REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Nowe wiadukty już za rok?

  8 października 2010

Już w listopadzie rozpocznie się budowa dwóch wiaduktów nad torami przy ulicach: Mehoffera i Klasyków. Według planów za 12 miesięcy mają być gotowe.

REKLAMA

- PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach modernizacji linii z Warszawy do Gdyni wy-budują wiadukty drogowe w miejsce istniejących przejazdów kolejowych - zapo-wiedział Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PLK. O kontrakt w wysokości 33 mln euro ubiegało się siedem firm, przetarg wygrał warszawski Intop.

- Nareszcie - komentują mieszkańcy. - O te wiadukty walczymy od co najmniej 10 lat!

Ruszamy w listopadzie

Podpisanie umowy to dopiero początek. Wykonawca zapowiada, że pierwsze prace przy Klasyków i Mehoffera ruszą w listopadzie. - Przekazanie placu budowy nastąpi najwcześniej 10 dni po podpisaniu umowy, a rozpoczęcie robót planowane jest na pierwszą dekadę listopada - informuje Sławomir Krawczyk z firmy Intop. Dopiero po wejściu na budowę firma przedstawi projekty organizacji ruchu przy obu inwestycjach. Budowa powinna zakończyć się 12 miesięcy od rozpoczęcia prac, ale, jak zapowiadają urzędnicy, może się przedłużyć, jeśli zima będzie bardzo sroga.

Wstąp do księgarni

Choszczówka i Płudy bez szlabanów

- Powstanie wiaduktów nie tylko umożliwi prowadzenie ruchu kolejowego z pręd-kością 160 km/h, ale przede wszystkim poprawi płynność ruchu kołowego w okolicy - przekonują urzędnicy. Liczą też, że obie inwestycje odblokują zakorkowane ulice Mehoffera i Klasyków i zwiększy się bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. - Wiadukty zminimalizują liczbę wypadków kolejowodrogowych, dlatego na odcinku Warszawa WschodniaNasielsk będzie aż 16 wiaduktów, z tego dwa na Białołęce - chwali się Łukasz Dyrelak z wydziału prasowego PLK. Oba białołęckie wiadukty ma-ją mieć też chodniki dla pieszych oraz ścieżki rowerowe bądź wydzielony wmalo-wany pas dla rowerzystów.

REKLAMA

Bezpiecznie bez schodów?

Co ciekawe, początkowy projekt wiaduktu na Mehoffera nie przewidywał schodów na tym wiadukcie, ani windy. - A to może prowokować ludzi, którym nie będzie się chciało dojść do początku wiaduktu, do wchodzenia na tory - uważa wiceburmistrz Piotr Smoczyński. To dlaczego nie ma schodów? Chodzi prawdopodobnie o osz-czędności. Na Mehoffera nie ma stacji kolejowej, a zrobienie schodów wymaga umieszczenia także podjazdów dla niepełnosprawnych, co jest dosyć kosztowne.

Czy w ostatecznym projekcie coś się zmieniło? - pytamy. Przedstawiciele PKP PLK nie chcą na razie komentować sprawy. - Wszystko wyjaśni się w dniu podpi-sania umowy - mówią i zachowują tę informację dla siebie. Do tematu wrócimy.

Marzena Zemlich

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

REKLAMA

REKLAMA