REKLAMA

Bielany

społeczeństwo »

 

Na Wrzecionie ruszyła budowa bloku. "Dziękujemy za pozbawienie nas parkingów"

  28 października 2020

alt='Na Wrzecionie ruszyła budowa bloku. "Dziękujemy za pozbawienie nas parkingów"'
TZ

- Inwestor wynajął część parkingu, pozbawiając obecnych mieszkańców kilkunastu miejsc parkingowych. Zgodę wydał burmistrz. Dziękujemy - pisze pan Tomasz.

REKLAMA

Jak pisze na facebookowej grupie "Wrzeciono Nasze Osiedle" pan Tomasz, pod decyzją o przekazaniu części parkingu w dwuletnią dzierżawę dla dewelopera podpisali się burmistrz Grzegorz Pietruczuk i wiceburmistrz Włodzimierz Piątkowski.

"Dziękuję za zabranie nam kilkunastu miejsc parkingowych"

- Codziennie wieczorem robię kółka po osiedlu, by gdzieś zaparkować i szlag mnie trafia. Będzie jeszcze gorzej, niestety. Wciskają nowe bloki między stare - złości się pani Agnieszka. - Wracałem około 21 i mój mały synek zasnął... Zaparkowałem po raz pierwszy tak daleko od bloku - 500 m. Mięśnie mi się wzmocnią. Na szczęście szkrab się nie obudził. Teraz to już będzie codzienność. Dziękuję za zabranie nam kilkunastu miejsc parkingowych - ironicznie komentuje pan Krzysztof. - Jak zabierają miejsce, to mogliby pomyśleć, że potrzebne będzie coś w zamian. Ten parking zawsze był zapełniony, samochody muszą się gdzieś podziać. To nie są czasy PRL-u, że na blok były dwa, góra trzy auta. Mamy w powietrzu parkować? - dopytuje pan Paweł.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Urzędnicy: "Chcieli całość, mają część"

Jak tłumaczą urzędnicy, decyzja o wydzierżawieniu części parkingu zapadła po spotkaniu z zarządcą budynków Przy Agorze 8 i Wrzeciono 36 oraz zainteresowanych mieszkańców.

- Wykonawca inwestycji Przy Agorze 6 złożył wniosek o dzierżawę parkingu w całości, na co nie było zgody wiceburmistrza Włodzimierza Piątkowskiego. Pod koniec września odbyło się spotkanie z zarządcą wspólnot mieszkaniowych budynków Przy Agorze 8 i Wrzeciono 36 oraz mieszkańców - informuje Urzędu Dzielnicy Bielany.

Ustalono, że wykonawca wydzierżawi tylko część parkingu (13 miejsc postojowych, w tym dwóch miejsc zajmowanych przez porzucone samochody), zachowa ciąg pieszo-jezdny, a po zakończeniu dzierżawy naprawi nawierzchnię oraz wymieni zniszczone elementy. Inwestor przyjął ustalenia, a pismo 9 października zostało przekazane zarządcy budynku wspólnot mieszkaniowych Przy Agorze 8 oraz Wrzeciono 36. Dodatkowo na inwestora nałożono obowiązek przebudowy skrzyżowania Wrzeciono - Przy Agorze (w celu poprawy bezpieczeństwa - wykonanie szerokich azyli).

- Alternatywą dla wynajęcia parkingu było udostępnienie wykonawcy całej przestrzeni w pasie drogowym od skrzyżowania przy Agorze z Wrzeciono do terenu parkingu. Przy tej wersji byłaby konieczność wyłączenia większej liczby miejsc postojowych - tłumaczą urzędnicy.

REKLAMA

Co powstaje na Wrzecionie?

Apartamenty Przy Agorze 6 to najnowsza propozycja mieszkaniowa firmy Home Invest. Na stronie inwestora czytamy: "Projekt charakteryzować się będzie wyjątkową architekturą oraz kaskadową zabudową. W ramach inwestycji powstanie 87 apartamentów oraz siedem lokali usługowych. Nowoczesna architektura w połączeniu z najwyższą dbałością o detale została pomyślana w taki sposób, aby wyróżnić się na tle otaczającej zabudowy. Największym atutem apartamentów Przy Agorze 6 są duże tarasy, balkony i loggie przynależne do każdego mieszkania na piętrach oraz przestronne ogródki na parterze. W części podziemnej budynku znajdzie się dwukondygnacyjny garaż z miejscami parkingowymi oraz funkcjonalnymi komórkami lokatorskimi".

(DB)

 

REKLAMA

Komentarze (18)

# Babcia parkingowa

28.10.2020 15:20

Po zakończeniu budowy pojawią się ogłoszenia o wynajmie miejsc postojowych w garażu podziemnym,ale pan Tomasz i pani Agnieszka muszą parkować za darmo i będą woleli dymać 500m niż zapłacić za wynajem/kupno miejsca postojowego.

# KIA

28.10.2020 17:38

#Babcia parkingowa napisał(a) 28.10.2020 15:20
Po zakończeniu budowy pojawią się ogłoszenia o wynajmie miejsc postojowych w garażu podziemnym,ale pan Tomasz i pani Agnieszka muszą parkować za darmo i będą woleli dymać 500m niż zapłacić za wynajem/kupno miejsca postojowego.
Kupili mieszkanie i mieli darmowe miejsca, wiec slusznie maja pretensje do miasta, ze teraz ich nie bedzie. Ich mieszkania stracily na wartosci i powinni domagac sie od miasta rekompensaty a miasto od inwestora. W normalnym kraju gdzie szanuje sie wlasnosc i prawa ludzi tak wlasnie by to dzialalo, a inwestor 5x by sie zastanowil czy oplaca mu sie taki interes i to tylko przy zalozeniu, ze mamy tak glupich urzednikow, ze wydaja na to pozwolenie.

 drugastrona

28.10.2020 17:41

Metro i tramwaj tuż obok, ale nie, trzeba jeździć samochodem i żądać miejsca parkingowego pod samymi drzwiami :D

REKLAMA

# Babcia parkingowa

28.10.2020 17:45

Tak,wszędzie dojedziesz metrem.A co do tramwaju,to kursuje coraz rzadziej.
KIA-darmowe miejsca powiadasz mieli,bo kupili mieszkanie? A jakby nie kupili,to by nie mieli darmowych miejsc?? A może to mnie powinni płacić za darmowe parkowanie? Bo grunt jest miejski,a ja jestem z Warszawy

# tatko

28.10.2020 19:39

Spoko nie kłócić się i cicho siedzieć bo rada warszawy wprowadzi wam zaraz płatną strefę parkowania oczywiście dla waszego spokoju i aby było więcej miejsc.

# Ask

28.10.2020 19:41

Mieszkam obok, studiowałem na WAT. Samochodem dojazd zajmował mi 10-15 minut, komunikacją miejską 45-65 minut. Jak ktoś krytykuje ludzi, że jeżdżą samochodami, to proszę się zastanowić...

REKLAMA

# Beata35

29.10.2020 11:37

Ich stare graty wartości nowego roweru trują tylko środowisko.

# lideksynubeka

29.10.2020 14:52

A ty zostawiasz zbyt duży ślad węglowy. Pora się abortować, bo nie zostanie nic klimatu dla imigranckiej dziczy

# Beata35

30.10.2020 12:51

#lideksynubeka napisał(a) 29.10.2020 14:52
A ty zostawiasz zbyt duży ślad węglowy. Pora się abortować, bo nie zostanie nic klimatu dla imigranckiej dziczy
Podobno nap**ać kobiety mieli imigranci a jednak nap**ają narodowcy na ulicach.
powiem ci jedno ....wyp...aj

REKLAMA

# lideksynubeka

30.10.2020 17:13

Chciałyście równości, to ją macie. Od kilku dni walnięcie w ryja dziczy rodzaju żeńskiego jest czymś normalnym. Przecież walczycie o prawa kobie. Do dostawania po ryju na równo z mężczyznami.

