REKLAMA

Forum › Białołęka

REKLAMA

# Czytelnik

09.03.2021 18:53

Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów - tam jest tylko jeden tor (w przeciwieństwie do pętli "technicznej" przy Mehoffera), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.

# eded

09.03.2021 19:53

#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53
Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle?

Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.

# nuevo

09.03.2021 20:50

#eded napisał(a) 09.03.2021 19:53
Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.

Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...

REKLAMA

# nuevo

09.03.2021 20:57

#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53
... Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów (...), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
Nie powinno być problemu - 2-ki zapewne będą jeździły dwukierunkowe, bo i tak jeżdżą częściej niż 17-ka, która ma postoje na krańcach.
Jeśli 17-ka by nie zmieniła trasy, to 2-ka mogła by 'śmigać ' po nowej pętli bez zmiany kierunku, co by trochę przyśpieszyło kursowanie.

# eded

09.03.2021 21:08

#nuevo napisał(a) 09.03.2021 20:50
zróbcie szybciej. Mondrale...

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. U nas też są pozytywne przykłady, np: przebudowa mostu grota 7 lat temu w 2 lata od A do Z. Fajnie. Za to na autobus u siebie czekałem kilka lat, bo jednego skrzyżowania nie dało się przerobić. Podobnie z drogami - np: trasa mostu północnego w stronę płochocińskiej miała być pierwotnie na Euro 2012....

# Bimba

09.03.2021 22:13

Pandemia spowodowała przyspieszoną korozję szyn tramwajowych i z tego powodu będą opóźnienia...

REKLAMA

# Marian

10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.

# gregor

10.03.2021 09:51

#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
Marian do kogo masz pretensje, że cię nie stac mieszkanie w centrum?

# DBC

10.03.2021 10:18

#eded napisał(a) 09.03.2021 21:08

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej.

No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.

REKLAMA

# autochton

10.03.2021 11:53

Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.
Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.
Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.

# Czytelnik

10.03.2021 12:31

Zgadzam sie szczególnie z uwagą o paraliżu pozostałej komunikacji przez tramwaje. Autobusy, teraz nawet elektryczne to rozwiazanie, tańsze, szybsze, nie blokujace całej dzielnicy przy awarii/wypadku, rozważace ludzi w róznych kierunkach, a nie tylko do metra, gdzie na peronie nie było już miejsca i trzeba było czekać na schodach wejściowych (do tego jeszcze te windy blokujące przejście).

# lookie

10.03.2021 13:59

Pewnie, przecież wszystko co zrobi urzędnik jest idealne więc skąd narzekania?

REKLAMA

# lutek

10.03.2021 15:10

a miało być metro i pirwszy przystanek na pętli gdzie koniec 700 setek z legionowa i tramwaje parking i co jeszcze PO nie naobiecywalo,a real pokazuje ze tylko wstydliwe i śmierdzące inwestycje lądują na białolęce,zielona białołeka chce sie oddzielać bo myśli ze wtedy u nich coś z inwestycjami sie poprawi a to nie tedy droga jak rządzący przesuną stosunek do białolęki z dolnych czesci ciała wyżej to może sie coś poprawi

# eeeee

11.03.2021 13:18

#DBC napisał(a) 10.03.2021 10:18
No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.

Ale pozostałe pominąłeś.... a fakty pozostają faktami - Warszawa rozwija się bardzo wolno a deweloperzy robią w mieście co chcą.

# B.Zubrzycka

11.03.2021 14:41

Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!

REKLAMA

# maxxx

11.03.2021 23:18

Białołęka to piękne zielone tereny. Tylko powinno być to wszystko sensownie zabudowywane z poszanowaniem przyrody. Jak to jednak osiągnąć skoro plany zabudowy są robione chaotycznie , w zasadzie nie wiadomo kto za nie odpowiada a mieszkańcy nie mają w ich sprawie głosu. Liberalizm ,, róbta co chceta ,

# Fan Pół Metra

12.03.2021 13:51

#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.

I uważasz, że tramwajem dojedziesz do centrum czy na Służewiec szybciej niż metrem? ;-))) To chyba nigdy metrem nie jechałeś...

# Wącham, bo mogę

12.03.2021 13:52

#B.Zubrzycka napisał(a) 11.03.2021 14:41
Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!

Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.

REKLAMA

# B.Zubrzycka

12.03.2021 21:10

#Wącham, bo mogę napisał(a) 12.03.2021 13:52
Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.

Pojechałeś raz i to pewnie za dnia. A Czajka z jakiegoś powodu zaczyna śmierdzieć na 2 kilometry najczęściej dopiero wieczorami i w nocy.

# Słowa Prawdy

13.03.2021 12:11

Trzeba się myć po pracy to nie będzie śmierdziało... Jakoś nikomu innemu nie śmierdzi, tylko jednemu spamerowi co pod każdym artykułem na stronie wrzuca komentarz o smrodzie niezależnie czego komentowany artykuł by dotyczył

# Xyz

16.03.2021 12:41

#autochton napisał(a) 10.03.2021 11:53
Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.
Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.
Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.

Szkoda że Pan nie napisał jeszcze o tramwaju na Modlińskiej, aby oślepionym obecną władzą otworzyć oczy. Ale i tak bardzo rzeczowy komentarz, z którego wynika jak dużo błędów zostało zrobionych.

REKLAMA

# Kamilllolll

20.03.2021 13:02

Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...
90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz

# Xyz

20.03.2021 13:15

Slusznie napisał mój poprzednik. Gość który nazwał madralami tych którzy mają problem z długimi terminami tej inwestycji
to chyba nie wie co mówi...

# nuevo

20.03.2021 21:31

#Kamilllolll napisał(a) 20.03.2021 13:02
Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...
90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz
Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'.
Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki.
Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował.
Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych.
Same mądrale - skoro wiecie lepiej, to weźcie i zróbcie, a nawet zaróbcie.
Ale chyba brak wam wiedzy i umiejętności, więc tylko się dowartościowujecie narzekając.

REKLAMA

# Xyz

22.03.2021 11:20

#nuevo napisał(a) 20.03.2021 21:31

Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'.
Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki.
Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował.
Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych.
Może masz jakąś tajemną wiedzę, to się nią z nami podziel. Ja osobiście nie kojarzę aby od jesieni 2019 r., kiedy rozpoczęto budowę tego odcinaka (900 m - słownie: dziewięćset metrów!) były jakiekolwiek protesty mieszkańców, tym bardziej hamujące inwestycję lub trwał wykup działek pod tę budowę. Argument o cenie siły roboczej też zupełnie od czapy. Naprawdę myślisz, że to jest a kwestia, która "zrobiła różnicę"? Że z tego powodu prawie sto lat temu w niecały rok zbudowano budynek o 102 piętrach, a dziś póki co nie wystarczyło już 1,5 roku na zbudowanie mniej niż kilometra drogi wraz z torowiskiem? Naprawdę!?

# Zostawic17natarcho

23.04.2021 18:43

NIE ZABIERAĆ MI TUTAJ 17NASTKI. ZBIERZCIE PROSZĘ PODPISY NA NOWA LINIE PRZYDAŁABY SIĘ NAM WSZYSTKIM. 17 ZOSTAWIĆ W SPOKOJU I TAK ONA CO TRZECIA JEŹDZI NA TARCHOMIN Z MIASTA BO 2 TYLK DO MARYMONTU
Dodaj komentarz:
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b]. Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Przykład: [b]pogrubienie[/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i]. Na końcu kursywy wpisz [/i].
Przykład: [i]kursywa[/i].
Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora:
nick (podpis):

 

LINKI SPONSOROWANE

REKLAMA

Butelki dla dzieci Kambukka
Kambukka Reno
Znajdź swoje wakacje

REKLAMA

City Break
City Break

Najnowsze informacje na TuBiałołęka

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

REKLAMA

Top hotele na Lato 2024
Top hotele na Lato 2024

Kup bilet

Znajdź swoje wakacje

Powyższe treści pochodzą z serwisu Wakacje.pl.

Polecamy w naszym pasażu

Wstąp do księgarni

REKLAMA

REKLAMA

Wyjazdy sportowe
Wyjazdy sportowe