REKLAMA

Bielany

budżet obywatelski »

 

Łączniki między jezdniami Kasprowicza do likwidacji? Zaskakujący pomysł

  28 marca 2024

alt='Łączniki między jezdniami Kasprowicza do likwidacji? Zaskakujący pomysł'
Trzy łączniki pomiędzy jezdniami Kasprowicza na wysokości Makuszyńskiego, Lisowskiej i Kleczewskiej do likwidacji? źródło: ZDM

Są zakusy, żeby w ramach budowy zielonego bulwaru dla spacerowiczów pomiędzy jezdniami Kasprowicza zlikwidować trzy łączniki dwóch jezdni tej ulicy. Spowodowałoby to brak możliwości skrętu w lewo na prowadzącą w kierunku Młocin nitkę Kasprowicza z osiedlowych uliczek Makuszyńskiego, Lisowskiej i Kleczewskiej.

REKLAMA

- Budżet obywatelski pozwala pobudzić wyobraźnię mieszkańców, a ci chętnie zgłaszają nawet najbardziej irracjonalne projekty. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że czasami takie pomysły są realizowane - pisze nasz czytelnik z Bielan.

Kasprowicza: zieleń czy jezdnie?

Procedura jest taka, że najpierw projekt trafia do urzędników, a jeśli ci nie dopatrzą się przeciwwskazań w jego realizacji, odsyłają go na czerwcowe głosowanie mieszkańców. W tej fazie budżetu obywatelskiego wszystko może się zdarzyć, gdyż na projekty głosują nie tylko mieszkańcy, których dana inwestycja bezpośrednio dotyczy i zaważy na ich przyszłym funkcjonowaniu w danym osiedlu, ale też mieszkańcy z innych rejonów dzielnicy.

Niekoniecznie muszą przejmować się oni losem "sąsiada" z Wrzeciona, który utraci dogodny wyjazd spod bloku, gdyż są np. mieszkańcami odleglejszego osiedla Piaski czy też Chomiczówki. Pomysł spacerowej promenady wśród zieleni pomiędzy nitkami Kasprowicza może spodobać się wielu osobom, ale kierowcy z pewnością ostro go skrytykują.

Kup bilet

Likwidacja lewoskrętów na Kasprowicza?

Jakub Bielikowski zaproponował umożliwienie spaceru "zielonym bulwarem" Kasprowicza poprzez zlikwidowanie przejazdów samochodowych na wysokości wąskich osiedlowych uliczek Makuszyńskiego, Lisowskiej i Kleczewskiej. Mówiąc wprost, oznaczałoby to likwidację fragmentów asfaltu i zastąpienie go zielenią. To z kolei uniemożliwiłoby bezpośredni wyjazd od strony kamienic i bloków po zachodniej stronie Kasprowicza w stronę Młocin. Koszt tego projektu autor oszacował na milion złotych. Jak przekonuje, strata dla kierowców z tych okolic byłaby niewielka.

- Makuszyńskiego, Lisowska i Kleczewska są uliczkami o małym natężeniu ruchu i przejazd nimi na wprost czy skręt w lewo nie jest konieczny. Dzięki blisko położonym możliwościom zawracania kierowcy mogą skręcać w prawo i zawrócić - wyjaśnia.

Czy zgodzą się z tym urzędnicy, a następnie mieszkańcy? Przekonamy się już wkrótce.

DB

 

REKLAMA

Komentarze (10)

# Kocur

28.03.2024 11:11

A czy zgodzi się z tym PSYCHIATRA?

# Kolo

28.03.2024 23:27

Psychiatra został skierowany na elektrowstrzasy. Bez efektów. A poważnie, zaczyna się z tego wszystkiego robić jeden wielki dom wariatów. Ostrzegam przed tym już od paru lat, ale jak widać wariactwo postępuje geometrycznie. Problem w tym, że większość tych tzw budżetów obywatelskich to marnowanie publicznych pieniędzy. Publicznych, czyli niczyich a zatem w czym problem. Mały pikuś że skonczyloby się tylko na marnowaniu, ale do tego dochodzi jeszcze szkodnictwo. A podobno to w PRL głupota szła przed rozumiem. Niestety okazuje się że w PRL to dopiero było logiczne myślenie w porównaniu z tym co jest teraz. Kiedyś Orwella się czytało - dziś mamy to na żywo. I nie pomoże tu psychiatra, o którym pisze przedmowca. Nawet po serii elektrowstrzasow. Na terapię jest już za późno.

# Panjan

29.03.2024 08:11

Zły pomysł. Likwidacja tych skrętów spowoduje wydłużenie tras przejazdów, straty czasu, kormi na światłach, dodatkowe spaliny itd. "Bulwar" między dwoma ruchliwymi dwupasmówkami nie jest miłym miejscem do spacerów. A w tamtej okolicy akurat jest świetna alternatywa - lasek Bielański.

REKLAMA

# sassads

29.03.2024 15:30

Wystarczyłoby wytyczyć tam przejścia.

# Kocur

29.03.2024 18:01

Panjan dobrze prawi - codziennie z buta, często i przed pracą obchodzę dzielnię i NIGDY nie przyszło mi do głowy by się tym "bulwarem" przejść, a co dopiero na nim usiąść. Może gdyby odwalili jakiś żywopłot na całej długości zapewniając minimum prywatności, a miał bym problemy motoryczne, to bym tam posiedział. Chcieli zrobić w zamyśle coś jak na al.Wojska Polskiego ale coś nie pykło, bo jak słusznie wspomniane - obok jest nie tylko las Bielański z obszarem Psie Łajno 2000 ale przecież nasz mały, zawiewiórkowany lasek Lindego, a i mamy skwer Jarnuszkiewicza, stawy Brustmana, Park Herberta. Przy okazji lasku Lindego - jeśli czyta to osoba, która wydała decyzję o zamurowaniu dostępu do dawnej kotłowni od strony ścieżki spacerowej - oby ci łajzo grób ch...i zarósł.

# Kleks w majtkach.

30.03.2024 12:25

#Kocur napisał(a) 29.03.2024 18:01
Panjan dobrze prawi - codziennie z buta, często i przed pracą obchodzę dzielnię i NIGDY nie przyszło mi do głowy by się tym "bulwarem" przejść, a co dopiero na nim usiąść. Może gdyby odwalili jakiś żywopłot na całej długości zapewniając minimum prywatności, a miał bym problemy motoryczne, to bym tam posiedział. Chcieli zrobić w zamyśle coś jak na al.Wojska Polskiego ale coś nie pykło, bo jak słusznie wspomniane - obok jest nie tylko las Bielański z obszarem Psie Łajno 2000 ale przecież nasz mały, zawiewiórkowany lasek Lindego, a i mamy skwer Jarnuszkiewicza, stawy Brustmana, Park Herberta. Przy okazji lasku Lindego - jeśli czyta to osoba, która wydała decyzję o zamurowaniu dostępu do dawnej kotłowni od strony ścieżki spacerowej - oby ci łajzo grób ch...i zarósł.
Czy w Tworkach podłączyli internet ??

REKLAMA

# dassda

31.03.2024 10:03

Nie przyszło ci do głowy, bo nie wytyczyli przejść w osi drogi, tylko dojścia boczne, cieszę się, że mogłem pomóc.

# Stolica Walcząca

03.04.2024 11:01

Co na to nasz miłościwie nam panujący prezydent Trzaskowski, który uparł się by uprzykrzać życie mieszkańcom Warszawy?!
Przypomnę, że min. po tym jak było zielone światło na dokończenie ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy wyraził sprzeciw budowie w jedynie słusznej koncepcji jej poprowadzenia. Przez to codziennie miliony mieszkańców Stolicy oddychają najbardziej obciążającej smogiem trasą S8 poprowadzoną przez CENTRALNE DZIELNICE WARSZAWY. Dlaczego wyraża zgodę na zwężanie ulic, likwidację miejsc postojowych, rozszerzanie stref płatnego parkowania, dlaczego nie wspiera pomysłu budowy mostów dla aut, komunikacji miejskiej np. Krasińskiego ale promuje kładkę pieszą (nieprzystosowana dla ruchu rowerów)....?!
Zachowuje się tak jakby chciał z Warszawy zrobić wieś zamiast ją rozwijać.

# słaby

03.04.2024 14:55

kumpel kumplowi obiecał robotę za fajne pieniądze

REKLAMA

# Chris

16.04.2024 17:32

Te głupie pomysły mogą podłapać radni albo pseudo eko urzędnicy. Jakby na Bielanach było mało lasów, skwerów osiedlowych do łażenia.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBielany

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break