REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


09.03.2021 18:53 #Czytelnik
Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów - tam jest tylko jeden tor (w przeciwieństwie do pętli "technicznej" przy Mehoffera), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
09.03.2021 19:53 #eded
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53

Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle?
Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.
09.03.2021 20:50 #nuevo
#eded napisał(a) 09.03.2021 19:53

Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu.
Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...
09.03.2021 20:57 #nuevo
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53

... Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów (...), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
Nie powinno być problemu - 2-ki zapewne będą jeździły dwukierunkowe, bo i tak jeżdżą częściej niż 17-ka, która ma postoje na krańcach.
Jeśli 17-ka by nie zmieniła trasy, to 2-ka mogła by 'śmigać ' po nowej pętli bez zmiany kierunku, co by trochę przyśpieszyło kursowanie.
09.03.2021 21:08 #eded
#nuevo napisał(a) 09.03.2021 20:50

zróbcie szybciej. Mondrale...
Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. U nas też są pozytywne przykłady, np: przebudowa mostu grota 7 lat temu w 2 lata od A do Z. Fajnie. Za to na autobus u siebie czekałem kilka lat, bo jednego skrzyżowania nie dało się przerobić. Podobnie z drogami - np: trasa mostu północnego w stronę płochocińskiej miała być pierwotnie na Euro 2012....
09.03.2021 22:13 #Bimba
Pandemia spowodowała przyspieszoną korozję szyn tramwajowych i z tego powodu będą opóźnienia...
10.03.2021 08:10 #Marian
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
10.03.2021 09:51 #gregor
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
Marian do kogo masz pretensje, że cię nie stac mieszkanie w centrum?
10.03.2021 10:18 #DBC
#eded napisał(a) 09.03.2021 21:08

Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej.
No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.
10.03.2021 11:53 #autochton
Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.

Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.

Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.
REKLAMA
10.03.2021 12:31 #Czytelnik
Zgadzam sie szczególnie z uwagą o paraliżu pozostałej komunikacji przez tramwaje. Autobusy, teraz nawet elektryczne to rozwiazanie, tańsze, szybsze, nie blokujace całej dzielnicy przy awarii/wypadku, rozważace ludzi w róznych kierunkach, a nie tylko do metra, gdzie na peronie nie było już miejsca i trzeba było czekać na schodach wejściowych (do tego jeszcze te windy blokujące przejście).
10.03.2021 13:59 #lookie
Pewnie, przecież wszystko co zrobi urzędnik jest idealne więc skąd narzekania?
10.03.2021 15:10 #lutek
a miało być metro i pirwszy przystanek na pętli gdzie koniec 700 setek z legionowa i tramwaje parking i co jeszcze PO nie naobiecywalo,a real pokazuje ze tylko wstydliwe i śmierdzące inwestycje lądują na białolęce,zielona białołeka chce sie oddzielać bo myśli ze wtedy u nich coś z inwestycjami sie poprawi a to nie tedy droga jak rządzący przesuną stosunek do białolęki z dolnych czesci ciała wyżej to może sie coś poprawi
11.03.2021 13:18 #eeeee
#DBC napisał(a) 10.03.2021 10:18

No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład.
Ale pozostałe pominąłeś.... a fakty pozostają faktami - Warszawa rozwija się bardzo wolno a deweloperzy robią w mieście co chcą.
11.03.2021 14:41 #B.Zubrzycka
Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!
11.03.2021 23:18 #maxxx
Białołęka to piękne zielone tereny. Tylko powinno być to wszystko sensownie zabudowywane z poszanowaniem przyrody. Jak to jednak osiągnąć skoro plany zabudowy są robione chaotycznie , w zasadzie nie wiadomo kto za nie odpowiada a mieszkańcy nie mają w ich sprawie głosu. Liberalizm ,, róbta co chceta ,
12.03.2021 13:51 #Fan Pół Metra
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10

20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka.
I uważasz, że tramwajem dojedziesz do centrum czy na Służewiec szybciej niż metrem? ;-))) To chyba nigdy metrem nie jechałeś...
12.03.2021 13:52 #Wącham, bo mogę
#B.Zubrzycka napisał(a) 11.03.2021 14:41

Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!
Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.
12.03.2021 21:10 #B.Zubrzycka
#Wącham, bo mogę napisał(a) 12.03.2021 13:52

Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit.
Pojechałeś raz i to pewnie za dnia. A Czajka z jakiegoś powodu zaczyna śmierdzieć na 2 kilometry najczęściej dopiero wieczorami i w nocy.
13.03.2021 12:11 #Słowa Prawdy
Trzeba się myć po pracy to nie będzie śmierdziało... Jakoś nikomu innemu nie śmierdzi, tylko jednemu spamerowi co pod każdym artykułem na stronie wrzuca komentarz o smrodzie niezależnie czego komentowany artykuł by dotyczył
REKLAMA
16.03.2021 12:41 #Xyz
#autochton napisał(a) 10.03.2021 11:53

Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.

Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów.
Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów.
Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max.
17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów.
Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie.
Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę.
Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy.

Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji.
W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem.
Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych.
A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych.
Szkoda że Pan nie napisał jeszcze o tramwaju na Modlińskiej, aby oślepionym obecną władzą otworzyć oczy. Ale i tak bardzo rzeczowy komentarz, z którego wynika jak dużo błędów zostało zrobionych.
20.03.2021 13:02 #Kamilllolll
Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...

90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz
20.03.2021 13:15 #Xyz
Slusznie napisał mój poprzednik. Gość który nazwał madralami tych którzy mają problem z długimi terminami tej inwestycji
to chyba nie wie co mówi...
20.03.2021 21:31 #nuevo
#Kamilllolll napisał(a) 20.03.2021 13:02

Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale...

90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz
Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'.
Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki.
Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował.
Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych.

Same mądrale - skoro wiecie lepiej, to weźcie i zróbcie, a nawet zaróbcie.
Ale chyba brak wam wiedzy i umiejętności, więc tylko się dowartościowujecie narzekając.
22.03.2021 11:20 #Xyz
#nuevo napisał(a) 20.03.2021 21:31

Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'.
Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki.
Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował.
Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych.
Może masz jakąś tajemną wiedzę, to się nią z nami podziel. Ja osobiście nie kojarzę aby od jesieni 2019 r., kiedy rozpoczęto budowę tego odcinaka (900 m - słownie: dziewięćset metrów!) były jakiekolwiek protesty mieszkańców, tym bardziej hamujące inwestycję lub trwał wykup działek pod tę budowę. Argument o cenie siły roboczej też zupełnie od czapy. Naprawdę myślisz, że to jest a kwestia, która "zrobiła różnicę"? Że z tego powodu prawie sto lat temu w niecały rok zbudowano budynek o 102 piętrach, a dziś póki co nie wystarczyło już 1,5 roku na zbudowanie mniej niż kilometra drogi wraz z torowiskiem? Naprawdę!?

 66/7719 


  • Poleć
  • Polub Tu Białołęka
  • Udostępnij


  Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tj. adresu IP, który zapisze się automatycznie) przez Echo Media Plus sp. z o.o. z siedzibą w Legionowie, ul. Wspólna 3.
Niniejsza zgoda jest warunkiem koniecznym do skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Dane osobowe są przetwarzane w sposób zapewniający ich bezpieczeństwo i poufność. Z Inspektorem Ochrony Danych można kontaktować się mailowo pod adresem poczty elektronicznej: rodo@gazetaecho.pl.
Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie w zakresie celu ich podania, tj. skomentowania artykułu i/lub opublikowania posta na forum portalu tustolica.pl.
W tym wypadku nie jest możliwe wycofanie zgody na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu IP.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w zakresie naruszenia prawa do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

treść: 


Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać pogrubienie i wpisz [b].
Na końcu pogrubienia wpisz [/b].
Ustaw kursor w miejscu, gdzie ma się zaczynać kursywa i wpisz [i].
Na końcu kursywy wpisz [/i].
 Kliknij na ikonkę, która chcesz wstawić w treści w miejscu kursora: 
adres url:
tytuł: 
adres e-mail:
tytuł: 

nick: 
hasło: 
powtórz hasło: 
e-mail: 
data urodzenia: 
płeć: 
REKLAMA
© WSZYSTKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies w celach reklamowych i statystycznych oraz w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych zachowań użytkowni­ków. Mogą też stosować je współpracujący z nami reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych. Ustawienia dotyczące cookies można zmienić w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
REKLAMA
REKLAMA