# Czytelnik 09.03.2021 18:53 |
|
Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów - tam jest tylko jeden tor (w przeciwieństwie do pętli "technicznej" przy Mehoffera), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne.
|
# eded 09.03.2021 19:53 |
|
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53 Latem, ale czy tego roku. Ile można budować 1 przystanek tramwajowy i pętle? Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu. |
# nuevo 09.03.2021 20:50 |
|
#eded napisał(a) 09.03.2021 19:53 Dokładnie... prędzej się zestarzeję albo i zejdę zanim jakieś sensowne inwestycje infrastrukturalne się pojawią. Naprawdę mam wrażenie, że budować potrafią jedynie deweloperzy - miasto z infrastrukturą jest 20 lat z tyłu. Ludzie nie macie już na co narzekać. Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale... |
# nuevo 09.03.2021 20:57 |
|
#Czytelnik napisał(a) 09.03.2021 18:53 Nie powinno być problemu - 2-ki zapewne będą jeździły dwukierunkowe, bo i tak jeżdżą częściej niż 17-ka, która ma postoje na krańcach.... Przy okazji, ta pętla jest okrojona i NIE daje możliwości wyprzedzania się tramwajów (...), więc utrzymanie kolejności kursów dwóch linii tramwajowych może być trudne. Jeśli 17-ka by nie zmieniła trasy, to 2-ka mogła by 'śmigać ' po nowej pętli bez zmiany kierunku, co by trochę przyśpieszyło kursowanie. |
# eded 09.03.2021 21:08 |
|
#nuevo napisał(a) 09.03.2021 20:50 zróbcie szybciej. Mondrale... Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. U nas też są pozytywne przykłady, np: przebudowa mostu grota 7 lat temu w 2 lata od A do Z. Fajnie. Za to na autobus u siebie czekałem kilka lat, bo jednego skrzyżowania nie dało się przerobić. Podobnie z drogami - np: trasa mostu północnego w stronę płochocińskiej miała być pierwotnie na Euro 2012.... |
# Bimba 09.03.2021 22:13 |
|
Pandemia spowodowała przyspieszoną korozję szyn tramwajowych i z tego powodu będą opóźnienia...
|
# Marian 10.03.2021 08:10 |
|
20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka?
Pół dnia na dojazd. Porażka. |
# gregor 10.03.2021 09:51 |
|
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10 Marian do kogo masz pretensje, że cię nie stac mieszkanie w centrum?20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka? Pół dnia na dojazd. Porażka. |
# DBC 10.03.2021 10:18 |
|
#eded napisał(a) 09.03.2021 21:08 Przykłady budowy np: metra w Chinach pokazują, że jednak da się ciupkę szybciej. No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład. |
# autochton 10.03.2021 11:53 |
|
Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją.
Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów. Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów. Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max. 17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów. Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie. Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę. Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy. Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji. W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem. Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych. A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych. |
# Czytelnik 10.03.2021 12:31 |
|
Zgadzam sie szczególnie z uwagą o paraliżu pozostałej komunikacji przez tramwaje. Autobusy, teraz nawet elektryczne to rozwiazanie, tańsze, szybsze, nie blokujace całej dzielnicy przy awarii/wypadku, rozważace ludzi w róznych kierunkach, a nie tylko do metra, gdzie na peronie nie było już miejsca i trzeba było czekać na schodach wejściowych (do tego jeszcze te windy blokujące przejście).
|
# lookie 10.03.2021 13:59 |
|
Pewnie, przecież wszystko co zrobi urzędnik jest idealne więc skąd narzekania?
