Misz-Masz w Teatrze 13
8 czerwca 2007
W weekend 26-27 maja spektaklem "Europejski Misz-Masz" Teatr 13 zakończył pracowity i owocny sezon artystyczny. Była to trzecia premiera tej grupy w bieżącym roku.
W założeniu reżysera Tomasza Służewskie-go punktem wspólnym spektakli było ukazanie współczesnej kultury mieszczańskiej w krzywym zwierciadle. Aktorzy pragnęli obnażyć prymityw-ną potrzebę doświadczania wyłącznie silnych doznań. Chęć przeżywania skrajnych emocji oraz poszukiwanie podniet, by urozmaicić nudną egzystencję, stały się motywem przewodnim trzech spektakli. Wybrany repertuar z całą pew-nością stanowił silny, pełen prowokacyjnych od-niesień komentarz społecznych defektów i kom-pleksów.
To niewątpliwie odważne przedsięwzięcie, także z uwagi na formę. Połączenie trzech spektakli to ambitne wyzwanie pod względem technicznym. Być może dla-tego reżyser zrezygnował z rozbudowanej scenografii, jaką posłużył się chociażby w inscenizacji "Wesela" Canettiego czy "Mewy" Czechowa. Zabieg doskonale wpisał się w konwencje jednoaktówek - najważniejsze okazały się postaci odgrywane przez aktorów, którzy w tak wymagającym repertuarze okazali się świetni.
Elementami dekoracji zajęła się pracująca w Białołęckim Ośrodku Kultury od niedawna Alicja Gradowska. Przestrzeń dźwiękową, czyli doskonałe efekty oraz błyskotliwe i trafne tematy instrumentalne skomponowali Krzysztof Rychta oraz Kamil Trębacz.
Tomasz Służewski zapowiada, że cykl prezentujący twórczość europejskich dramaturgów będzie kontynuowany przez Trzynastkę już w październiku.
older
Państwo Moreau.
Colette (Sylwia Dawidczyk) i Alain (Dariusz Dłużewski) oraz ich syn Robert (Leszek Służewski).