ZTM wyrzucił mieszkańców Bródna z parkingu. Buduje maleńki park&ride
15 lutego 2023
Zarząd Transportu Miejskiego rozpoczyna 17 lutego remont parkingu znajdującego się na tyłach Urzędu Dzielnicy Targówek przy ul. 20 Dywizji Piechoty Wojska Polskiego. Dotychczasowy parking, utworzony na okres budowy metra, który zdążyli już polubić mieszkańcy, zostanie przekształcony na park&ride.
- Zamykają tymczasowy parking pod urzędem, więc ubędzie nam kilkadziesiąt miejsc parkingowych - napisał na portalu społecznościowym jeden z mieszkańców. Jego wpis spotkał się z lawiną komentarzy kierowców, którzy wyrazili niezadowolenie z tego faktu. - W godzinach funkcjonowania urzędu dzielnicy nie da się zaparkować.
Kiedy powstanie parking park&ride przy Trockiej?
Choć decyzja o budowie stacji metra Trocka zapadła kilkanaście lat temu, zaś pasażerowie już od trzech lat mogą z niej korzystać, sąsiedni parking park&ride nadal pozostaje w sferze marzeń.
Podziemny parking przy metrze na Bródnie? "Należy to zrobić"
Od lat rozważane jest zaadaptowanie tzw. pustki technologicznej przy stacji metra Plac Wilsona pod podziemny parking park&ride. Czy podobną przestrzeń można wykorzystać przy stacji Bródno?
Ostatnio sam zostałem odholowany sprzed własnego bloku. Zlikwidują ten parking, to dopiero zacznie się młyn - komentuje jeden z kierowców.
Parking nie dla mieszkańców
- W miejscu parkingu przygotowanego na czas budowy metra będzie urządzony parking P+R, który będzie działał zgodnie z regulaminem parkingów P+R. Wystartuje na przełomie lutego i marca - informuje rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
To zła informacja dla okolicznych mieszkańców, którzy dotychczas pozostawiali tam samochody. Warto przypomnieć, że parkingi P+R są płatne dla osób, które nie mają karty miejskiej i nie można trzymać na nich aut "non stop". Rozpoczęcie budowy P+R przy ratuszu de facto oznacza, że mieszkańcy okolicy zostają wyrzuceni z tego miejsca i nie mają też żadnej gwarancji, że na nie kiedykolwiek powrócą. Parking park&ride powstanie na wiele lat i zostanie najprawdopodobniej utrzymany w niezmienionej formie nawet po wybudowaniu docelowego P+R przy stacji metra Bródno a być może nawet rozbudowany.
Tymczasowy P+R
Jak się okazuje, P+R przy ratuszu i stacji metra Kondratowicza ma być niedrogi i szybki w realizacji. Jest to dość zagadkowa inwestycja, gdyż nikt jej wcześniej publicznie nie zapowiadał. W obliczu zbliżających się dużymi krokami wyborów samorządowych wśród mieszkańców dominuje pogląd, że skoro władzom stolicy do tej pory nie udało się wybudować parkingów P+R przy stacjach Trocka i Bródno, to "sukces" obwieszczą w sąsiedztwie ratusza.
- Każdy kij ma dwa końce. Mieszkańcy, którzy teraz są wyganiani z parkingu przy urzędzie, z całą pewnością przy wyborczych urnach przypomną to swoim włodarzom - komentuje jeden z kierowców
- Zakres prac do wykonania to oznakowanie pionowe i poziome, umieszczenie oznaczeń P+R, tablic informacyjnych, regulaminu, wygrodzenie betonowymi barierami, ewentualne prace naprawcze nawierzchni. Szacowany koszt prac to 60-80 tys. zł. Na parkingu będą 122 miejsca, z czego 12 będzie zarezerwowanych dla Urzędu Dzielnicy Targówek - poinformował rzecznik ZTM Tomasz Kunert.
P+R Bródno w planach
Do budowy P+R przy stacji metro Bródno wciąż droga daleka. Przypomnijmy tylko, że aktualnie prowadzone są prace przygotowawcze do budowy parkingu przesiadkowego na około 475 miejsc. ZTM jest dopiero na etapie pozyskiwania decyzji środowiskowej dla tej inwestycji. Po jej wydaniu rozpoczną się starania o uzyskanie pieniędzy z budżetu miasta oraz zewnętrznych środków pomocowych dla zaprojektowania i robót budowlanych.
To może potrwać nawet kilka lat, a zważywszy na zadłużenie i rosnący deficyt budżetu Warszawy, nie wiadomo czy w dającej się przewidzieć przyszłości w ogóle inwestycje te zostaną zrealizowane.
(db)
.