# Gazrurka

30.10.2020 21:55

#lideksynubeka napisał(a) 30.10.2020 17:13
Chciałyście równości, to ją macie. Od kilku dni walnięcie w ryja dziczy rodzaju żeńskiego jest czymś normalnym. Przecież walczycie o prawa kobie. Do dostawania po ryju na równo z mężczyznami.
Dobre!

# Kolo

31.10.2020 17:22

Powiem tak...jakby trzeba było płacić za korzystanie z przestrzeni publicznej to by było co najmniej połowę tych szrotow mniej. Ludzie się rozbestwili totalnie i myślą że wszystko im się należy za darmo tylko za sam fakt że istnieją. Przy czym obserwuje pewną prawidłowość że poziom roszczeniowosci jest odwrotnie proporcjonalny do tego co się samemu oferuje i co soba reprezentuje. A prawda jest taka że miejsca parkingowe co do zasady powinny być płatne, a zwolnienie przysługiwać wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach (np dla osób niepełnosprawnych i tylko na jeden pojazd). To jest przestrzeń publiczna i nie może być tak że nie daje się już nigdzie przejść bo wszędzie zestawione jest wszystko szrotami. A w rodzinach jest po kilka blachosmrodow. Chcesz szrota to plac a jak nie chcesz płacić to ci odholuja i tyle. Dosc już tego uzurpowanua sobie prawa do przestrzeni publicznej za darmo. I te niby abonamenty za 30 zł rocznie... To jest jakiś śmiech. Powinno być po 3000 zł rocznie to może by wreszcie był jakiś porządek. Chcesz mieć blisko blachosmroda to kup sobie mieszkanie z garażem, zapłać za garaż 40000 zł i będziesz miał. A jak nie chcesz to siedź cicho i nie zadaj żeby ktoś dawał komuś coś za darmo.

REKLAMA

# Cricto

31.10.2020 22:15

#Kolo
Zgadzam się, że jeśli się z czegoś korzysta, trzeba za to płacić. Tyle że w cenie paliwa 60% to podatki. Natomiast cena biletu pokrywa tylko ok. 30 % kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej.
Zostawmy kierowcom ich pieniądze, cenę biletów ustalmy poziomie czyli 230 % większą. Oczywiście żadnych zniżek na bileciki ze względu na wiek czy inne historie, bo kierowcy nie mają ulg. Jak wiadomo płacą ubezpieczenie i przegląd nawet gdy nie jeżdżą. Zostawmy kierowcom ich pieniądze, wówczas wymagajmy.
Zarzuty że nie można przejść bo samochody trzeba kierować do zarządcy terenu i straży miejskiej. Ważny jest paragraf a nie "widzi mi się".

# malwinaaa

31.10.2020 23:52

Miasto się rozrasta, to dobrze. Ale patrząc na to co dzieje się z Czajką, że działa na granicy wydajności, a do stolicy ciągle przybywa mieszkańców, może czas wrócić do starego pomysły drugiej oczyszczalni na bielanach. Pan Pietruczuk mógłby podziałać w tym temacie, bo to zniwelowało by ryzyko kolejnych awarii na wysokości Wisły

# Kolo

01.11.2020 13:22

Kolega przedmowca chyba zapomniał że w każdym cywilizowanym kraju transport publiczny jest rodzajem usługi publicznej (i zawsze jest dotowany, bo inaczej by nie istniał). Natomiast parkowanie prywatnych pojazdów jest wyłącznie zajmowaniem przestrzeni publicznej i ma wymiar wyłącznie prywatny. Trudno zatem znaleźć racjonalne powody dla których (także w wymiarze publicznym) zajmowanie przestrzen i publicznej wyłącznie w celach prywatnych miałoby być nieodpłatne. To jest dokładnie to samo co zajmowanie przestrzeni pod reklamę, ogródek czy nawet kontener na odpady budowlane w związku z remontem domu czy mieszkania. I nie mieszać do tego proszę kosztów paliwa czy przeglądów bo od tego podatki mają charter dochodu budżetu państwa a nie samorządu. A teren nie jest skarbu państwa tylko miasta. Ogólnie (jesli jest to za trudne do zrozumienia) nie może być tak że z zasobów publicznych zapewnia się za darmo każdemu w dowolnej ilości przestrzeń publiczna do parkowania dowolnej ilości samochodów prywatnych. Tu powinny być normalne komercyjne opłaty jak za zajęci A oasa drogowego lub realne abonamenty. W wieku krajach tak jest i skutkuje to racjonalizacja w podejmowaniu decyzji o kolejnym szrocie.

