REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

O transporcie szynowym na Targówku

  9 września 2011

alt='O transporcie szynowym na Targówku'

Najważniejszą dla mieszkańców Targówka inwestycją w rozwój transportu szynowego jest poprowadzenie przez dzielnicę II linii metra. Obecnie budowany jest jej centralny odcinek - rondo Daszyńskiego - Dworzec WarszawaWileńska (planowane zakończenie - 2013 r.).

REKLAMA

W ramach aktualnego dofinansowania dla metra z funduszy UE uwzględniono też wykonanie projektów budowlanych dla siedmiu kolejnych stacji, w tym trzech w kierunku wschodnim - przy Szwedzkiej oraz dwóch na Targówku. Ich realizacja jest uzależniona od otrzymania kolejnej dotacji unijnej w latach 2014-2020. W optymistycznym wariancie przystanki te powinny zostać zbudowane właśnie w tym okresie unijnego finansowania. Przy ocenie możliwości finansowych należy jednak pamiętać, że równocześnie planuje się wydłużenie II linii w kierunku zachodnim - na Wolę i Bemowo.

A tramwaj?

W Strategii Rozwoju Transportu w Warszawie możemy wyczytać o planach budowy nowej linii tramwajowej od pl. Wilsona, przez nowy most Jacka Kuronia (na przedłużeniu ul. Krasińskiego) do skrzyżowania ulic Budowlana/Odrowąża i dalej wzdłuż Św. Wincentego do Trasy AK w rejonie węzła "Głębocka", tj. przy Centrum Handlowym "Targówek". Plan ten nie ma jednak na razie szans na realizację, ponieważ budowa wspomnianego mostu, ze względów finansowych, została odłożona na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Kup bilet

Przyszłość w rękach kolejarzy

Zbudowanie krótkiego łącznika pomiędzy stacjami Warszawa Zachodnia i Warszawa Wola pozwoliłoby na stworzenie kolejowej obwodnicy centrum Warszawy.
Mieszkańcy Targówka mogliby efektywniej wykorzystywać także kolej miejską, jednakże w tym celu konieczne byłoby... zbudowanie krótkiego łącznika pomiędzy stacjami Warszawa Zachodnia i Warszawa Wola. Może być to dość kłopotliwa inwestycja, ponieważ wymagałaby przebudowy całego układu torowisk w tym rejonie. Jej przeprowadzenie pozwoliłoby jednak utworzyć kolejową obwodnicę centrum Warszawy. Byłoby to znacznie tańsze niż np. budowa kolejnej linii metra, a dla systemu transportowego w mieście mogłoby okazać się równie efektywne. Pociągi miejskie wyruszałyby ze stacji Zachodnia, przez Śródmieście do Wschodniej, a następnie przez Zoo, Gdańską i Wolę z powrotem do Zachodniej (i oczywiście druga linia w przeciwnym kierunku). Z punktu widzenia mieszkańców Pragi i Targówka ważne byłoby dobudowanie (na nowo powstałej obwodnicy) dwóch nowych stacji - w okolicy ronda Żaba oraz przy Radzymińskiej. Dzięki temu łatwo można byłoby się przesiąść do pociągu, który dowoziłby pasażerów do różnych punktów Warszawy, niekoniecznie pokrywających się z linią metra. Na razie nie ma niestety żadnego terminu utworzenia obwodnicy kolejowej, ale warto prowadzić dalsze prace projektowe i zabiegać o fundusze.

Marcin Święcicki
poseł (1989-1991 / 1993-1997 / 2011-), były prezydent Warszawy (1994-1999) i minister współpracy gospodarczej z zagranicą (1989-1991)

 

REKLAMA

Komentarze (7)

# Ja....

28.10.2011 11:53

Zobaczymy co Pan zrobi teraz dla nas....pisać i gadać każdy potrafi... A Pani Hania i tak robi co chce czyli nic dla Targówka....

# obserwator74

29.10.2011 11:09

Do Ja.... Koncepcja wykorzystania torów kolejowych w komunikacji miejskiej jest bardzo dobra. Warszawa ma znakomitą ich sieć, dwa mosty kolejowe, jedną obwodnicę gotową i potencjał na drugą. zainwestowanie w te połączenia to o wiele mniejsze kwoty niż np. upieranie sie przy budowie metra, a efekt dla miasta znacznie większy i to we wszystkich dzielnicach. Akurat w tej sprawie pan MŚ ma więcej do powiedzenia niż pani HGW i warto go posłuchać, zwłaszcza że jeszcze PO nie założyła mu knebla i miejmy nadzieje, że do tego nie dojdzie.

# MrLuq

14.01.2012 18:47

Do obserwatora74
Wszystko pięknie tylko do PKP Praga i PKP Toruńska ciężko się dostać. Metro będzie miało stacje w typowych węzłach komunikacyjnych, natomiast linia PKP biegnąca do Legionowa i dalej jest na zupełnych peryferiach osiedla. Proszę sobie porównać obecny czas dojazdu z Bródna do Centrum (tramwaj+metro) i czas DOTARCIA do którejś PKP (autobus na PKP Praga co pół godziny, polecam wizytę gdy jest wieczór; a do PKP Toruńska obecnie tylko w kaloszach, no i daleko, a kasować bilet na dwa przystanki...) i dalej pociągiem do Gdańskiej.
Idea może słuszna, ale jak stacja będzie w centrum Bródna...

REKLAMA

# Marcin

15.01.2012 09:57

Dlatego trzeba zbudować stację Rono Żaba, a także dwupoziomową stację przy Radzymińskiej, gdzie krzyżują się dwie linie kolejowe. Zbudowanie stacji to kilkanaście mln

# mieszkaniec 1

16.01.2014 17:41

Niech władze Targówka pilnuja właściwego przebiegu linii metra do centrum Bródna i stacji. Brodno musi miec silne wsparcie i czuwać nad planami bo nigdy nie doczeka się metra. Juz widac znacznie prężniejszych ludzi na Tarchominie. Niedawno był to zascianek. Mieszkancy Bródna oczekują od władz aby pilnowali terminow budowy i trasy linii metra! Chcemy miec szybkie połączenie z Centrum - zasługujemy na METRO! Jest nas ponad 100 tys. Przyglądamy się władzom Dzielnicy kazdego dnia!

# MarianRadna

16.01.2014 17:51

Zgadzam się. METRO jest dla mieszkancow Brodna najważniejsze. Rzezby w Parku, fontanna kanałkowa to są bzdury. Wydawanie naszych pieniędzy na niepotrzebne drobiazgi. Nr 1 - to METRO, Nr 2 to - Parkingi PODZIEMNE i PIETROWE, aby samochodzy nie stały pod naszymi klatkami i jezdziły po naszych chodnikach i butach. Za duzo jest mieszkancow aby murować nasze trawniki i przestrzenie na złapanie oddechu i niszczenie zielonych drzew. Wielkie drzewa to była nasza przewaga nad koszmarnym Ursynowem.
METRO ma zmierzać do centrum Brodna - żadna kolejka na obwodzie tego nie zastąpi - nie mydlić nam oczu kolejką. Chcemy Stacji METRA w CENTRUM BRODNA!

REKLAMA

# drFager

17.01.2015 03:52

Pan Święcicki chce uszczęśliwić Targówek jakimś tramwajem najwcześniej za 20 lat. Niech on lepiej pilnuje Brukseli. Bródno ma już swój tramwaj . Jeżeli ma się rozwijać komunikacja tramwajowa w dzielnicy to są to dwa kierunki > Jeden to przedłużenie Szwedzkiej - ale zastępuje ten kierunek METRO. A drugi kierunek to przedłużenie linii od Dw Wschodniego do Oś. Wilno i dalej do Marek. W kwestii transportu zbiorowego w dzielnicy pierwszą i pilną sprawą jest terminowe wykonanie zaplanowanej II linii METRA. Bo nie chcemy opóźnień takich jak w pierwszym etapie budowy tej linii. Jeżeli pan Święcicki chciałby przypilnować tematu to mieszkańcy będą o nim dobrze mówić i przeciwstawnie odwrotnie.
więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA