REKLAMA
Nowe osiedla powstają na Bemowie jak grzyby po deszczu. Częstą zmorą ich mieszkańców jest brak dogodnych dróg dojazdowych.
Po artykule na temat powrotu linii 20 i planów wydłużenia trzynastki na Boernerowo w redakcji rozdzwoniły się telefony od popierających ten pomysł mieszkańców.
Na podwórku przy ul. Wolfkego każdy chce mieć swoje auto na oku. - Lokatorzy wolą parkować pod oknem sąsiadów, ryzykując czasem przebicie opon, niż zostawić samochód na parkingu. Bo za daleko - opowiada "Echu" jeden z mieszkańców.
Właśnie skończył się remont ul. Obrońców Tobruku. - Teraz kolej na generalną przebudowę ul. Księcia Bolesława! - postulują mieszkańcy Bemowa. - Jest ona podziurawiona niczym szwajcarski ser - dodają.
Zmotoryzowani mieszkańcy Bemowa narzekają na fatalny stan nawierzchni ulicy Piastów Śląskich. Skarżą się na dziury i wyrwy w jezdni.
Zamknięcie ulicy Dźwigowej na odcinku pomiędzy Połczyńską a Parowcową na wiele dni sparaliżuje Bemowo na granicy z Włochami.
Obrońców Tobruku wyremontowana, a już pojawiły się kolejne problemy. Zlikwidowano przejazd rowerowy na przejściu dla pieszych, a także progi zwalniające poprawiające bezpieczeństwo mieszkańców.
W połowie tego roku miały rozpocząć się prace nad wąskim gardłem przy ul. Górczewskiej. Potem deklarowano już tylko, że przebudowa zacznie się w tym roku. Teraz przypuszcza się, że inwestycja może ruszyć dopiero wiosną 2011 r.
Trasa S8 w dzielnicy już na finiszu, a mieszkańców coraz bardziej przeraża wizja hałasu i smrodu generowanego przez zwiększony ruch samochodów na nowej arterii.
W grudniu, po prawie trzech latach od rozpoczęcia prac budowlanych, ma zostać oddana do użytku jedna z najdroższych tras w stolicy: droga ekspresowa S8, która stanowi przedłużenie trasy Armii Krajowej w kierunku Poznania.
Wielu mieszkańców Bemowa z niecierpliwością oczekuje chwili, w której tramwaj linii 20 powróci na Boernerowo. Linia ta została wyłączona z ruchu na czas budowy trasy S8.
- Co rano na ulicy Człuchowskiej, tuż przy Hali Wola, pas wydzielony do skrętu w prawo w ul. Powstańców Śląskich, w kierunku ul. Połczyńskiej, jest permanentnie zablokowany przez zaparkowane na nim samochody, najczęściej dostawcze, obsługujące przylegający do hali bazarek - alarmuje czytelnik.
We wrześniu pełną parą ruszyły prace przygotowawcze do rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra.
Lokatorzy bloku przy ul. Doroszewskiego 13/26 chcieliby zamontowania na swojej ulicy progów zwalniających.
Już niebawem ze skrzyżowania ul. Górczewskiej i Klemensiewicza, na wysokości marketu Tesco, zniknie znak zakazu zawracania. Dzięki temu kierowcy jadący ul. Górczewską będą w tym miejscu mogli bez trudu zawrócić w kierunku centrum.
Mieszkańcy osiedla w rejonie ulicy Pełczyńskiego od lat walczą o usprawnienie komunikacji w swojej okolicy. Bemowskim urzędnikom zarzucają opieszałość i brak zrozumienia.
Wraz z budową trasy S8 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokonała przebudowy, dotychczas "ślepej", ulicy Dywizjonu 303, dzięki czemu mieszkańcy zyskali wygodny łącznik pomiędzy Lazurową a Powstańców Śląskich.
Niemożliwe? A jednak. I to przy nowo wybudowanym odcinku chodnika wzdłuż ul. Powstańców Śląskich.
Mieszkańcy Bemowa obserwując prace przy trasie S8 z niepokojem oczekują odpowiedzi, czy do projektu inwestycji udało się włączyć kładkę przy ul. Siodlarskiej.
18 sierpnia Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie brakującego odcinka torów od skrzyżowania ul. Powstańców Śląskich z Górczewską przez wiadukt nad budowaną trasą ekspresową S8 do skrzyżowania Powstańców Śląskich z Radiową.
LINKI SPONSOROWANE