REKLAMA

# Cricto

01.11.2020 14:17

Kolo
Kalemu ukraść - źle. Kali kraść - dobrze. To, że transport miejski znalazł się na długiej liście usług publicznych, nie tłumaczy jego dotowania z pieniędzy tych, którzy z niego nie korzystają. Jakoś nie ma dopłat do rachunków za wodę czy odpady, mimo że to też usługi publiczne. Żeby być ścisłym, budowa miejsc parkingowych przy drogach to element infrastruktury drogowej, która również należy do usług publicznych. Mówisz, że bez dopłat transport publiczny by nie istniał. Nie wiem skąd ta teza. Jednak przyznajesz tym samym, że mieszkańcom bardziej opłacałoby się wówczas przesiąść do własnego auta. Teraz jeżdżą autobusami, bo dopłacają inni. Gdyby ceny regulował wolny rynek, natychmiast pojawili by się prywatni przewoźnicy, tak jak stało się to na przewozach międzymiastowych, gdzie państwowe molochy poupadały. To, z jakiej kasy biorą się pieniądze na te czy inne socjalne programy, nie ma żadnego znaczenia. Ważne że końcu, a raczej na początku tego łańcucha znajduje się obywatel a po drodze banda urzędników pobierających pensje. Na końcu oczywiście znajdziemy sporą grupę zadowolonych osób, którzy "za darmo" dostali to czy tamto, obok mniej zadowolonych którzy się na to składają.

# AnkaWawa

02.11.2020 07:39

#lideksynubeka napisał(a) 30.10.2020 17:13
Chciałyście równości, to ją macie. Od kilku dni walnięcie w ryja dziczy rodzaju żeńskiego jest czymś normalnym. Przecież walczycie o prawa kobie. Do dostawania po ryju na równo z mężczyznami.
Jesteś takim samym tchórzem jak twoi koledzy z szalikami.
Hu* z tobą.

# Kolo

02.11.2020 13:04

W nawiązaniu do poprzedniej wypowiedzi powiem tak... W przypadku infrastruktury, dostawy mediów, planowania przestrzennego, transportu etc nie ma i nigdy nie było tzw. wolnego rynku. To jest sfera regulowana i wynika to z pewnych założeń społecznych. Gdyby do tego podchodzić rynkowo to w 2/3 obszaru kraju nie byłoby infrastruktury energetycznej, kolejowej etc. Za wyjątkiem obszarów wysokozurbanizowanych jest to z założenia nieopłacalne. Ale kwestie ekonomicznej rentowności nie są tu elementem kluczowym. Podobnie jak z systemem ochrony zdrowia, placówki niepubliczne zajmują się wyłącznie prostymi i rentownymi procedurami natomiast jakiś nie widać aby ktoś robił procedury powiklane, wymagające kosztownego sprzętu i zatrudnionej nacstdke specjalistyczne kadry (a nie dochodzące po godzinach). W tskich sferach nawet w USA jest to regulowane w pewien sposób. Komunikacja na obszarach miejskich ma za zadanie nie tyle przynosić zysk ale ograniczać korzystanie z prywatnych samochodów (co jest plagą istna) oraz jest czynnikiem miastotworczym. Samochód jako środek komunikacji powinien być wykorzystywany ba końcu a nie jako środek podstawowy. W niektórych europejskich miastach są administracyjne ograniczenia w poruszaniu się prywatnymi samochodami w określonych strefach. Tutaj też trzeba ten temat ucywilizowsc no tego złomu jest już chyba więcej niż dorosłych mieszkańców. To już plagą.

REKLAMA

więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024