Mieszkańcy chcą więcej autobusów na Wale Miedzeszyńskim. Co na to ZTM?
11 stycznia 2024
Czy Wał Miedzeszyński ma słabą komunikację? Jak przekonuje część mieszkańców - tak. Autobusy linii 146 i 702 powinny kursować częściej. Warszawski ZTM ma jednak inne zdanie.
- Czy istnieje możliwość, żeby 146 kursowało częściej? Bo po 9 rano jest co 30 minut i przez to Wał Miedzeszyński ma kiepską komunikację miejską. Nie wspomnę o 702, które kursują co 1,5 godziny - napisał do nas czytelnik.
Jak jeżdżą autobusy po Wale Miedzeszyńskim?
Jak wiemy, 146 jeździ z Dworca Wschodniego przez Kadetów, Bronowską, Strzygłowską, Bysławską, aż do Falenicy.
Salon Audi Warszawa - wygoda i profesjonalizm
Samochody marki Audi od lat zaliczane są do kategorii marek premium. W związku z tym oprócz wysokiej jakości wykonania, czy bogatego wyposażenia, Audi dba także o profesjonalne podejście do klienta. Na co mogą liczyć osoby odwiedzające salon Audi Warszawa?
Z kolei linia 702 kursuje od Wiatracznej, przez Trakt Lubelski, Lucerny, Zwoleńską, Strzygłowską, Bysławską, przez Józefów, aż do Otwocka. W Wawrze mają zatem wspólną trasę i aż osiem wspólnych przystanków na Wale Miedzeszyńskim. Linie te "wspiera" na tej ulicy jeszcze 147-ka.
Autobusy linii 702 kursują co około 60 minut, ale między godz. 9 a 13 jeżdżą rzadziej. W porze największego wykorzystania, tj. po południu między 15 a 16 z Wiatracznej w kierunku Otwocka są zaledwie dwa kursy, ale Zarząd Transportu Miejskiego nie widzi potrzeby zwiększania ich liczby.
Wał Miedzeszyński: komunikacja nie będzie lepsza
- Funkcjonowanie wspomnianych linii jest przez nas obserwowane i dane z napełnień autobusów z poszczególnych przystanków o różnych porach dnia wskazują, że obecny sposób ich funkcjonowania jest adekwatny do wykorzystania - mówi rzecznik ZTM Tomasz Kunert. Jak przypomina, na Wał Miedzeszyński dojeżdżają autobusy dwóch linii: 146 i 147, które mają wspólny kraniec przy Dworcu Wschodnim. Ich rozkłady są ze sobą skoordynowane, na przystankach w godzinach szczytu (porannego i popołudniowego) są co około 8 minut, zaś poza szczytem co około 15 minut.
- Ich wspólny odcinek trasy jest jednocześnie odcinkiem najbardziej wykorzystywanym przez pasażerów. Do obsługi najbardziej obciążonego w szczycie porannym kursu linii 146 został skierowany autobus wielkopojemny (rozkładowy odjazd z Falenicy w dni powszednie o godz. 7:02, przyjazd na Dworzec Wschodni o godz. 7:54). Kursuje on także w szczycie popołudniowym z Dworca Wschodniego - przypomina Tomasz Kunert i jak zapewnia: - Poza godzinami szczytu wykorzystanie tych linii jest dużo mniejsze, stąd mniejsza częstotliwość kursowania, ale przy jednoczesnym utrzymaniu koordynacji rozkładów.
DB
.