REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Komunikacja

Jakie tramwaje dojadą do Winnicy? Mieszkańcy pełni obaw
REKLAMA

źródło: ZTM


Jakie tramwaje dojadą do Winnicy? Mieszkańcy pełni obaw

Prawdopodobnie latem otwarty zostanie przystanek tramwajowy przy Dzierzgońskiej oraz nowa pętla. Mieszkańcy zbierają podpisy za przedłużeniem linii 17.

REKLAMA

Najpierw decydujemy, jakie linie tramwajowe są potrzebne w danej okolicy, a następnie kładziemy dla nich tory - taka kolejność wydaje się oczywista. Przyjęte w Warszawie standardy są jednak inne: najpierw budujemy, potem ogłaszamy pasażerom zmiany w układzie tras, następnie się z nimi kłócimy, a na koniec zmieniamy zdanie.



REKLAMA

Tramwajem do Winnicy

Jesienią Tramwaje Warszawskie zapowiedziały, że pierwsze składy dotrą do Winnicy w połowie 2021 roku, ale będzie to "w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej, która wpływa na wiele inwestycji".

- Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach, a bezpośrednio do centrum w około 40 minut - zapowiadały w listopadzie Tramwaje. Można to było odebrać jako zapowiedź przedłużenia linii 2 i 17, ale oficjalna obietnica ze strony Zarządu Transportu Miejskiego nie padła.



REKLAMA

Linia 17 do Winnicy?

- W obliczu cięć wielu miejskich inwestycji, spowodowanych m.in. pandemią covid-19, pojawia się wiele głosów, w tym również głosów bezpośrednio od ZTM, że linia 17 do tego krańca nie jest planowana - twierdzi Damian Świecak, autor petycji w sprawie przedłużenia "siedemnastki". - Może się więc okazać, że na wiele kolejnych lat tysiące mieszkańców Comfort City, Przystanku Tarchomin, Osiedla Winnica, Tarasów Dionizosa, Tritonu Winnica oraz wielu innych domów i okolicznych osiedli zostanie pozbawiona wygodnego, bezpośredniego dojazdu do centrum i nie tylko, tworząc jeszcze większy tłok w i tak przeładowanej już linii 2.

Według naszych szacunków dojazd z Winnicy do ścisłego centrum Warszawy "siedemnastką" trwałby dokładnie tyle samo, co "dwójką" i metrem z przesiadką na Młocinach. Linia 17 byłaby także znacznie wygodniejsza w dojazdach do takich miejsc, jak Akademia Wychowania Fizycznego czy Westfield Arkadia. Petycję o jej przedłużenie podpisało już ponad pół tysiąca osób.

- Planujemy przedłużenie linii 17 oraz kursów linii 2 kończących się na Nowodworach - mówi rzecznik Tomasz Kunert. - Ostatecznych decyzji jeszcze nie ma.

(dg)



REKLAMA


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij





09.03.2021 18:53 #Czytelnik
Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów - tam jest tylko jeden tor (w przeciwieństwie do pętli "technicznej" przy Mehoffera), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
09.03.2021 19:53 #eded
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53

Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle?
Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.
09.03.2021 20:50 #nuevo
#eded napisał(a) 09.03.2021 19:53

Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.
Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...
09.03.2021 20:57 #nuevo
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53

... Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów (...), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
Nie powinno być problemu - 2-ki zapewne będą jeździły dwukierunkowe, bo i tak jeżdżą częściej niż 17-ka, która ma postoje na krańcach.
Jeśli 17-ka by nie zmieniła trasy, to 2-ka mogła by 'śmigać ' po nowej pętli bez zmiany kierunku, co by trochę przyśpieszyło kursowanie.
09.03.2021 21:08 #eded
#nuevo napisał(a) 09.03.2021 20:50

zróbcie szybciej. Mondrale...
Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. U nas też są pozytywne przykłady, np: przebudowa mostu grota 7 lat temu w 2 lata od A do Z. Fajnie. Za to na autobus u siebie czekałem kilka lat, bo jednego skrzyżowania nie dało się przerobić. Podobnie z drogami - np: trasa mostu północnego w stronę płochocińskiej miała być pierwotnie na Euro 2012....
09.03.2021 22:13 #Bimba
Pandemia spowodowała przyspieszoną korozję szyn tramwajowych i z tego powodu będą opóźnienia...
10.03.2021 08:10 #Marian
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
10.03.2021 09:51 #gregor
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
Marian do kogo masz pretensje, że cię nie stac mieszkanie w centrum?
10.03.2021 10:18 #DBC
#eded napisał(a) 09.03.2021 21:08

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej.
No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.
10.03.2021 11:53 #autochton
Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.

Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.

Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.
REKLAMA
10.03.2021 12:31 #Czytelnik
Zgadzam sie szczególnie z uwagą o paraliżu pozostałej komunikacji przez tramwaje. Autobusy, teraz nawet elektryczne to rozwiazanie, tańsze, szybsze, nie blokujace całej dzielnicy przy awarii/wypadku, rozważace ludzi w róznych kierunkach, a nie tylko do metra, gdzie na peronie nie było już miejsca i trzeba było czekać na schodach wejściowych (do tego jeszcze te windy blokujące przejście).
10.03.2021 13:59 #lookie
Pewnie, przecież wszystko co zrobi urzędnik jest idealne więc skąd narzekania?
10.03.2021 15:10 #lutek
a miało być metro i pirwszy przystanek na pętli gdzie koniec 700 setek z legionowa i tramwaje parking i co jeszcze PO nie naobiecywalo,a real pokazuje ze tylko wstydliwe i śmierdzące inwestycje lądują na białolęce,zielona białołeka chce sie oddzielać bo myśli ze wtedy u nich coś z inwestycjami sie poprawi a to nie tedy droga jak rządzący przesuną stosunek do białolęki z dolnych czesci ciała wyżej to może sie coś poprawi
11.03.2021 13:18 #eeeee
#DBC napisał(a) 10.03.2021 10:18

No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.
Ale pozostałe pominąłeś.... a fakty pozostają faktami - Warszawa rozwija się bardzo wolno a deweloperzy robią w mieście co chcą.
11.03.2021 14:41 #B.Zubrzycka
Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!
11.03.2021 23:18 #maxxx
Białołęka to piękne zielone tereny. Tylko powinno być to wszystko sensownie zabudowywane z poszanowaniem przyrody. Jak to jednak osiągnąć skoro plany zabudowy są robione chaotycznie , w zasadzie nie wiadomo kto za nie odpowiada a mieszkańcy nie mają w ich sprawie głosu. Liberalizm ,, róbta co chceta ,
12.03.2021 13:51 #Fan Pół Metra
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
I uważasz, że tramwajem dojedziesz do centrum czy na Służewiec szybciej niż metrem? ;-))) To chyba nigdy metrem nie jechałeś...
12.03.2021 13:52 #Wącham, bo mogę
#B.Zubrzycka napisał(a) 11.03.2021 14:41

Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!
Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.
12.03.2021 21:10 #B.Zubrzycka
#Wącham, bo mogę napisał(a) 12.03.2021 13:52

Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.
Pojechałeś raz i to pewnie za dnia. A Czajka z jakiegoś powodu zaczyna śmierdzieć na 2 kilometry najczęściej dopiero wieczorami i w nocy.
13.03.2021 12:11 #Słowa Prawdy
Trzeba się myć po pracy to nie będzie śmierdziało... Jakoś nikomu innemu nie śmierdzi, tylko jednemu spamerowi co pod każdym artykułem na stronie wrzuca komentarz o smrodzie niezależnie czego komentowany artykuł by dotyczył
REKLAMA

  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

komentarz: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 

więcej



REKLAMA


więcej


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Najczęściej czytane

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Wyprzedaż -55%!
REKLAMA
REKLAMA
Winter Sale do -60%
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA