Autobus-widmo kursuje przez pół Warszawy. Odjeżdża co pół godziny
24 listopada 2022
Radny Targówka Grzegorz Golec chce, aby linia autobusowa łącząca Białołękę, Targówek, Pragę i centrum Warszawy kursowała co najmniej co 20 minut. ZTM przypomina, że znacznie szybciej i wygodniej można dojechać metrem lub tramwajem.
Chodzi o linię 160. Autobus kursuje dosłownie przez pół Warszawy: Białołękę, Targówek, Pragę Północ i Śródmieście. Jak twierdzi radny Grzegorz Golec, cieszy się on popularnością.
Kiedy powstanie parking park&ride przy Trockiej?
Choć decyzja o budowie stacji metra Trocka zapadła kilkanaście lat temu, zaś pasażerowie już od trzech lat mogą z niej korzystać, sąsiedni parking park&ride nadal pozostaje w sferze marzeń.
ZTM celowo likwiduje konkurencję metra. Tramwaje wycięte, autobusy skrócone
Równolegle z otwarciem metra z Bródna miałyby zniknąć tramwaje 25 i 41, a wiele linii autobusowych zmieniłoby trasy. Poznaliśmy kontrowersyjny projekt zmian proponowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego.
Dane Zarządu Transportu Miejskiego pochodzące z systemów automatycznego liczenia pasażerów tego nie potwierdzają.
Co z linią 160?
Już podczas konsultacji w sprawie nowych tras autobusów pojawiały się głosy, że 160-tka kursująca co pół godziny to absurd. Wystarczy, że jeden autobus utknie w korkach w centrum Warszawy i cały rozkład jazdy się rozsypuje. ZTM rozważał likwidację linii po otwarciu metra na Bródno i skierowanie wozów na inne, bardziej popularne trasy. Ostatecznie odpuścił, zostawiając 160 jako autobus-widmo, rzadko pojawiający się na ulicach Warszawy. Linia wciąż ma jednak miłośników, wolących korzystać z autobusu, niż metra czy tramwaju.
- Przed otwarciem metra linia 160 kursowała co 10 minut. Mieszkańcy zwracają się z prośbą o interwencję, aby kursowała przynajmniej co 20 minut, a nie tak jak po zmianach, co pół godziny - pisze radny Golec. - Dworzec Centralny jest lepiej przygotowany dla mieszkańców starszych i z niepełnosprawnością od Dworca Wschodniego z uwagi, iż posiada schody ruchome oraz inne udogodnienia. Jednocześnie mieszkańcy wskazują konieczność modyfikacji komunikacji w sposób umożliwiający dojazd do centrum z różnych części dzielnicy z jak najmniejszą liczbą przesiadek.
ZTM zaprasza do metra
Jak przypomina Zarząd Transportu Miejskiego, obecnie podstawowym połączeniem Bródna i Pragi ze Śródmieściem jest druga linia metra. Z obu osiedli można dojechać do centrum Warszawy także tramwajami.
- Uwzględniając postulaty pasażerów i radnych, które otrzymaliśmy w czasie konsultacji społecznych dotyczących projektu zmian w układzie komunikacyjnym po oddaniu do użytku nowych stacji metra, kursowanie linii 160 zostało utrzymane. Ponieważ linia ta pełni obecnie funkcję połączenia uzupełniającego, jej częstotliwość kursowania została ograniczona - informuje ZTM.
Urzędnicy wyjaśniają, że połączenia uzupełniające są wykorzystywane głównie przez pasażerów o ograniczonej mobilności, m.in. w dojazdach do obiektów użyteczności publicznej. Z tego powodu częstotliwość ich kursowania jest znacznie niższa, niż linii stanowiących podstawową ofertę. ZTM zapewnia, że linie kursujące po nowych trasach są obserwowane a pasażerowie liczeni przez automatyczne czujniki.
(db/jok)
.