REKLAMA

Wawer

drogi »

 

Nowe rozwiązania dla Lucerny

  17 stycznia 2014

alt='Nowe rozwiązania dla Lucerny'

Dla ulicy Lucerny drogowcy mają jeden cel: spowolnić ruch samochodów. Miał temu służyć znajdujący się tam system "inteligentnych świateł". Nie sprawdził się jednak. Obecnie ulicę czekają kolejne zmiany.

REKLAMA

Lucerny jest specyficzną ulicą - zaczyna się i kończy małym rondem. Panuje na niej dosyć spory ruch - nie tylko samochodów, ale i pieszych. Auta nie powinny jeździć tam szybko, nagminnie jednak to robią. Obecnie na Lucerny są światła służące do spowolnienia ruchu. Ich działanie polega na pomiarze prędkości nadjeżdżającego samochodu i automatycznej zmianie barwy na czerwoną, jeśli dane auto przekracza dozwoloną prędkość, czyli 50 km/h. Wtedy kierowca ma się zatrzymać i odczekać chwilę. System ten miał wiele zalet, począwszy od łatwości montażu i ceny, na początkowym i, jak się teraz okazuje, krótkotrwałym zadowoleniu mieszkańców skończywszy. Teraz już mało kto uważa je za skuteczne. Światła w wielu przypadkach nie zdają zwyczajnie egzaminu. Część kierowców - jadących zbyt szybko - ignoruje je, przejeżdżając na czerwonym i zostawiając wątpliwą przyjemność zatrzymania się innym, którzy akurat jadą za nim i robią to przepisowo. Niektórzy tak przyzwyczaili się do pomiarów, że kompletnie przestali zwracać uwagę na czerwone światła.

Co będzie lepsze?

Skoro inteligentne światła spowalniają jedynie "ludzi dobrej woli", co zrobić z pozostałymi?

Jeszcze pół roku temu Zarząd Dróg Miejskich prowadził badania, których wynikiem miał być nowy sposób na spowolnienie ruchu na Lucerny. Kierowcy przyzwyczaili się do pomiarów i kompletnie przestali zwracać uwagę na czerwone światło. Obecnie wiadomo już, co się zmieni. - Zlikwidujemy te sygnalizatory. Całą ulicę, od ronda do ronda, wyposażymy w spowalniacze. Zmusimy kierowców do tego, żeby zmieniali tor jazdy. Będą musieli trochę odbić w prawo, czyli zwolnią - tłumaczy Adam Sobieraj, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich.

Czy ten system się sprawdzi?

DZ

 

REKLAMA

Komentarze (6)

# Mieszkaniec Wawra

18.01.2014 07:11

"System ten miał wiele zalet" śmiech na sali. Ten system miał same wady. Światła zmieniały się na czerwone, ale tylko dla tych którzy jechali przepisowo przed samochodem który jechał za szybko. System działał o parę sekund za wolno. I nie prawda że ten jadący za szybko ignorował sygnalizację, ona po prostu zawsze włączała się za późno. Jestem mieszkańcem Wawra i widziałem tę sytuację nieraz. Nieraz musiałem stać na czerwonych światłach za jakiegoś barana, który jechał przede mną za szybko. I nigdy sygnalizacja nie włączała się dla niego, tylko zawsze dla mnie. powtórzę raz jeszcze, sygnalizacja działała za wolno. Byłby to dobry system, gdyby ktoś to wyregulował.

# abcd

19.01.2014 11:37

kretyński system spowalniania, stosowany ileś lat temu powszechnie w niemieckich wiochach postenerdowskich leżących wzdłuż tras numerowanych.
W miastach wycofano się z niego, gdyż manewrowanie powoduje wzrost szeregu innych zagrożeń bezpieczeństwa drogowego. Takie spowalniacze są dla TIRów w wiochach. Nie ta półka myślenia Panowie, chyba, że nasza "metropolia" ...

# jonasz

20.01.2014 10:27

Hm,
jeszcze dwa miesiące temu GW donosiła, że ZDM poinformował o zamontowaniu "kocich oczek" na przejsciach ( nie ma do dziś) i o planowanych azylach dla pieszych, teraz już tylko mowa o spowalniaczach:(.

REKLAMA

# miłośnik_motyk

20.01.2014 11:21

Przede wszystkim to te światła odwracały uwagę od znajdującego się za nimi przejścia dla pieszych. Kierowcy tak się koncentrowali na tym żeby nie "złapać czerwonego" że za sygnalizatorem w euforii wciskali gaz mimo tego że piesi wchodzili właśnie na przejście. To co pisał #Mieszkaniec Wawra dokładnie obrazuje skuteczność tego systemu. Do tego należy dodać ze prędkość dozwolona na Lucerny w nocy jest inna niż w dzień czego te światła nie były w stanie uwzględnić.
Niestety głupawe spowalniacze prawdopodobnie utrudnią życie tym, którzy jeżdżą tą ulicą kilka bądź kilkanaście razy dziennie. Prawdopodobnie też utrudnią wjazdy na posesje i parkowanie pod sklepami (możliwe jest zastosowanie wysepek).

# gido

24.01.2014 20:03

bez sens....wystarczy polozyc kilka wysepek w stylu tych na Mrowczej....do wykoania w jeden dzien....a tu jak widze inwestycja planowanie itd bedzie poszerzenie jezdni budowa wysepek na srodku itd. bez sens... widze ze na bezsensowane inwestycji jest kasa a na ustawienie znakow "fotoradar" na ulicy Juhasow nie mozna sie doprosic. Na tej ulicy mimo ograniczenia predkosci pedza setka, jakos to nikogo ni interesuje ...chyba ze czekaja do tragedii tak jak na Mrowczej czy na skrzyzowaniu Mrowczej ze Zwolenska.
i dlaczego nikt myslacy nie zrobi oswietlenia nad pasami dla pieszych.....wypadki byly spowodowane nie tylko predkoscia ale i brakiem widocznosci, wieczoerem w ogole nie widac ze ktos sie zbliza do przejscia.....

# miłośnik_motyk

05.02.2014 12:46

#gido napisał(a) 24.01.2014 20:03
bez sens....wystarczy polozyc kilka wysepek w stylu tych na Mrowczej....do wykoania w jeden dzien....
To co proponujesz to jest właśnie bez sensu. Właśnie te progi na Mrówczej najbardziej biją w mieszkańców poruszających się tam najczęściej, a przypadkowi kierowcy firmówek nawet na nich nie zwalniają (SUVy podobnie). Fizyczna przebudowa jezdni tak jak na Patriotów przy Solidnej zmusi do zmniejszenia prędkości każdego, a do tego pozwoli wygospodarować azyl dla pieszych.
Niestety stanie się to kosztem długości podjazdu do kilkunastu posesji i spowoduje trudności we wjechaniu we własną bramę jak to ma miejsce na rondzie Trakt Lubelski/Bronowska.

REKLAMA

więcej na forum

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuWawer

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe