A Lazurowa?
21 stycznia 2011
Prowadzona etapami przebudowa ul. Górczewskiej trwa już ponad 10 lat. Gdyby nie błędy w przygotowanej dokumentacji, arteria byłaby gotowa już w zeszłym roku. Do pełni szczęścia ciągle brakuje kilkuset metrów jezdni, od pętli Lazurowa przy Tesco do granicy Warszawy.
Przeszkodą w realizacji tej inwestycji nie były pieniądze, lecz błędy w doku-mentacji projektowej. Miasto tłumaczy, że ukończenie przebudowy ul. Górczewskiej uzależnione jest od ponownego wydania pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego.
- Mając na uwadze stanowisko wojewody z kwietnia 2010 r., odmawiające za-twierdzenia projektu budowlanego i udzielania pozwolenia na budowę ul. Górczew-skiej z powodu nieuwzględnienia w projekcie ekranów akustycznych, w sierpniu 2010 r. ponownie wystąpiliśmy z wnioskiem o wydanie pozwolenia na budowę. W ramach tego postępowania został sporządzony nowy raport oddziaływania na śro-dowisko, który nadal uzgadniany jest z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środo-wiska. Przewidujemy, że pozwolenie na budowę uzyskamy pod koniec lutego - tłu-maczy prezydent Warszawy Hanna GronkiewiczWaltz.
Jest więc nadzieja, że już z końcem kwietnia bieżącego roku zniknie wąskie gardło na skrzyżowaniu ul. Górczewskiej z Lazurową. Po uzyskaniu przez ZMID oczekiwanego dokumentu prace budowlane mają bowiem zająć dwa miesiące.
Lazurowa aż się prosi
Dokładnie rok temu na łamach "Echa", Agata Choińska, rzeczniczka ZMID, zapew-niała, że jeśli będą fundusze, to w ramach poszerzenia ul. Górczewskiej zostanie przebudowana również ul. Lazurowa na odcinku od Górczewskiej do trasy S8, czyli do węzła Lazurowa.Z punktu widzenia Bemowa budowa ul. Nowolazurowej na całym odcinku, tj. od Alej Jerozolimskich do trasy ekspresowej S8 jest bardzo istotna. W ramach tej inwestycji powstanie bowiem druga nitka Lazurowej, wiadukt nad Górczewską, chodniki oraz ścieżka rowerowa. W obliczu gotowej trasy S8 priorytetem jest jed-nak przebudowa ul. Lazurowej na odcinku od Górczewskiej do tejże trasy. Czy ZMID zdoła dotrzymać swojej obietnicy?
Miasto rozwiewa te wątpliwości. - Realizacja tego przedsięwzięcia nie jest określona w planach inwestycyjnych z uwagi na brak możliwości zabezpieczenia na ten cel pieniędzy. - W pierwszej kolejności musieliśmy zabezpieczyć fundusze na wypłatę odszkodowań za przejęte grunty - mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezy-dent Warszawy.
Unijne pieniądze pomogą?
Na Nowolazurową miasto otrzymało dotację unijną - jednak tylko na budowę odcin-ka od Al. Jerozolimskich do ul. ks. Juliana Chrościckiego. Kolejnym etapem będzie fragment od ks. Juliana Chrościckiego do Połczyńskiej (zaplanowany na lata 2014-2016). O dalszych etapach trudno jest mówić, gdyż w pozwoleniu na budowę Nowo-lazurowej od Al. Jerozolimskich do ul. Górczewskiej nie uwzględnia się budowy węzła z Połczyńską.Dzielnica nie zamierza się jednak poddać. - Będziemy w dalszym ciągu walczyć o realizację tej inwestycji w ramach poszerzenia ostatniego odcinka ul. Górczew-skiej, zwłaszcza że miasto posiada dodatkowe pieniądze z Unii Europejskiej na bu-dowę Nowolazurowej - mówi wiceburmistrz Krzysztof Zygrzak.
Anna Przerwa