Wincentego i Głębocka z buspasem. Autobusy szybciej dotrą do metra
10 listopada 2022
Na ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego, od ronda przy drodze ekspresowej S8 (Trasie Toruńskiej) do skrzyżowania z Kondratowicza, wyznaczone zostaną buspasy. Co to w praktyce oznacza?
Zarząd Dróg Miejskich wyjaśnia, że zmiany na Głębockiej i św. Wincentego robione są z myślą o osobach dojeżdżających z Białołęki i Marek do stacji metra Kondratowicza. Dlaczego buspas nie został wyznaczony równolegle z otwarciem stacji a jego projekt nie powstał w ciągu kilku minionych lat, gdy Bródno było rozkopane? Pozostanie to zagadką.
Kiedy powstanie druga jezdnia Wincentego?
Spodziewanym terminem poszerzenia ruchliwej ulicy Bródna już nie jest rok 2030, ale... "święty nigdy".
Nowy buspas w Warszawie
Pasy dla autobusów powstaną w obu kierunkach, by ułatwić pasażerom komunikacji miejskiej przejazd także w godzinach popołudniowych. Po zachodniej stronie ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego buspas powstanie od przystanku autobusowego CH Targówek do Kondratowicza.
Po stronie wschodniej buspas zacznie się za skrzyżowaniem z ulicami Przy Grodzisku i Malborską, a zakończy na wysokości przystanku CH Targówek. Tam, gdzie obecnie jest jeden pas ruchu w każdym kierunku, jezdnia zostanie odpowiednio poszerzona.
Kierowcy zyskają osobny pas
Tym samym ciąg ulic Głębockiej i św. Wincentego nabierze nowego kształtu. Jak zapewniają drogowcy, stanie się też bezpieczniejszy.
- Wprowadzimy kilka rozwiązań usprawniających poruszanie się wszystkim uczestnikom ruchu. Kierowcy zyskają osobny pas do skrętu w prawo w ul. Malborską oraz wydłużony prawoskręt na drogę prowadzącą na parkingi pod centrum handlowym Atrium Targówek - informuje ZDM.
Piesi będą mogli korzystać z azylu na przejściu dla pieszych na ul. św. Wincentego, po południowej stronie skrzyżowania z ulicami Malborską i Przy Grodzisku.
Nowa droga rowerowa na Białołękę
Zyskają też rowerzyści. Ścieżka, która dziś kończy się przy centrum handlowym Atrium Targówek, zostanie przedłużona do ronda przy S8 i tam połączy się z dalszą trasą rowerową. Dodatkowo wytyczony zostanie przejazd rowerowy przy przejściu dla pieszych po południowej stronie ronda.
Inwestycję na blisko półtorakilometrowym odcinku ZDM przeprowadzi wspólnie z firmą Atrium. Szacunkowa wartość prac to niemal 4 mln zł. Inwestor prywatny pokryje około połowy tej kwoty. Rozpoczęcie prac planowane jest w przyszłym roku.
(jr)
.