REKLAMA

Targówek

komunikacja »

 

Autobus-widmo kursuje przez pół Warszawy. Odjeżdża co pół godziny

  24 listopada 2022

alt='Autobus-widmo kursuje przez pół Warszawy. Odjeżdża co pół godziny'
źródło: WTP

Radny Targówka Grzegorz Golec chce, aby linia autobusowa łącząca Białołękę, Targówek, Pragę i centrum Warszawy kursowała co najmniej co 20 minut. ZTM przypomina, że znacznie szybciej i wygodniej można dojechać metrem lub tramwajem.

REKLAMA

Chodzi o linię 160. Autobus kursuje dosłownie przez pół Warszawy: Białołękę, Targówek, Pragę Północ i Śródmieście. Jak twierdzi radny Grzegorz Golec, cieszy się on popularnością. Parking P+R miał powstać razem z metrem. Czekamy już trzy lata Kiedy powstanie parking park&ride przy Trockiej?
Choć decyzja o budowie stacji metra Trocka zapadła kilkanaście lat temu, zaś pasażerowie już od trzech lat mogą z niej korzystać, sąsiedni parking park&ride nadal pozostaje w sferze marzeń.

ZTM celowo likwiduje konkurencję metra. Tramwaje wycięte, autobusy skrócone ZTM celowo likwiduje konkurencję metra. Tramwaje wycięte, autobusy skrócone
Równolegle z otwarciem metra z Bródna miałyby zniknąć tramwaje 25 i 41, a wiele linii autobusowych zmieniłoby trasy. Poznaliśmy kontrowersyjny projekt zmian proponowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego.
Dane Zarządu Transportu Miejskiego pochodzące z systemów automatycznego liczenia pasażerów tego nie potwierdzają.

Co z linią 160?

Już podczas konsultacji w sprawie nowych tras autobusów pojawiały się głosy, że 160-tka kursująca co pół godziny to absurd. Wystarczy, że jeden autobus utknie w korkach w centrum Warszawy i cały rozkład jazdy się rozsypuje. ZTM rozważał likwidację linii po otwarciu metra na Bródno i skierowanie wozów na inne, bardziej popularne trasy. Ostatecznie odpuścił, zostawiając 160 jako autobus-widmo, rzadko pojawiający się na ulicach Warszawy. Linia wciąż ma jednak miłośników, wolących korzystać z autobusu, niż metra czy tramwaju.

- Przed otwarciem metra linia 160 kursowała co 10 minut. Mieszkańcy zwracają się z prośbą o interwencję, aby kursowała przynajmniej co 20 minut, a nie tak jak po zmianach, co pół godziny - pisze radny Golec. - Dworzec Centralny jest lepiej przygotowany dla mieszkańców starszych i z niepełnosprawnością od Dworca Wschodniego z uwagi, iż posiada schody ruchome oraz inne udogodnienia. Jednocześnie mieszkańcy wskazują konieczność modyfikacji komunikacji w sposób umożliwiający dojazd do centrum z różnych części dzielnicy z jak najmniejszą liczbą przesiadek.

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

ZTM zaprasza do metra

Jak przypomina Zarząd Transportu Miejskiego, obecnie podstawowym połączeniem Bródna i Pragi ze Śródmieściem jest druga linia metra. Z obu osiedli można dojechać do centrum Warszawy także tramwajami.

- Uwzględniając postulaty pasażerów i radnych, które otrzymaliśmy w czasie konsultacji społecznych dotyczących projektu zmian w układzie komunikacyjnym po oddaniu do użytku nowych stacji metra, kursowanie linii 160 zostało utrzymane. Ponieważ linia ta pełni obecnie funkcję połączenia uzupełniającego, jej częstotliwość kursowania została ograniczona - informuje ZTM.

Urzędnicy wyjaśniają, że połączenia uzupełniające są wykorzystywane głównie przez pasażerów o ograniczonej mobilności, m.in. w dojazdach do obiektów użyteczności publicznej. Z tego powodu częstotliwość ich kursowania jest znacznie niższa, niż linii stanowiących podstawową ofertę. ZTM zapewnia, że linie kursujące po nowych trasach są obserwowane a pasażerowie liczeni przez automatyczne czujniki.

(db/jok)

.
 

REKLAMA

Komentarze (10)

# 160

24.11.2022 10:22

Odjazdy co 30 minut to absurd ! Ograniaczając kursowanie, ludzie są zmuszeni do korzystania z innych opcji, biegać po schodzach ( bo teraz wszystko do metra ) i przesiadać się kilkukrotnie. Dlatego statystyki ZTM pokazują coś innego, a czekiwania ludzi są inne. Dojeżdzałam tym autobusem do i z pracy. Teraz gdy odjeżdza tylko 2 razy na godzinę to trudno jest się wpasować, bo albo będę dużo za wcześnie albo się spoźnię. 160-tka powinna jeździć min. 4 razy na godzinę.

# Ewa_00

24.11.2022 16:17

Między innymi dlatego nie korzystam z komunikacji - jeździ żadko, połączenia są często po prostu słabe. I jeszcz cały czas słyszę jak to jest fantastycznie, podczas kiedy jadę za granicę i mogę sobie porównać. Dno i wodorosty.

# Marian

24.11.2022 18:13

#Ewa_00 napisał(a) 24.11.2022 16:17
Między innymi dlatego nie korzystam z komunikacji - jeździ żadko, połączenia są często po prostu słabe. I jeszcz cały czas słyszę jak to jest fantastycznie, podczas kiedy jadę za granicę i mogę sobie porównać. Dno i wodorosty.
Chyba "żadko" to do słownika zaglądasz.

REKLAMA

# Rysiek

24.11.2022 23:06

160 powinien być w diabły skasowany

# Gosia

25.11.2022 01:19

Autobus widmo to raczej 156. Wiecznie spóźniony min. 10-20 min, a jeszcze mu trasę wydłużyli o osiedle Wilno.

# Qwertyk

25.11.2022 14:07

Tymczasem na przystanku Metro Trocka rozkład pokazuje linię 160 co 20 minut przez cały dzień. 160 jest popularny dużo bardziej niż 179 na Ursynowie (a 179 jeździ co 10 minut). 160 to linia dowozowa do metra na Targówku Mieszkaniowym a jeździ raz na 30 minut. Do tego rozkład odjazdu dubluje się z 156, który również jeździ co 30 minut. Przez 10 przystanków pomiędzy Gorzykowską - Metrem Targówek/Trocka a Niwa autobusy linii 156 i 160 gonią się codziennie a później nic nie jedzie przez 25-30 minut. Genialne zarządzane przez ZTM.

REKLAMA

# Carlos

25.11.2022 18:54

Przecież po to buduje się metro, żeby m.in. przerzucić potoki pasażerskie z aut i autobusów do metra, które jest efektywniejszym środkiem transportu. To, że ktoś przyzwyczaił się do metra do już jego problem. Na krótkich odcinkacj autobusem jest może szybciej i wygodniej (brak konieczności schodzenia i wchodzenia do metra), ale na dłuższym ma niewątpliwą przewagę.

# Danuta Punińska

26.11.2022 22:26

Danuta
Autobus widmo to chyba 120 z Olesina.Nie dość,że jeździ bardzo długą trasą ,to tylkoco 20 minut.W godzinach szczytu tj.od13.00 -do 17.00 jest przepełniony. Z pętli Olesin 120 odjężdża o np.13.59 a z tejże samej pętli minutę później odjeżdża 134.Potem jest duża przerwa.Autobus 226 powinien zajeżdżać na pętlę Olesin i zabierać pasażerów do metra,bo po drodze są osiedla i sporo ludzi mieszka na odcinku Mańki-Olesin.Dojazd 226 tylko do Mańków jest bez sensu,bo jest nie wykorzystany w pełni.Autobus 326 po przebudowie ronda Zdziarska powinien zajeżdżać na pętlę Olesin,bo inaczej mieszkańcy Olesina będą pozbawieni dojazdu do metra trasą od strony Płochocinskiej.
To nie jest ogromny wydatek dla MZA ,a dla mieszkańców jest to b. ważne, bo jest dojazd od trasyPłłochocińska.
Mamy słabą komunikację w tym rejonie bo w dni powszednie i święta jężdżą tylko 2 autobusy

# olgierd_jedlina

27.11.2022 10:22

W tej postaci, ta linia jest zbędna. Ale przecież o to chodziło-o "ograniczanie popytu" .
W ogóle komunikacja miejska na Targówku i Bródnie pogorszyła się wraz z oddaniem do użytku św Metra. A samo metro, zwłaszcza te nowe stacje "bródnowskie" to wzór projektowania na złość pasażerom. Wszystko: wejścia i wyjścia, odległości do pokonania pod ziemią, skandalicznie mała ilość biletomatów, do tego wiecznie nie działajacych, pokazują gdzie projektanci i zatwierdzający prjekt urzędnicy mają pasażerów.

REKLAMA

# PasażerDw.Wil

18.02.2023 17:45

Brakuje kierowców autobusów bo w Warszawie duża ich część, zwłaszcza u ajentów to Ukraińcy i wiadomo gdzie większość wyjechała. To jest powód dla których brak obsady brydgad i stąd takie rozkłady. Dobrym rozwiązaniem było by puszczenie jakiegoś lokalnego dowozowego autobusu typu 390 do Dw. Wileńskiego na odcinku Targówek(Młodzieńcza) - Trocka -Piotra Skargi - Szwedzka - Metro II za te wszystkie podmiejskie wycofane do Metra Trocka. Inne rozwiązanie to dodanie do trasy linii 512 przystanku Szwedzka jako NŻ. Nie każdy potrzebuje na 2 czy 3 przystanki wsiadać do metra. Ostatecznie zamiana 160 na linię typu 5xx z przystankami poza Targówkiem tylko przy Szwedzkiej, Metro Wileńska, Plac Zamkowy, Metro Ratusz i dalej wszystkie jak 160 do Dworca Centralnego. Jest szansa jak ruszy tramwaj na Wilanów za 2 lata pewnie (2025) to pojawią się wolni kierowcy aby ich puścić na inne rejony i linie gdzie brak metra i tramwajów, tj. np w ciągu Wileński - Trocka(Młodzieńcza). Niech rozbudowują Metro tak jak w Nowym Jorku, wtedy autobusy mogą w większości zniknąć. Kolejna sprawa to brak wspólnych przystanków zbiorczych np. 130-170 w str. od Centrum przy Ząbkowskiej., brak przystanku Al. Solidarności 02 w str. Targówka oraz sama lokalizacja stacji Szwdzka M2 jest nieoptymalna. Zamiast niej powinny być 2 stacje tj. Bliżej pl. Hallera i Ronda Żaba i dalej przez Targówek łukiem jak obecnie na Bródno.
więcej na forum

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuTargówek

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe

Najchętniej czytane na TuTargówek

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy