REKLAMA

Białołęka

komunikacja »

 

Kasa jest, ale szybciej nie będzie

  12 marca 2010

Unia dofinansuje przebudowę Modlińskiej - ogłosiły triumfalnie władze dzielnicy na stronie internetowej. Informacja pojawiła się też w mediach rozbudzając nadzieje mieszkańców na szybszą przebudowę arterii. Nic z tego. Szybciej nie będzie.

REKLAMA

- To bardzo dobra wiadomość dla Warszawy, ponieważ są to kolejne pieniądze, dzięki którym życie w stolicy staje się łatwiejsze - mówi prezydent Hanna Gronkie-wicz-Waltz. - Walczymy o każdy milion i w projektach infrastrukturalnych, i w tzw. projektach miękkich. W tym roku do budżetu miasta trafi 436 mln zł jako refun-dacja projektów drogowych.

Przyznane przez Unię dofinansowanie to refundacja kosztów, jakie miasto po-niosło i poniesie na Modlińskiej, Powązkowskiej i Nowolazurowej. W przypadku na-szej dzielnicy chodzi jedynie o realizowany obecnie odcinek nad kanałem Żerań-skim. Koszt całkowity wynosi 125 mln zł, a dofinansowanie z UE 96 mln. Zdaniem władz dzielnicy przebudowa całej Modlińskiej znacznie zwiększy jej przepustowość, ale na to przyjdzie nam jeszcze poczekać i odstać swoje w korkach.

Informacja o unijnym dofinansowaniu Modlińskiej rozbudziła nadzieje na przy-śpieszenie prac, jednak na ziemię sprowadza nas rzeczniczka Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych: - Pieniądze z funduszy unijnych są przeznaczone na finan-sowanie tylko obecnie przebudowywanego odcinka Modlińskiej. Na kolejny jej frag-ment do ul. Aluzyjnej nie ma pieniędzy. Projekt modernizacji Modlińskiej przygo-towany na zlecenie ZMID przewiduje rezerwę pod trasę tramwajową. Jej budową będą zajmowały się Tramwaje Warszawskie - mówi Małgorzata Gajewska.

Na zakończenie obecnie prowadzonych prac trzeba będzie poczekać do marca 2011 roku. Co dalej? Na razie nie wiadomo.

Brak szybkich postępów na Modlińskiej, a przede wszystkim świadomość, że miasto nie interesuje się rozwojem sieci dróg na Białołęce powoduje, że nie wszys-cy są zachwyceni milionami, jakie zostaną wydane na Modlińską. - Miasto wyda ogromne kwoty, których efektem będzie zaledwie jeden dodatkowy pas ruchu w każdą stronę - mówi radny dzielnicy zastrzegający sobie anonimowość. - Za po-dobne pieniądze można zbudować zupełnie nową trasę Olszynki Grochowskiej na wschodniej Białołęce albo przedłużać trasę mostową przynajmniej do Płochociń-skiej. Dzięki temu zyskalibyśmy obwodnicę bazaru na Marywilskiej, który ma ru-szyć w czerwcu. - Niestety zarząd Białołęki jest za słaby, żeby przekonać miasto, że przy tak fatalnym stanie finansów, nie stać nas na poszerzanie i dopieszczanie Modlińskiej, bo przede wszystkim potrzebujemy zupełnie nowych dróg - podsumo-wuje radny.

bk, oko

 

REKLAMA

Komentarze

Ten artykuł nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Twój może być pierwszy...

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Kup bilet

REKLAMA

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej czytane na TuBiałołęka

Misz@masz

Artykuły sponsorowane

REKLAMA

REKLAMA

AMBRA - Twoje Perfumy
AMBRA - Twoje Perfumy

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

City Break
City Break

REKLAMA

Kambukka Olympus
Kambukka Lagoon

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024