|
# lutek 10.03.2021 15:10 |
|
a miało być metro i pirwszy przystanek na pętli gdzie koniec 700 setek z legionowa i tramwaje parking i co jeszcze PO nie naobiecywalo,a real pokazuje ze tylko wstydliwe i śmierdzące inwestycje lądują na białolęce,zielona białołeka chce sie oddzielać bo myśli ze wtedy u nich coś z inwestycjami sie poprawi a to nie tedy droga jak rządzący przesuną stosunek do białolęki z dolnych czesci ciała wyżej to może sie coś poprawi
|
# eeeee 11.03.2021 13:18 |
|
#DBC napisał(a) 10.03.2021 10:18 No faktycznie, niesamowita sprawa, że wielokrotnie bogate od Polski totalitarne państwo, które może mieć gdzieś protesty mieszkańców i przeszkody urzędowe, przeprowadza inwestycje szybciej od Polski :D Słaby przykład. Ale pozostałe pominąłeś.... a fakty pozostają faktami - Warszawa rozwija się bardzo wolno a deweloperzy robią w mieście co chcą. |
# B.Zubrzycka 11.03.2021 14:41 |
|
Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki!
|
# maxxx 11.03.2021 23:18 |
|
Białołęka to piękne zielone tereny. Tylko powinno być to wszystko sensownie zabudowywane z poszanowaniem przyrody. Jak to jednak osiągnąć skoro plany zabudowy są robione chaotycznie , w zasadzie nie wiadomo kto za nie odpowiada a mieszkańcy nie mają w ich sprawie głosu. Liberalizm ,, róbta co chceta ,
|
# Fan Pół Metra 12.03.2021 13:51 |
|
#Marian napisał(a) 10.03.2021 08:10 20 min do metra ale przecież na pętli Młociny nikt nie pracuje. Co dalej? Metro i kolejna przesiadka? Pół dnia na dojazd. Porażka. I uważasz, że tramwajem dojedziesz do centrum czy na Służewiec szybciej niż metrem? ;-))) To chyba nigdy metrem nie jechałeś... |
# Wącham, bo mogę 12.03.2021 13:52 |
|
#B.Zubrzycka napisał(a) 11.03.2021 14:41 Białołęka to odbyt całego miasta, ląduje tu wszystko co nieciekawe, wstydliwe, śmierdzące. Z pozdrowieniami dla wąchających Czajkę mieszkańców Białołęki! Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit. |
# B.Zubrzycka 12.03.2021 21:10 |
|
#Wącham, bo mogę napisał(a) 12.03.2021 13:52 Też kiedyś myślałem, że koło Czajki nie da się żyć. Pojechałem na rowerze latem, objechałem cały zakład dookoła. Nic nie poczułem. Mit. Pojechałeś raz i to pewnie za dnia. A Czajka z jakiegoś powodu zaczyna śmierdzieć na 2 kilometry najczęściej dopiero wieczorami i w nocy. |
# Słowa Prawdy 13.03.2021 12:11 |
|
Trzeba się myć po pracy to nie będzie śmierdziało... Jakoś nikomu innemu nie śmierdzi, tylko jednemu spamerowi co pod każdym artykułem na stronie wrzuca komentarz o smrodzie niezależnie czego komentowany artykuł by dotyczył
|
# Xyz 16.03.2021 12:41 |
|
#autochton napisał(a) 10.03.2021 11:53 Powtórzę po raz kolejny ZTM czy WTP powinno być zlikwidowane a osoby, które tam pracują na zawsze powinni być odsunięci od zarządzania jakąkolwiek komunikacją. Linia tramwajowa od początku była źle zaprojektowana. Największy błąd to brak bezkolizyjnego wjazdu/zjazdu na TMP zarówno dla tramwajów jak i samochodów. Ponadto Ratusz na siłę forsował nazwę "szybki tramwaj" podczas gdy jest to normalna linia tramwajowa bo nie ma bezkolizyjnych skrzyżowań. Quasi szybkość osiągnięto paraliżując poprzeczny ruch, zarówno pieszy jak i samochodowy. Dotyczy to również autobusów. Obecnie linia tramwajowa jest już max. wykorzystana. Można tylko dołożyć składy wynikające z wydłużenia linii 2-3 max. 17 nie będzie na Winnicy bo jak ktoś słusznie zauważył nie ma tam możliwości mijania składów. Sam kraniec jest tymczasowy. Docelowy prędko nie powstanie o ile w ogóle powstanie. Jedynie ma być dołożona proteza w postaci zawrotki przy samej Modlińskiej. Czyli skład będzie wyjeżdżał z krańca, jechał do Modlińskiej, zawracał i dalej wracał do Młocin. Oczywiście o ile miasto pozyska działkę. Bez dołożenia kolejnego toru na krańcu nie ma szans na 17 na Winnicy. Najbardziej zastanawia mnie brak aktywności naszych białołęckich radnych w temacie komunikacji. W ogóle to jest poza ich zainteresowaniem. Dlatego jeżeli cokolwiek mieszkańcy chcą zmienić/ugrać powinni uderzać wprost do R. Trzaskowskiego, z pominięciem białołęckich radnych. A przy najbliższych wyborach nie głosować na obecnych radnych. Szkoda że Pan nie napisał jeszcze o tramwaju na Modlińskiej, aby oślepionym obecną władzą otworzyć oczy. Ale i tak bardzo rzeczowy komentarz, z którego wynika jak dużo błędów zostało zrobionych. |
# Kamilllolll 20.03.2021 13:02 |
|
Ludzie nie macie już na co narzekać.
Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale... 90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz |
# Xyz 20.03.2021 13:15 |
|
Slusznie napisał mój poprzednik. Gość który nazwał madralami tych którzy mają problem z długimi terminami tej inwestycji
to chyba nie wie co mówi... |
# nuevo 20.03.2021 21:31 |
|
#Kamilllolll napisał(a) 20.03.2021 13:02 Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'.Ludzie nie macie już na co narzekać. Budowa torowiska, przebudowa skarpy, istotna przebudowa skrzyżowania z podniesieniem terenu i jednoczesnym zachowaniem przejezdności - zróbcie szybciej. Mondrale... 90 lat temu budynek Empire State Building majacy 102 pietra zostal wybudowany w mniej niz rok. Gdzie nie bylo takich dzwigow i urzadzen technicznych jak teraz. Wiec zamilcz Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki. Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował. Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych. Same mądrale - skoro wiecie lepiej, to weźcie i zróbcie, a nawet zaróbcie. Ale chyba brak wam wiedzy i umiejętności, więc tylko się dowartościowujecie narzekając. |
# Xyz 22.03.2021 11:20 |
|
#nuevo napisał(a) 20.03.2021 21:31 Może masz jakąś tajemną wiedzę, to się nią z nami podziel. Ja osobiście nie kojarzę aby od jesieni 2019 r., kiedy rozpoczęto budowę tego odcinaka (900 m - słownie: dziewięćset metrów!) były jakiekolwiek protesty mieszkańców, tym bardziej hamujące inwestycję lub trwał wykup działek pod tę budowę. Argument o cenie siły roboczej też zupełnie od czapy. Naprawdę myślisz, że to jest a kwestia, która "zrobiła różnicę"? Że z tego powodu prawie sto lat temu w niecały rok zbudowano budynek o 102 piętrach, a dziś póki co nie wystarczyło już 1,5 roku na zbudowanie mniej niż kilometra drogi wraz z torowiskiem? Naprawdę!?Zwróć uwagę, że przykład który podałeś jest 'do bani'. Po pierwsze, łatwo budować w górę na skrawku ziemi. Co innego wykupywać i regulować prawnie poszczególne działki. Po drugie, 90 lat temu nikogo nie obchodziły protesty mieszkańców. Prywaciarz kupił ziemię - prywaciarz budował. Po trzecie, nie wziąłeś pod uwagę ceny siły roboczej tuż po kryzysie lat 30-tych. |
# Zostawic17natarcho 23.04.2021 18:43 |
|
NIE ZABIERAĆ MI TUTAJ 17NASTKI. ZBIERZCIE PROSZĘ PODPISY NA NOWA LINIE PRZYDAŁABY SIĘ NAM WSZYSTKIM. 17 ZOSTAWIĆ W SPOKOJU I TAK ONA CO TRZECIA JEŹDZI NA TARCHOMIN Z MIASTA BO 2 TYLK DO MARYMONTU
|
LINKI SPONSOROWANE