyborczych"

Jak zauważa Warszawski Alarm Smogowy, nowa ulica między rondami Wiatraczna i Żaba to jedna z nielicznych inwestycji, które pogodziłyby kierowców i przeciwników aut. Według zapowiedzi sprzed trzech lat budowa miała zakończyć się w 2025 roku.

REKLAMA

Muzeum "sztuki" ważniejsze od obwodnicy Pragi
Muzeum "sztuki" ważniejsze od obwodnicy Pragi Jedna z najpilniejszych inwestycji transportowych w Warszawie znów się opóźnia. Jednocześnie zadłużone miasto lekką ręką przeznacza kolejne 180 milionów na nowe muzeum.
czytaj
"W 2025 roku domkniemy budowę obwodnicy śródmiejskiej: do ruchu oddamy odcinek z ronda Wiatraczna do ronda Żaba" - taka zapowiedź padła podczas kampanii wyborczej ze strony kandydata na prezydenta Warszawy, Rafała Trzaskowskiego. Po trzech latach kadencji Warszawski Alarm Smogowy postanowił sprawdzić wykonanie programu wyborczego. Efekty opublikowano w raporcie pt. "Od miasta dla aut do miasta dla wszystkich?", sfinansowanego z dotacji European Climate Foundation.



REKLAMA

Obwodnica Pragi - kiedy powstanie?

Otaczająca Śródmieście, Muranów i Pragę "obwodnica śródmiejska" była planowana już w latach 60. Z myślą o niej przebudowano Towarową, Okopową i Słomińskiego oraz zbudowano Trasę Łazienkowską, ale później - gdy gęsta zabudowana zaczęła "wylewać się" za wyznaczony pierścień tras - plany zostały odłożone na wiele lat. Odkurzono je pod koniec lat dziewięćdziesiątych, gdy przebudowano rondo Żaba. Ostatni odcinek, mający połączyć rondo Żaba z rondem Wiatraczna, nie powstał do dziś.

- Praska część obwodnicy śródmiejskiej to evergreen kolejnych warszawskich kampanii wyborczych - piszą aktywiści. - Przypomina linię horyzontu, którą wciąż widać, ale nie można się do niej zbliżyć. Ostatnie widoczne działanie w tej sprawie to przeprowadzone w 2017 roku konsultacje społeczne na temat kształtu obwodnicy. Już na początku 2019 roku, czyli zaraz po rozpoczęciu kadencji, ratusz zapowiedział przesunięcie inwestycji. W listopadzie 2019 roku, przedstawiając budżet na kolejny rok, Rafał Trzaskowski przyznał, że odkłada ją na półkę, do czasu poprawy sytuacji budżetowej (lub uzyskania dofinansowania z rządu). To jedna z nielicznych nowych inwestycji drogowych, która mogłaby ucieszyć zarówno zwolenników transportu samochodowego, jak i zrównoważonego transportu.



REKLAMA

Odkorkować Targową

Z perspektywy kierowców obwodnica Pragi będzie miała za zadanie odkorkowanie Targowej i Grochowskiej oraz stworzenie nowego, wygodnego połączenia między Grochowem a Targówkiem. Warszawski Alarm Smogowy liczy na to, że jej otwarcie umożliwiłoby przebudowę Targowej, zapewne spodziewając się zwężenia jezdni, poszerzenia chodników i budowy dróg rowerowych z prawdziwego zdarzenia.

- Jednocześnie, w wypadku budowy tej obwodnicy w przekroju 2x2 [dwie jezdnie po dwa pasy ruchu - red.] z rezerwą pod równoległą obwodnicę tramwajową (co postulowały m.in. Tramwaje Warszawskie), mógłby na tej inwestycji zyskać w przyszłości też transport zbiorowy - czytamy w raporcie.



REKLAMA

Projekt za miliony

Według ostatnich planów nad terenami kolejowymi między Grochowem a Targówkiem Fabrycznym miał powstać 800-metrowy wiadukt z trzema pasami ruchu w każdym kierunku. Zabraniecką planowano przebudować na arterię podobną do Radzymińskiej oraz odciąć od niej Dźwińską, Beczkową i Ludwicką. Wjazd na poszerzoną ulicę byłby możliwy tylko na skrzyżowaniach ze światłami z Księżnej Anny i Kijowską. Za Kijowską Zabraniecka miała się zwężać z sześciu do czterech pasów ruchu, a następnie łączyć z Radzymińską zwykłym skrzyżowaniem.

W 2016 roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał z firmą MP Mosty umowę na wykonanie projektu i uzyskanie zezwolenia na realizację obwodnicy od ronda Wiatraczna do Radzymińskiej. W najlepszym razie dokumenty za 6,7 mln zł trzeba będzie w przyszłości zaktualizować, w najgorszym - wyrzucić do kosza.

(dg)


REKLAMA
  • Poleć
  • Polub Tu Stolica
  • Udostępnij





12.10.2021 13:11 #RJW
Wielokrotnie o tym pisałem na grochowniepragapd. worpress.com: to jest jedna z najważniejszych spraw i zastępowanie jej bajkowymi projektami to skandal. 6,5 km bariery kolejowej!!!!! (-) ekspert inżynierii eksploatacji
13.10.2021 10:08 #Trzasku
I kolejna obietnica bez pokrycia... nasz super Prezydent Warszawy od mostu pieszego.
13.10.2021 22:53 #mieszkaniec Grochowa
Kolejny dowód na to, że o mieszkańcach Grochowa jaśniepaństwo z ratusza przypomina sobie tylko przy okazji wyborów...

Ciekawe, czy nadal obowiązuje zasada, że rondo Wiatraczna to peryferia Warszawy, jak raczył kilka lat temu rzec przedstawiciel ratusza spytany o to, czy w tej okolicy stanie stacja Veturilo...

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

REKLAMA

więcej



REKLAMA
REKLAMA


więcej


REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA